Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: به اندازه کافی واکسن برای دُز دوم توزیع شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  دکتر علیرضا رئیسی افزود: امروز جلسه ستاد ملی کرونا با حضور رئیس جمهور و همه اعضا برگزار شد و در ابتدای جلسه مروری بر روند بیماری در دنیا شکل گرفت.  وی گفت: با توجه به این که ویروس کرونا ویروسی است که خود را تغییر می‌دهد هم اکنون در دنیا، کشور هندوستان بالاترین تعداد مبتلایان به این ویروس و میزان مرگ و میر بالایی دارد و در کشور‌های جنوب شرقی آسیا میزان ابتلا به این ویروس رو به افزایش است، در کشور‌های همسایه شرقی و غربی ما هم وضعیت ابتلا به این ویروس رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان این که ویروس جدید با نام ویروس دلتا یا همان ویروس هندی در جهان در حال تاخت و تاز است، افزود: با توجه به این که واکسیناسیون در بسیاری از کشور‌ها شکل گرفته، اما در مقابل این ویروس در امان نیستند و همچنان میزان ابتلا به این ویروس در حال افزایش است و به طور قطع تزریق واکسن در کاهش میزان بستری و کاهش مرگ و میر می‌تواند مؤثر باشد.  آقای رئیسی گفت: خوشبختانه این ویروس واکسن پذیر است و این خبر خوشی است که می‌توانیم اعلام کنیم زیرا افرادی که در معرض ابتلا به این ویروس قرار دارند و یا سالمندان، با تزریق این واکسن امید به ادامه زندگی برای آن‌ها بیشتر می‌شود.  وی افزود: انتخابات امسال با حدود ۸۰ درصد رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بخوبی در سراسر کشور برگزار شد.  البته در برخی از نقاط در انتخابات شورا‌های اسلامی مشکلاتی وجود داشت که با همکاری نهاد‌های مسؤول این مشکلات کاهش یافت.  سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن تبریک به دانشمندان و شرکت‌های دانش بنیانی که توانستند واکسن داخلی را بسازند تأکید کرد: مردم باید بدانند ما در کشور با پلتفرم‌های مختلفی که تولید شده آینده خوبی را برای کشور پیش بینی می‌کنیم چنانچه مرحله یک و دو واکسن‌های دیگر ظرف هفته‌های دیگر آغاز می‌شود و یا منجر به صدور گواهی می‌شود.  آقای رئیسی گفت: رهبر معظم انقلاب به واکسن داخلی اعتماد کردند و این بزرگترین تشویق برای دانشمندان کشور محسوب می‌شود هر چند همه واکسن‌های تولید داخل مانند واکسن برکت مورد تأیید هستند.  وی افزود: در ماه‌های آینده ۷ یا ۸ میلیون دُز واکسن داخلی در اختیار قرار می‌گیرد، در کنار این واکسن‌های خارجی نیز برای تأمین داخل تهیه می‌شود این فرآیند، چون پیوسته است تلاش می‌شود که دچار کمبود واکسن در کشور نشویم.  سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت: قولی که دولت داده مبنی بر این که تا پایان سال به همه گروه‌های هدف یک دُز واکسن تزریق می‌شود.  آقای رئیسی در ادامه در خصوص نوع ویروس و مرور آن در کشور افزود: در استان‌های جنوبی کشور بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان این ویروس توسعه پیدا کرده است و در حال حاضر ۳۲ شهر قرمز، ۱۷۴ شهر نارنجی و ۲۴۲ شهر زرد در کشور وجود دارد و روند این ویروس در استان هرمزگان و بوشهر کندتر شده است، اما مردم باید همچنان شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.  وی گفت: روند این ویروس در کل کشور یک روند نزولی است، اما اگر شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت نشود سایر استان‌ها نیز با توجه به ورود به فصل گرما درگیر این ویروس می‌شوند.  سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تأکید کرد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون برای گروه‌های سالمندان باید تسریع شود و این تسریع می‌تواند مؤثر واقع شود و امیدواریم با روند تأمین واکسن هفته آینده خبر‌های خوشی را درباره تأمین واکسن و انجام واکسن برای گروه‌های هدف اعلام کنیم هر چند مردم باید رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: واکسن ، کرونا ، رئیسی ، ستاد مقابله با کرونا ، واکسیناسیون ، کهنسالان ، بیماری های خاص

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: واکسن کرونا رئیسی ستاد مقابله با کرونا واکسیناسیون کهنسالان بیماری های خاص سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا شیوه نامه های بهداشتی ابتلا به این ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۷۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگر ایرلندی برای حمایت از فلسطین تهدید شد/ خطر شغلی در پیش است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وردل آف ریل، نیکولا کوگلن بازیگر ۳۷ ساله «بریجرتون» که خواستار آتش بس فوری برای مردم فلسطین شده است، گفت هشدارهایی دریافت کرده مبنی بر این که صریح بودن وی در این مورد می‌تواند بر حرفه او تاثیر منفی بگذارد.

نیکولا گفت: این ابراز عقیده برای من مهم است، زیرا من یک فرد شناخته شده هستم و خوش شانس بوده‌ام که در حرفه‌ام به این نقطه رسیده‌ام و برای این واقعیت که می‌توانم کاری را که دوست دارم، انجام دهم و به دنیا سفر کنم و با افراد شگفت‌انگیز ملاقات کنم، احساس مسؤولیت اخلاقی می‌کنم و باید به نوعی پاسخگوی آن باشم.

وی با تاکید بر این که تعهدش برای کمک به دیگران قبل از شروع بازیگری وجود داشت، عنوان کرد: برای من همیشه حمایت از همه افراد بیگناه مهم بوده است. شاید خیلی ساده به نظر برسد، اما من فکر می‌کنم باید به موقعیت‌ها نگاه کرد و فکر کرد که مهم نیست اهل کجا یا چه کسانی هستند، باید از آن‌ها حمایت کنیم.

نیکولا در مورد هشدارهایی که در این صنعت دریافت کرده، تصریح کرد: به شما می گویند «دیگر کار نخواهی کرد»، اما از جایی که نمی‌خواهم هیچ بی‌گناهی رنج بکشد، نگران این واکنش‌ها نیستم.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا بفهمیم چقدر برای یهودیان هم ناراحت کننده و وحشتناک است که این همه مردم بی‌گناه در فلسطین کشته می شوند.

کد خبر 6089692

دیگر خبرها

  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بازیگر ایرلندی برای حمایت از فلسطین تهدید شد/ خطر شغلی در پیش است
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت