Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی دانشگاه شیراز اعلام کرد:‌فرشاد عسکری،رویا نعامی پوران و زهرا شیرزادیان دانشجویان ارشد رشته معماری منظر با ارائه‌ طرحی ترکیبی از مباحث معماری منظر، معماری دیجیتال و مباحث نوروتکچر (تلفیق علوم اعصاب، معماری و تکنولوژی که یک کارگروه در بخش تک‌لب دانشکده‌ هنر و معماری دانشگاه شیراز است) موفق به کسب رتبه‌ اول این مسابقه‌ بین‌المللی در بخش ایده‌پردازی نوین منظرین در قالب پوستر (مشترکا با تیمی از دانشگاه‌های کلمبیا و ویرجینیای آمریکا) شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این گزارش حاکی است که طرح برتر در میان ۴۳طرح ارائه‌شده، با بررسی و نظر تخصصی ۱۵داور انتخاب شده است.

این کنفرانس معتبر علمی (DLA Digital Landscape Architecture)، از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۷ سابقه فعالیت دارد  و از  سال ۲۰۱۸ به‌صورت منظم و سالانه برگزار شده است. 
کنفرانس امسال (۲۰۲۱) در تاریخ ۲۶تا ۲۸  ماه‌ می، ازسوی دانشگاه Anhalt آلمان با بیش‌از ۴۰۰شرکت‌کننده از ۴۵ کشور دنیا با حضور ناظران و داوران به‌صورت مجازی برگزار شد.
این کنفرانس بین‌المللی به‌صورت سالانه در دانشگاه‌های مختلف با تمرکز بر موضوعات نوین و معاصر معماری منظر دیجیتال برگزار شده است که  امسال در دانشگاه Anhalt آلمان با دو موضوع معماری منظر دیجیتال و معماری منظر انعطاف‌پذیر، طی مدت سه روز به‌صورت مجازی در جریان بود.
در این کنفرانس به مباحثی همچون معماری منظر دیجیتال و ابزارهای موردنیاز برای کمک به چالش‌های گسترده معماری منظر انعطاف پذیر و تغییرات جهانی پرداخته شد.
فرشاد عسکری از برندگان این مسابقه گفت:‌ در این تحقیق  آنالیز داده‌های به دست آمده، از ابزارهای سنجش شاخص‌های نورولوژیک و بیولوژیک صورت گرفته است که نتایج حاصل‌شده از آن‌ها امکان تجزیه و تحلیل چندجانبه داده‌ها  و سپس تدوین یک رابط نرم‌افزاری همه‌گیر به‌کمک علم اینترنت اشیا (IOT)، با رویکرد سلامت روان و رفاه اجتماعی کاربران در محیط‌های منظر شهری و طبیعی را فراهم می‌کند.
وی افزود: به‌ویژه پس از شرایط شیوع بیماری کرونا و عوارض روحی و روانی ناشی از آن و بالطبع، نیازهای جدیدی که با خود به دنبال آورد. آزمایش های انجام شده در این تحقیق به دنبال معرفی روشی نوین برای پیداکردن بهترین و مناسب‌ترین فضاها متناسب با نیازهای مخاطب است.
دانشجوی معماری دانشگاه شیراز گفت: حجم زیاد داده‌های دریافتی از محیط‌های شهری و طبیعی این نیاز را برای مخاطب ایجاد می‌کند که داده‌های دریافتی از محیط برایش دسته‌بندی شوند تا بتواند به‌صورت بهینه‌تر از آن‌ها بهرمند شود.
عسکری افزود: این پروژه  علمی با استفاده از ابزار نوروساینس و آنالیز داده‌های آن‌ها رویکردی جدید برای تسهیل طبقه‌بندی داده‌ها را به عرصه‌ی علم منظر دیجیتال آورده است.
 

برچسب‌ها دانشگاه شیراز علمی فنی و مهندسی دیجیتال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه شیراز علمی فنی و مهندسی دانشگاه شیراز علمی فنی و مهندسی دیجیتال دانشگاه شیراز داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۷۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان بام ایران در حمایت از خیزش جهانی دانشجویی+ تصاویر

دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌های شهرکرد در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، دانشجویان دانشگاه‌های مختلف شهرکرد از جمله دانشگاه دولتی شهرکرد، فرهنگیان، پیام نور شهرکرد و علوم پزشکی شهرکرد ظهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا تجمع کردند.

جمعی از استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های مختلف شهرکرد در حمایت از خیزش وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط رژیم جعلی اسرائیل و حمایت‌های آمریکا از این رژیم کودک‌کش با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس اقدام پلیس آمریکا را محکوم کردند.

خیزش دانشجویی اخیر در حمایت از فلسطین در آمریکا و اروپا، بزرگ‌ترین اعتراضات ضد اسرائیلی در دل غرب از زمان تأسیس این رژیم جعلی است و نویدبخش فعال شدن دوباره جنبش دانشجویی در آمریکا و اروپا این بار علیه اسرائیل است.

دانشگاه‌های آمریکا از هفته گذشته شاهد اعتراضات سراسری دانشجویان و استادان در اعتراض به سیاست‌های حمایتی دولت از رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه هستند، در این اعتراضات بسیاری از دانشجویان و اعضای هیئت علمی بازداشت شدند.

این تجمع سراسری در تمام دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور با هدف حمایت از جنبش اصیل «همبستگی با غزه» برگزار شد.

تجمع دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری

تجمع دانشجویان دانشگاه دولتی شهرکرد

تجمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

کد خبر 748845

دیگر خبرها

  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • تجمع دانشجویان بام ایران در حمایت از خیزش جهانی دانشجویی+ تصاویر
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • حمایت دانشگاهیان قائمشهر از قیام جهانی دانشجویان
  • گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها پیش‌آهنگ تحولات جهانی باشند
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد