Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳۹ معتاد متجاهر در هفت مرکز مجری درمان و متهاجرین فعال در سطح خراسان جنوبی پذیرش شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «علی عرب نژاد» شنبه (5 تیر) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رفاه اجتماعی در تعریف به هرگونه اقدام از سیاست گذاری تا ارائه خدمات با هدف کاهش بار مشکلات اجتماعی گفته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: در دهه های اخیر با تغییر مفهوم رفاه از مفاهیم کاملا" عینی مانند بهداشت، آموزش ، اشتغال به مفاهیم ذهنی مانند احساس رضایت مندی مردم نیز تغییر کرده است.

 

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی کشور با عنایت به اسناد بالا دستی و سیاست های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت محقق ساختن رفاه اجتماعی و پیشبرد راهبردهای توسعه ای و کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد، اقدام به تاسیس مراکز اقامتی به عنوان مراکز مجری تبصره ۲ ماده ۱۶ در استان در جهت ساماندهی بیماران متقاضی درمان و متجاهرین کرده است.

 

عرب نژاد با اشاره به رویکرد اصلی این مراکز گفت: در این مراکز پرهیز مداری با مشارکت تیم بهبود وگروه های همتا و خودیار متمرکز است و خدمات آن توسط تیم بهبود شامل مسئول فنی، روانشناس، مددکار اعتیاد و مدد یار خانواده ارائه می شود.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 139 معتاد متجاهر در این مراکز در استان پذیرش شده اند، افزود: دفتر درمان اعتیاد، خدماتی از قبیل پرداخت کمک هزینه درمان به معتادین نیازمند و پرداخت تسهیلات خود اشتغالی به معتادین پاک شده، ارائه می کند.

 

وی  در پایان گفت: تعداد هفت مرکز بهبودی اقامتی میان مدت، چهار مرکز کاهش آسیب و یک مرکز سرپناه شبانه و ۱۳ مرکز سرپایی درمان سوء مصرف مواد و یک مرکز اقامتی بلند مدت و یک مرکز جامع درمان اعتیاد هم در استان ارائه خدمات می کند.

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی معتاد متجاهر خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۷۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون امور اجتماعی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان با عنوان اینکه توانمند سازی، راهکاری موثر برای برگشت ترک کنندگان اعتیاد به جامعه است، گفت: سال گذشته با اقدامات بهزیستی، برای ۱۷۱ نفر از معتادان بهبودیافته شغل ایجاد شد.

رحیمی با اعلان اینکه برای اشتغال این افراد سال گذشته تسهیلاتی به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان پرداخت شده، افزود: این تسهیلات بسته به شغل آنها حدود ۱۰۰، ۱۵۰ و یا ۲۰۰ میلیون تومان بوده که با سود ۴ و ۷ درصد و بازپرداخت ۷ ساله اعطا شده است.  

وی با اظهار اینکه از این تعداد، دو نفر کارفرما و مابقی خود اشتغال شده اند، گفت: شغل‌های ایجاد شده شامل تعویض روغن، آهنگری، گچکاری، زرشک پاک کنی، تراشکاری، فلزکاری، عطاری، کالای بهداشتی ساختمان، میوه فروشی، خواربار فروشی، کشاورزی و دامداری است.  

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • جمع‌آوری ۲۷۶ معتاد متجاهر در کردستان
  • ۱۷۱ معتاد بهبود یافته شاغل شدند
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند