Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@13:52:40 GMT

طالبان: آمریکا توافقنامه قطر را نقض کرده است

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۵۷۶۳۳

طالبان: آمریکا توافقنامه قطر را نقض کرده است

طالبان با اشاره به گزارش‌ رسانه‌ها درباره حفظ ۶۵۰ نظامی آمریکایی در افغانستان تاکید کرد که آمریکا توافقنامه قطر را نقض کرده است و این گروه حق واکنش را دارد.

به گزارش مشرق، «سهیل شاهین» عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده طالبان گفت که اگر نظامیان آمریکایی پس از ۱۱ سپتامبر به حضور در افغانستان ادامه دهند این گروه «حق واکنش» را برای خود محفوظ می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: عمران‌خان: برای صلح افغانستان همه کار می‌کنیم

این درحالی است که مقامات آمریکایی به «آسوشیتدپرس» گفتند که انتظار می‌رود پس از خروج کامل نیروها نیز ۶۵۰ نظامی آمریکایی برای تامین امنیت دیپلمات‌ها و فرودگاه کابل به حضورشان در افغانستان ادامه دهند.

شاهین با اشاره به عدم خروج کامل نظامیان آمریکایی افزود که اگر آمریکا چنین اقدامی کند، این نقض آشکار توافقنامه قطر است که فوریه سال ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸) بین آمریکا و طالبان در دوحه به امضا رسید.

این عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده طالبان به «الجزیره» گفت: ما توافقنامه قطر را پس از ۱۸ ماه مذاکره با طرف آمریکایی امضا کردیم. آن‌ها توافق کردند و خود را متعهد نمودند که همه نیروهای نظامی، مشاور و نیروهای قراردادی خود را از افغانستان خارج می‌کنند.

بیشتر بخوانید: در افغانستان چه خبر است؟

وی تصریح کرد که ادامه حضور نظامیان آمریکایی «نقض آشکار» توافقنامه قطر است.

شاهین ادامه داد: اگر آن‌‎ها اینجا بمانند، فکر می‌کنم این نوعی از تداوم اشغال است، آن‌ها توافقنامه را نقض کرده‌اند و و ما کاملاً حق واکنش را داریم.

وی با اظهار اینکه آمریکا پیش از این نیز ضرب‌الاجل خروج کامل نیروها تا ۱ می (۱۱ اردیبهشت) را نقض کرده، افزود که طالبان با این وجود به آن‌ها حمله نکرد، درحالی که کاملاً قادر به انجام این کار بود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اتوبوس خبرنگاران طالبان الجزیره افغانستان توافقنامه قطر نقض کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۷۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی

سهیل شاهین رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر، شرکت هیات را در نشست‌های بین‌المللی و نشست‌های سازمان همکاری اسلامی مهم عنوان ‌کرده است.

وی گفت برای بازگو کردن واقعیت‌های عینی و موفق طالبان، نیاز است تا نماینده حکومت سرپرست در این نشست‌ها شرکت داشته باشد.

این در حالی‌ست که پانزدهمین نشست سازمان همکاری‌های اسلامی با نام «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفت‌وگو برای توسعه پایدار» امروز (شنبه) در گامبیا آغاز شده قرار است فردا نیز ادامه داشته باشد.

در این نشست در کنار سایر موضوعات درباره اوضاع افغانستان نیز بحث شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • وقوع انفجار در کابل
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • طاها:سازمان همکاری اسلامی به تعامل با افغانستان ادامه می‌دهد
  • منابع مصری: مذاکرات آتش‌بس بی‌نتیجه بود/ گفت‌وگوها امروز ادامه دارد
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • منابع مصری:مذاکرات آتش‌بس بی‌نتیجه بود/گفت‌وگوها امروز ادامه دارد
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی