Web Analytics Made Easy - Statcounter

یوسف سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهر ماهان ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدای هفتم تیر خصوصاً شهید دکتر آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان اظهار داشت: ماهان نیازمند تحول جدی در حوزه زیرساخت‌هاست تا بتوانیم تعادلی در حفظ حقوق عمومی را شاهد باشیم.

 رئیس حوزه قضایی ماهان افزود: با توجه به اینکه ماهان شهر گردشگری، تاریخی‌ست و ویژگی‌های منحصر‌بفردی در این بخش وجود دارد، ولی متاسفانه در سالیان متمادی به حق خودش نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وقتی ازبیرون ماهان را مشاهده می‌کنیم، آن را شهری برخوردار از امکانات و زیرساخت‌ها تصور می‌کنی،م ولی وقتی وارد این شهر زیبا می‌شویم، متوجه می‌شویم از لحاظ زیر ساخت‌ها مشکلات زیادی وجود دارد.

سبحانی تصریح کرد: باید دولت فکری برای زیرساخت‌های حوزه گردشگری در این بخش داشته باشد که این زیرساخت‌ها و امکانات فعلی قطعا جوابگو نخواهد بود و امکانات موجود که حق مردم بخش است، باید هزینه گردشگران شود.

رئیس حوزه قضایی ماهان به مجموعه اقدامات جهادی صورت گرفته در دادگستری ماهان، با توجه به تعداد کم عوامل قضایی و اداری شاغل در پست‌های این دادگاه اشاره و عنوان کرد: بیش از ۷هزار و ۵۴۹ فقره ورودی پرونده به دادگاه ماهان بوده است و ۶هزار و۷۸۴ فقره حکم صادر شده است و مدت زمان رسیدگی به‌صورت میانگین  ۱۰۷روز ثبت شده است.

 وی از تبدیل ارجاع کلیه شکوائیه به مراجع انتظامی از سنتی به الکترونیکی خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای بهمن سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۸۴ فقره پرونده تمام الکترونیک ثبت و به آنها رسیدگی شده است.

 سبحانی به تخصصی کردن شعب دادگاه عمومی ماهان اشاره کرد و تصریح کرد: در جهت ارتقاء امنیت هفت‌باغ علوی کلنگ چهارمین کلانتری در این محور به زمین زده شد که تا ۶ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

 رئیس حوزه قضایی ماهان از اخذ مجوز از فرماندهی انتظامی استان کرمان جهت استقرار پلیس‌های تخصصی در شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در همین راستا برای نخستین بار در سطح بخش  پلیس آگاهی در ماهان راه‌اندازی شده است.

 وی در اختیار گذاشتن لینک دوربین‌های مداربسته شهری در ماهان، جوپار و محی‌آباد به مراجع انتظامی جهت پیشگیری از وقوع جرم، پیگیری مصوب شده بازداشتگاه کلانتری ماهان، اقدام و پیشگیری جهت راه‌اندازی نمایندگی اداره محیط زیست، راه‌اندازی نمایندگی اداره منابع طبیعی، راه‌اندازی نماینده پزشک قانونی در بخش ماهان را از دیگر اقدامات حوزه قضایی عنوان کرد.

 سبحانی یادآور شد: متاسفانه در سال گذشته ۱۴۵۷ فقره ورودی پرونده حقوقی و خانواده داشتیم که از این تعداد ۱۵۸ پرونده ورودی طلاق در این دادگاه مطرح شده است که بعضی در جریان صلح و سازش و بعضی در دست اقدام است.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: حوزه قضایی پرونده الکترونیکی ماهان راه اندازی حوزه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۷۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از رسیدگی این سازمان به بیش از ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار پرونده در سال ۱۴۰۲ خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عباس مسجدی آرانی؛ رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در جلسه امروز (دوشنبه 10 اردیبهشت) شورای عالی قوه قضاییه به ارائه آماری از میزان و نوع پرونده‌های رسیدگی شده در مراکز پزشکی قانونی طی سال گذشته پرداخت و گفت: طی سال 1402 در 450 مرکز پزشکی قانونی سطح کشور، بیش از 2 میلیون و 150 هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت که از این تعداد، 87 درصد مربوط به معاینات بالینی، حدود 7 درصد در زمینه خدمات آزمایشگاهی، نزدیک به 3.5 درصد مربوط به معاینات اجساد و حدود 1.5 درصد در حوزه کمیسیون‌های تخصصی بوده است.

تمام آنچه باید درباره "پزشکی قانونی"، "کالبدگشایی"، "گواهی فوت" و "جواز دفن" بدانید

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • علیرضا بیگی : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات در این باره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود /تا زمانی که شایعات دراینباره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷