Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:18:32 GMT

یک عادت زشت در فوتبال خوزستان!

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۵۷۵۴۴

یک عادت زشت در فوتبال خوزستان!

ایسنا/خوزستان در هفته سیزدهم مسابقات لیگ دسته اول فوتبال خوزستان در بازی تیم‌های انصار ماهشهر و پایندان جنوب اهواز، ضرب و شتم و درگیری منجر به رقم خوردن اتفاقاتی تکراری و به دور از شان فوتبال استان شد، اتفاقاتی که گویا کم‌کم در حال تبدیل شدن به عادت است.

حسین قربانی‌بیرگانی، سرمربی تیم فوتبال پایندان جنوب اهواز که در دیدار با تیم انصار ماهشهر، خود به همراه سه بازیکن و تدارکات تیمش در درگیری ایجاد شده دچار مصدومیت شدند به ایسنا، گفت: در بازی با تیم انصار ماهشهر که روز چهارشنبه دوم تیرماه در ورزشگاه شهدای ماهشهر برگزار شد، ما مهمان تیم انصار بودیم که در دقیقه ۵۰ سرمربی تیم ماهشهری از محدوده فنی خود خارج شد و با آمدن به محدوده فنی و نیمکت تیم ما با کمک‌مربی تیم‌مان درگیر و بازی به جنجال کشیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته قبل از درگیری نیز سرمربی تیم حریف به خاطر به کار بردن الفاظ زشت در اعتراض به صحنه‌ای، از داور کارت زرد گرفته بود و با وسطاتت نیمکت‌نشین‌های این تیم از کنار زمین اخراج نشد. 

وی ادامه داد:‌ بعد از این اتفاق، بازیکنان نیمکت‌نشین تیم انصار و چند نفر که لباس شخصی به تن داشتند ولی جزو کادرفنی تیم حریف نبودند و روی نیمکت تیم ماهشهر نشسته بودند، به ضرب و شتم مسئول تدارکات تیم پایندان جنوب اهواز (نادر صالحی) پرداختند و در ادامه نیز چهار بازیکن تیم ما نیز در این درگیری مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. در آن لحظه، آن‌ها حتی یک نفر از عوامل اجرایی زمین را که در حال فیلم گرفتن بود، زدند و می‌خواستند به زور موبایل او را بگیرند.

 سرمربی تیم فوتبال پایندان جنوب اهواز عنوان کرد: یک نفر دیگر از همان افراد لباس شخصی نیز به بنده که کنار خط و در محدوده فنی بودم، از پشت سر حمله‌ور شد و من از ناحیه گردن دچار مصدومیت شد. آن‌ها از مشت و لگد و ... در این درگیری استفاده کردند و از این طریق به چند نفر از تیم ما آسیب رساندند و راهی بیمارستان شدیم. همچنین بعد متوجه شدیم، این نفرات، تماشاگران و از اهالی شهرک انصار بودند.

وی گفت:‌ در این لحظات نیز داور میدان که شرایط را مساعد نمی‌دید، وارد رختکن شد زیرا او هم اعتقاد داشت یک نفر به عنوان نیروی انتظامی نمی‌تواند امنیت این بازی را برقرار کند. البته هیچ عقل سلیمی در این شرایط بازی را ادامه نمی‌داد زیرا از آن‌جا که وجود امنیت لازمه برگزاری یک بازی است، در این مسابقه وجود نداشت. به هر حال در همین حین که درگیری‌ها بالا گرفت، تیم ما هم به رختکن پناه برد و درِ ورودی زمین قفل شد و تیم ما در رختکن حبس شد.

قربانی‌بیرگانی افزود: بعد از حدود ۳۰ دقیقه که هوا در حال تاریک شدن بود، از هیات فوتبال استان با ما تماس گرفتند و با توجه به شرایط نامناسب و بسیار بد حاکم و علی‌رغم نبود امنیت، تقاضای برگشت به زمین را داشتند و این در حالی بود که تعدادی از بازیکنان تیم ما مصدوم شده بودند و خود من نیز به عنوان سرمربی تیم، حال مساعدی نداشتم. البته باتوجه به شرایط بدی که داشتیم، به بازی برنگشتیم و این دیدار نیمه‌تمام ماند. همچنین با توجه به این‌که نیروی انتظامی برقرارکننده امنیت بازی است، وجود تنها یک نفر به عنوان عوامل نیروی انتظامی در ورزشگاه، این سوال را ایجاد می‌کند گه آیا حضور یک نفر و با دست خالی می‌تواند برقرارکننده امنیت باشد؟ ضمن این‌که چر باید افراد اضافی و تماشاگر در کنار نیمکت تیم ماهشهری باشند؟

وی بیان کرد:‌ به نظرم هدف هیات فوتبال نباید برگزار کردن یک مسابقه باشد. در سطح محلات هم فوتبال برگزار می‌شود، پس صرفا برگزاری یک مسابقه هنر نیست و یک بازی فوتبال باید در آرامش و امنیت کامل برگزار شود. اگر در این درگیری یکی از بازیکنان من، جان خود را از دست می‌داد، آیا هیات فوتبال جواب خانواده و رسانه‌ها را می‌داد؟ خیر جواب نمی‌داد. پس باید هیات فوتبال به امنیت مسابقات توجه ویژه داشته باشد زیرا برقراری امنیت جزو جدایی ناپذیر برگزاری یک بازی فوتبال است.

وی در پایان گفت: ما تقاضای رسیدگی عادلانه و جدی از کمیته انضباطی و کمیته استیناف را داریم.

به گزارش ایسنا، در حالی در لیگ دسته اول فوتبال خوزستان، درگیری منجر به مصدومیت چند نفر شد که در اواخر سال ۹۹ نیز در جریان دیدار تیم‌های فوتبال استقلال ملاثانی و آزادگان مسجدسلیمان در لیگ امید خوزستان، اتفاقات عجیبی رخ داد؛ از حضور تماشاگران در ورزشگاه در روزهای منع حضور تماشاگر به دلیل همه‌گیری کرونا تا درگیری و چاقوکشی؛ این اتفاقات نشان می‌دهد که گویا نظارت چندانی بر نحوه برگزاری مسابقات در لیگ‌های فوتبال استان وجود ندارد و هیات فوتبال خوزستان باید در این زمینه با جسارت و مدیریت بهتری عمل کند تا بیش از این به آبروی فوتبال خوزستان خدشه وارد نشود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی اخبار ورزشی خوزستان فوتبال فوتبال خوزستان هیات فوتبال سرمربی تیم تیم انصار یک نفر تیم ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۷۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عادت‌های روزمره‌ای که نمی‌دانستید دلیل ترش کردن معده هستند

رفلاکس اسید معده که به عنوان ترش کردن معده هم شناخته می‌شود با علائمی همچون احساس سوزش در قفسه سینه و دشواری در بلع همراه است. دلایل اصلی این مشکل با سبک زندگی ما مرتبط است.

به گزارش روزیاتو، عادت‌های غذایی نامناسب یا الگو‌های خواب بد و دیگر عادت‌های روزمره می‌توانند مشکل ترش کردن معده را تشدید کنند. در ادامه با این عادت‌ها آشنا خواهیم شد.

۱- ورزش نامناسبی می‌کنید

هیچ شکی نیست که داشتن فعالیت بدنی یکی از بهترین کار‌هایی است که می‌توان برای حفظ سلامتی انجام داد. اما نوع این فعالیت فیزیکی می‌تواند باعث بهتر یا بدتر شدن حال شما شود. اگر با مشکل ترش کردن معده دست و پنجه نرم می‌کنید، ورزش‌های «های ایمپکت» (High impact) مانند دوچرخه سواری، ژیمناستیک یا وزنه برداری می‌توانند علائم سوزش معده و نفخ را تشدید کنند. اما این بدان معنی نیست که باید ورزش را کنار بگذارید، کافی است به سراغ ورزش‌های ملایم تری مانند پیاده روی، یوگا، شنا یا دوچرخه ثابت بروید.

۲- لباس تنگ می‌پوشید

گرچه لباس‌های تنگ می‌توانند ظاهر جذابی به ما دهند، اما استفاده‌ی زیاد از آن‌ها برای سلامتی مضر است. لباس‌های تنگ علاوه بر اینکه گردش خون را مختل می‌کنند، می‌توانند مشکل ترش کردن معده را هم تشدید کنند. هر لباسی که به شکم فشار آورد، مانند شلوار‌های تنگ و کمربند، علائم سوزش معده را افزایش می‌دهد.

۳- حالت خوابیدن تان نامناسب است

گرچه خوابیدن روی یک بالش کم ارتفاع می‌تواند برای گردن و ستون فقرات مفید باشد، اما اگر با مشکل ترش کردن معده درگیر باشید، به طور حتم کمکی به شما نخواهد کرد. به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند سر در زمان خواب در ارتفاعی حداکثر ۲۰ سانتیمتری قرار گیرد تا جریان حرکت اسید معده به سمت پایین باشد. می‌توانید با استفاده از چند بالش یا با قرار دادن یک پتو در زیر بالش خود، سرتان را بالاتر ببرید.

علاوه بر این، اگر مستعد ترش کردن معده باشید برخی حالت‌های خواب می‌توانند مشکل شما را تشدید کنند. اگر عادت دارید به پهلوی راست بخوابید، ممکن است همین امر دلیل سوزش معده تان باشد. خوابیدن به پهلوی راست باعث شل شدن ماهیچه‌هایی می‌شود که معده و مری را به یکدیگر متصل می‌کنند و کارشان مقابله با رفلاکس اسید معده است؛ بنابراین سعی کنید به پهلوی چپ بخوابید، چون تحقیقات نشان داده این حالت سوزش معده را کاهش می‌دهد.

۴- بعد از غذا دراز می‌کشید

اگر بعد از خوردن غذا دل تان می‌خواهد دراز بکشید، در صورتی که به مشکل ترش کردن معده دچار هستید، بهتر است این عادت را ترک کنید. وقتی دراز می‌کشید، همه‌ی غذایی که خورده اید پشت دریچه‌ی مابین مری و معده جمع می‌شود. بهتر است بعد از غذا صاف بنشینید و زودتر از ۲ تا ۳ ساعت دراز نکشید.

۵- تند غذا می‌خورید

تند غذا خوردن می‌تواند باعث ترش کردن معده شود. کسانی که سریع غذا می‌خورند احتمال بروز این مشکل در آن‌ها بیشتر است و بهتر است به خود فرصت کافی برای خوب جویدن و بلع غذایتان را بدهید.

۶- زیاد قهوه می‌نوشید

گرچه قهوه فواید زیادی برای سلامتی دارد و بسیاری نمی‌توانند روز خود را بدون این نوشیدنی شب کنند، اما اگر با مشکل ترش کردن معده درگیر هستید، بهتر است مصرف قهوه را محدود کنید. قهوه می‌تواند علائم سوزش معده را تشدید کند و اگر متوجه شده اید که بعد از نوشیدن قهوه حال بدی پیدا می‌کنید، کاهش تدریجی آن می‌تواند اقدام مناسبی باشد.

علاوه بر قهوه، نوشیدنی‌های گازدار و همینطور نوشیدنی‌های بسیار شیرین هم می‌توانند زمینه ساز ترش کردن معده شوند. به جای آن ها، با مصرف آب، سوپ و چای، بدن خود را آبرسانی کنید.

دیگر خبرها

  • عادت‌های روزمره‌ای که نمی‌دانستید دلیل ترش کردن معده هستند
  • تقدیر جنبش حماس از مواضع شجاعانه یمن در حمایت از فلسطین
  • سرپرست فولاد: ویسی از نبردن فولاد عصبانی بود/ نظارت بیشتر مانع از تضییع حق تیمی می‌شود
  • ویسی: فدراسیون و سازمان لیگ عرضه ندارند شورای امنیت وسط بیاید
  • غیبت ترسوها در تیم منتخب هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال
  • اگر عرضه نظارت لیگ برتر را ندارند، شورای امنیت ملی و حفاظت اطلاعات وسط بیایند | بچه‌های علی پروین و ناصر حجازی فوتبالیست شدند، اما له‌شان کردند
  • ویسی:فدراسیون و سازمان لیگ عرضه ندارند شورای امنیت وسط بیاید
  • پورموسوی: تعویض ۴ بازیکن یعنی مشکل داریم
  • خلاصه بازی استقلال خوزستان و ملوان + فیلم
  • روسیه: شورای امنیت باید از درگیری در بوسنی جلوگیری کند