Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: امیدواریم تا پایان دولت، افراد مسن و پرریسک جامعه واکسن دریافت کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  آقای روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: امیدوارم تا پایان عمر این دولت با وارد شدن چندین واکسن داخلی به بازار افرادی که مسن هستند و نیز افرادی که دارای شرایط پرریسک می‌باشند، واکسن دریافت نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقای روحانی تصریح کرد: امیدوارم زمانی که دولت را تحویل می‌دهیم، چهار یا پنج واکسن کاملا به بازار وارد شود و مردم با تزریق واکسن آرامش کسب کنند.
رئیس جمهور همچنین ابراز امیدواری کرد دولت بتواند به وظیفه و رسالت خود تا آخرین روز ادامه دهد و ادامه این کار را هم دولت بعد پیش خواهد گرفت.   روند وضعیت کرونا در کشور نزولی است.
رئیس جمهور گفت: این هفته نسبت به هفته گذشته به غیر از چند استان، روند ویروس کرونا در کشور کاهشی بوده است.
آقای روحانی در ادامه سخنان خود در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: البته چند استان حالت ویژه‌ای دارند که شامل استان‌های جنوبی همانند بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان است.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز ما شاهد خیز جدیدی از کرونا در کشور نیستیم گفت: البته نباید کاملاً نسبت به این مسئله صد در صد مطمئن باشیم و باید مراعات را انجام دهیم.
آقای روحانی افزود: امروز در کشور‌های مختلف جهان شاهد یک موج جدید در روسیه، شرق آسیا و همچنین اطراف خودمان، همسایگان شرقی و غربی هستیم.
رئیس جمهور گفت: باید کاملاً مراعات کنیم و نمی‌توانیم نسبت به آینده با قطعیت بگوییم با خیز جدید دیگری مواجه نیستیم، بنابر این باید احتیاط‌های لازم را انجام دهیم.
آقای روحانی افزود: کشور ما بعد از ۱۶ ماه ابتلا شدیدی که از پایان بهمن سال ۹۸ تا امروز با آن مواجه بوده، مدیریت ویروس کرونا عمدتاً بار بر دوش وزارت بهداشت و مدافعین سلامت در سراسر کشور بوده است، در این زمینه نیرو‌های مسلح، هلال احمر و دیگران نیز تلاش کردند آثار و تبعات کرونا را در جامعه کاهش دهند.
رئیس جمهور گفت: کرونا موضوع مهمی بود که در دنیا در اقتصاد و کسب و کار، اشتغال و فرهنگ، آموزش، گردشگری آثار بسیار شدیدی گذاشت. به طور طبیعی کشور ما هم با این آثار مواجه بوده است.
آقای روحانی با اشاره به این که صادرات غیر نفتی ما در سه ماهه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۹ درصد افزایش داشته است گفت: ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار صادرات غیر نفتی در سه ماهه اول سال جاری رقم بسیار خوبی است. بخش بزرگی از این ۶۹ درصد افزایش مربوط به بحث کرونا می‌شود و در سال ۹۹ به خاطر کرونا تقریباً صادرات ما با مشکلات زیادی مواجه شده بود، اما الان این مشکلات نه این که به صفر رسیده، بلکه کمتر شده است.
رئیس جمهور گفت: این میزان صادرات نشان دهنده این است که ما نگذاشتیم دوگانگی که برخی‌ها به دنبال آن بودند بوجود بیاید. دوگانگی که یا سلامت یا زندگی و اقتصاد مردم که ما می‌گفتیم نه این دوگانگی، دوگانگی درستی نیست و البته سلامت برای ما مهمتر است، اما در عین حال در کنار مراعات پروتکل‌ها می‌شود فعالیت‌های اقتصادی را هم انجام داد.
آقای روحانی افزود: ما در یک مقاطعی بود که ناچار بودیم کسب و کار را برای یک مدتی تعطیل کنیم، اما در عین حال به طور کلی فعالیت‌های اصلی اقتصادی ما ادامه داشت و اگر ادامه نداشت با مشکل مواجه می‌شدیم.
رئیس جمهور با اشاره به این که عده‌ای در آن زمان اظهار می‌کردند که باید قرنطینه و تعطیلی کامل صورت گیرد افزود: در تعطیلی کامل تکلیف آب و برق و سوخت و انرژی مردم چه می‌شد؟ حرف‌هایی که آن زمان زده می‌شد برای تعطیلی کامل بدون محاسبه بود.
آقای روحانی همچنین گفت: ما زمانی که می‌گوییم هم فعالیت‌های اقتصادی، هم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، هم آموزش ادامه داشته باشد، ناچار شدیم که آموزش را عمدتاً به سمت فضای مجازی ببریم.

تاثیرگذاری و کم خطری واکسن داخلی برای ما مهم بود.
رئیس جمهور گفت: در ساخت واکسن داخلی؛ تاثیرگذاری، بی خطر و یا کم خطر بودن و همچنین کاهش آثار جانبی آن برای ما مهم بود.
آقای حسن روحانی با اشاره به موافقت وی با برگزاری حضوری امتحانات سراسری و کنکور تصریح کرد: عده‌ای مخالف بودند و حتی با لحن تندی با ما برخورد کردند، اما ما گفتیم که نمی‌شود سرنوشت میلیون‌ها جوان را برای یک یا دو سال کاملا به هم بزنیم.
رئیس جمهور افزود: امتحان‌ها به صورت حضوری برگزار و پروتکل‌های بهداشتی نیز کاملا مراعات شد و وزارت بهداشت و درمان نیز از نحوه برگزاری امتحانات سراسری بسیار راضی بود.
آقای روحانی به تمهیدات ویژه ستاد مقابله با کرونا برای امتحانات حضوری افراد مبتلا اشاره کرد و گفت: کار بزرگی انجام گرفت تا آثار و تبعات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی شیوع کرونا را به حداقل برسانیم.
رئیس جمهور افزود: در این مدت پایه گذاری‌های خوبی در بخش آموزش انجام گرفت و می‌توان در شرایط عادی نیز بخشی از آموزش‌ها را به فضای مجازی منتقل کرد و از این ظرفیت پس از عبور از کرونا نیز می‌توان استفاده کرد.
آقای روحانی گفت: دولت یک بسته حمایتی جامع در حدتوان کشور پیش بینی کردیم؛ در چهارپنج ماه گذشته نیز بسته‌های معیشتی و وام و کمک ودیعه مسکن به مردم پرداخت کردیم و حتی امهال مالیاتی و همچنین افزایش مهلت پرداخت برای بدهی‌های مردم در نظر گرفتیم.
رئیس جمهور افزود: یک سال پس از ظهور و بروز کرونا تحولی در موضوع واکسن به وجود آمد که از روز ابتدایی ورود این ویروس به کشور نیز موضوع ساخت واکسن مطرح شد، اما تاثیرگذاری، بی خطر و یا کم خطر بودن و همچنین کاهش آثار جانبی آن برای ما مهم بود.
آقای روحانی خاطرنشان کرد: ساخت واکسن کار ساده‌ای نبود و از همان روز تلاش‌های اولیه دنیا ایران نیز وارد عمل شد، چندین جلسه با دست اندرکاران ساخت واکسن و مسئولان برگزار شد و تصمیم گرفتیم که به شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه کمک کنیم.
رئیس جمهور با اشاره به ارائه پلتفورم‌های متفاوت ساخت واکسن توسط شرکت‌های ایرانی، گفت: برخی گفتند که یک پلتفورم را انتخاب و بقیه را تعطیل کنید، اما ما گفتیم که بگذارید همه روش‌ها را ادامه دهند چرا که تداخلی با یکدیگر ندارند.

همچنان به خرید واکسن خارجی نیازمندیم.
رئیس جمهور گفت: خرید واکسن خارجی کار دقیق و درستی بود و ما همچنان امروز نیز نیاز به خرید واکسن خارجی داریم چرا که در شرایط فعلی واکسن داخلی به تعداد کافی وجود ندارد.
آقای روحانی با بیان این که وقتی متخصصان و نخبگان ما تصمیم گرفتند واکسن ایرانی تولید کنند گروهی به ما اعلام کردند واکسن در مدت زمان کوتاهی تولید نخواهد شد افزود: گروه دیگری نیز اعلام کردند این مجموعه را تشویق کنید زیرا موفق خواهند شد و حتی مکاتبات زیادی درباره موضوع تولید واکسن مبنی بر اینکه طی یکی دو سال نمی‌شود به ساخت واکسن رسید برای من ارسال کردند.
رییس جمهور گفت: ما پس از بررسی‌های انجام شده راه دوم یعنی تشویق و حمایت از تولید واکسن را در دستور کار خودمان قرار دادیم همچنین زمانی که شرکت‌های داخلی و دانش بنیان درباره واکسن تحقیقات خود را آغاز کردند عده‌ای به میدان آمدند و خواستار عدم خرید واکسن خارجی شدند و دوگانگی در این زمینه شکل گرفت که دولت در پاسخ به آن‌ها اعلام کرد ما واکسن خارجی را خریداری می‌کنیم و هر جایی که وزارت بهداشت به آن نوع واکسن اعتماد کرد آن نوع را خریداری می‌کنیم.
آقای روحانی افزود: پیش پرداخت به سازمان بهداشت جهانی نیز جهت تامین واکسن خارجی مورد نیاز پرداخت شد و توانستیم همزمان با خرید واکسن خارجی ساخت واکسن داخلی را آغاز کنیم و این کار بسیار دقیق و درستی بود.
وی با اشاره به تصمیمات در طول مدت شیوع کرونا ادامه داد: این تصمیمات استراتژیک و حساس بود هر چند که عده‌ای به طور نمونه با واردات واکسن خارجی مخالف و فقط به دنبال حمایت از واکسن داخلی بودند ولی به هر حال این تصمیمات اتخاذ شد.
رییس جمهور افزود: اولین واکسن خارجی که در ایران تزریق شد ۲۱ بهمن سال ۹۹ بود و به عبارتی شش ماه پیش ما توانستیم اولین واکسن خارجی را تزریق کنیم و هم اکنون به تولید واکسن داخلی رسیدیم.
آقای روحانی گفت: اولین گروهی که واکسن خارجی دریافت کردند مدافعین سلامت بودند که موجب شد در بیمارستان‌ها که این افراد در خط مقدم مبارزه با کرونا بودند آرامشی حاکم شود و این کار بسیار دقیق و درستی بود و امروز که واکسن ایرانی تولید شده به واکسن خارجی هم نیاز داریم و باید خریداری کنیم چرا که تولید واکسن داخلی کافی نیست.
رئیس جمهور ادامه داد: اگر به نقطه‌ای رسیدیم که با تولید انبوه واکسن داخلی روبه رو شدیم دیگر نیازی به واردات واکسن خارجی نداریم و انشاء الله به جایی برسیم که بتوانیم واکسن صادر کنیم.
آقای روحانی با اشاره به پلتفرم‌های واکسن داخلی که خوشبختانه به نتیجه رسیده است گفت: به طور نمونه واکسن برکت با واکسن پاستور متفاوت است و هر دو به نتیجه رسیده است و هر دو واکسن برای تزریق مجوز دارند و پلتفرم‌های دیگری نیز داریم که مانند اسپوتنیک داخلی در هفته‌های آینده وارد بازار می‌شود و چند نمونه واکسن دیگر مانند رازی که در هفته‌ها و ماه‌های آتی به تدریج وارد بازار می‌شود و با تنوع خوبی در واکسن روبه رو می‌شویم.
وی افزود: تولید پلتفرم‌های مختلف و خرید واکسن خارجی کار و اقدام صحیح و درستی بود ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دز واکسن از کوواکس (سازمان بهداشت جهانی) خریداری کردیم که مقدار کمی از آن وارد شده و مقداری دیگر نیز طی روز‌های آینده به دست ما می‌رسد. ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار دز هم از چین به واسطه سازمان هلال احمر خریداری کردیم. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: رئیس جمهور ، ستاد مقابله با کرونا ، کرونا ، واکسن

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رئیس جمهور ستاد مقابله با کرونا کرونا واکسن آقای روحانی خرید واکسن خارجی رئیس جمهور گفت تولید واکسن واکسن داخلی ساخت واکسن برای ما عده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۷۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور