Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فارس از یزد، آمارهای رسمی منتشر شده از شرایط همه‌گیری کرونا در استان یزد نشان می‌دهد تب این ویروس برای پنجمین بار درحال بالا رفتن است و نگرانی از آغاز موج پنجم کرونا را افزایش داده است.

این در حالی است که موج چهارم در ابتدای خرداد ماه فروکش کرد و آمار بستری ها و فوتی ها را کاهش داد اما به اعتقاد کارشناسان برخی اقدامات در ماه پایانی فصل بهار باعث داغ شدن کرونا در اولین ماه داغ سال شده و در روزهای آینده وضعیت بدتری را در پیش خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، در حال حاضر شهر یزد در وضعیت قرمز کرونایی قرار داد و مراکز درمانی استان در آماده باش کامل هستند.

رعایت نکنید محدودیت ها شدیدتر می شود

به گفته سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در یزد، لازم است مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از برگزاری دورهمی خانوادگی، مراقب شیوع مجدد این ویروس باشند.

علی صالحی در گفت و گو با خبرنگار فارس با بیان اینکه در استان وضعیت شهر یزد قرمز است و نگران شروع موج پنجم کرونا هستیم اظهار کرد: در صورت تداوم روند افزایش فعلی، روند بستری ها نیز افزایش خواهد یافت و شهرستان های استان نیز تغییر وضعیت به سمت قرمز می دهند.

وی با اشاره به شکنندگی وضع موجود در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی عنوان کرد: به تمامی فرمانداران، بخشداران و مسئولان شبکه های بهداشت و درمان و بیمارستان ها اعلام آماده باش و در مرکز استان شرایط وضعیت قرمز و هشدار جدی ویژه مناطق قرمز اعلام شده است.

سخنگوی ستاد کرونا با بیان اینکه کنترل موج پنجم در شرایط فعلی بسیار سخت و پرهزینه است افزود: عاجزانه از مردم می خواهیم که بر استفاده از ماسک، پرهیز از تجمع و جمع های خانوادگی و مهمانی ها، پرهیز از سفر و مخصوصاً سفرهای گروهی و حفظ فاصله گذاری اهتمام جدی داشته باشند.

وی به فارس گفت: با توجه به اینکه ستاد ملی کرونا پیشتر نسبت به رنگ‌بندی‌ شهرها محدودیت هایی را تعریف کرده بود، با تغییر رنگ شهرستان ها محدودیت های جدید هم اعمال می شود.

اعلام آماده باش کرونایی در استان یزد

سخنگوی دانشگاه علم پزشکی شهید صدوقی یزد هم با اشاره به افزایش دو برابری مراجعان به مراکز درمانی و کلینیک ها به فارس گفت: تعداد بیماران بستری و سرپایی کرونایی در شهر یزد افزایش ناگهانی داشته و این شهر از لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت.

دکتر ابراهیم سلمانی افزود: افزود: به دلیل بی‌توجهی برخی شهروندان به رعایت شیوه نامه های بهداشتی، رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی به میزان ۲ متر تعدادی از شهرهای کشور از جمله شهرستان یزد  از رنگ بندی  نارنجی به قرمز تغییر وضعیت پیدا کرد و با تغییر رنگ با شرایط شکننده ای نیز روبروست.

وی با بیان اینکه شهرستان های اردکان و بهاباد در وضعیت زرد کرونایی و هشت شهرستان دیگر در وضعیت نارنجی قرار دارد ادامه داد: هم‌اکنون ۳۵۴ فرد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌ های استان بستری هستند که از این تعداد ۷۴ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه به آنها خدمات درمانی ارائه می شود و شش نفر نیز در اثر ابتلا فوت شده اند.

سخنگوی دانشگاه علم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به افزایش مراجعات و نمونه گیری از بیماران برای تشخیص قطعی عنوان کرد: در شبانه روز گذشته ۶۳۲ نمونه گیری انجام شده و روز قبل نیز ۹۰۳ نمونه گیری شده بود که در هر روز بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ مبتلای قطعی شناسایی می شوند.

وی بیان کرد: انتظار ما از تمامی اقشار جامعه این است که نسبت به تمهیدات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برخورد جدی داشته باشند تا فشار مضاعف بر روی کادر درمان هم کاهش یابد.

نخستین مرحله اوجگیری شیوع ویروس کرونا در یزد در ماه های اسفند ۱۳۹۸ و فروردین ۱۳۹۹ بود و دومین موج آن تیر و مرداد پارسال نمود داشت. سومین دوره اوجگیری شیوع کرونا نیز اواخر آبان و اوایل آذر ماه ۱۳۹۹ و موج چهارم آن نیز اواخر فروردین و اردیبهشت ماه امسال بود و به تازگی از پیک چهارم عبور کردیم که آمارها نشان می دهد در آستانه ورود به موج پنجم کرونا هستیم.

به تدریج وارد موج پنجم خواهیم شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم با هشدار جدی نسبت به شروع موج جدید کرونا گفت: تکرار موج‌های کرونایی در کشور ناشی از تصمیم‌های غیرعلمی و متناقض ستاد ملی کرونا است.

دکتر محمود نوری شادکام با بیان اینکه به تدریج وارد موج پنجم خواهیم شد اظهار کرد: با وجود اینکه تغییر وضعیت بیمارستانها سخت است، اما چاره‌ای جز اختصاص تخت‌های بیمارستان به بیماران کرونایی نداریم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد درباره دلایل افزایش ابتلا به کرونا تصریح کرد: تصمیم‌های غیرعلمی و غیرکارشناسی و استفاده نکردن از تجربیات جهانی در ستاد ملی کرونا از دلایل افزایش آمار‌ها به شمار می‌آید. ستاد ملی باید تصمیم‌های بهتری گرفته و دقت بیشتری داشته باشد.

نوری شادکام با اشاره به اینکه مردم وظیفه خود را انجام داده اند، اظهار داشت: مردم ایران همراهی و همدلی بسیار خوبی داشته و از ملت‌های همراه در زمینه مبارزه با کرونا به شمار می‌آید، اما تصمیم‌های غیرعلمی و غیرکارشناسی که در سطح ملی اتخاذ می‌شود، کشور را دچار موج‌های متعدد بیماری کرده است.

موج ششم کرونا هم تجربه خواهیم کرد

وی خواستار استفاده از تجریبات جهانی شد و ادامه داد: این تصمیم‌های نادرست سبب تحت فشار قرار گرفتن مردم و کادر درمان می‌شود. نادیده گرفتن تصمیم‌های جهانی و اتخاذ تصمیم‌های غیرعلمی عامل آغاز موج پنجم شده و با این مسیر حتما موج ششم را هم تجربه خواهیم کرد.

نوری شادکام خاطرنشان کرد: باید تصمیم‌های متناقض را کنار بگذاریم، زیرا این مسائل سبب به دردسر افتادن مردم و به مشکل انداختن کادر درمان شده است.

به گزارش فارس، محقق نشدن وعده‌های دولت در مورد پوشش واکسن، برگزاری تجمع‌ هایی که در آنها رعایت پروتکل‌ ها کمرنگ بود، سفرهای متعدد به نقاط مختلف، برگزاری میهمانی و دورهمی خانوادگی، افزایش قابل توجه تردد در سطح شهر و ساده انگاری وجود کرونا منجر به شرایطی شده که طی روزها و هفته‌ های آینده، تاثیرات آن استان و کشور را درگیر خواهد کرد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: یزد درمان سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا علی صالحی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابراهیم سلمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قرمز کرونایی بستری کرونایی پزشکی شهید صدوقی یزد تصمیم های غیرعلمی موج پنجم ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۷۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه

سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال ۱۴۰۳ با دستور کار «بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های اقتصادی با کشور‌های آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان و ترکمنستان» در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه که ریاست جلسه را برعهده داشت، ضمن تبیین اهمیت توسعه مناسبات با کشور‌های یادشده، بر لزوم همکاری کلیه دستگاه‌های ذیربط و بخش خصوصی جهت بهره گیری حداکثری از ظرفیت توسعه مراودات تجاری - اقتصادی با این کشور‌ها به ویژه در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی، ترانزیت، صادرات محصولات دانش بنیان، انرژی، صنعت، معدن و همچنین تبادل استاد و دانشجو تاکید کرد.

آخرین وضعیت طرح‌ها و پروژه‌های همکاری اقتصادی ایران با این کشورها، موانع و راهکار‌های رفع آنها و تسهیل روند نهایی سازی و اجرای پروژه‌ها نیز در ادامه این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست معاونان و مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد و نمایندگان بخش خصوصی حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • آیا با خوردن تخم‌مرغ لاغر می‌شویم؟
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • جیغ و شیون شهروندان تبریزی برای غرق خودروهایشان در سیل! | فیلم
  • آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده/ آماده باش ستاد‌های بحران در ۲ روز آینده