Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر ، برای سومین بار در کمتر از ۲ هفته اخیر، دو فضانورد به خارج از ایستگاه فضایی بین المللی رفتند تا با نصب پنل‌های خورشیدی جدید، سیستم انرژی این ایستگاه را ارتقا دهند.


شین کیمبروگ فضانورد ناسا و توماس پسکه فضانورد فرانسوی طی یک راهپیمایی فضایی ۶ ساعت و ۴۵ دقیقه‌ای دومین پنل خورشیدی جدید را نصب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
آن‌ها قبلاً در ۱۶ و ۲۰ ژوئن راهپیمایی‌های فضایی را برای نصب نخستین پنل خورشیدی جدید انجام داده بودند.

پنل خورشیدی جدید که توانمندتر، اما کوچک‌تر است، جلوی پنل‌های فعلی ایستگاه فضایی که قدیمی‌تر هستند، نصب شده و کمی از آن‌ها را می‌پوشاند.

 
این درحالی است که نشانه‌هایی از کاهش عملکرد پنل‌های قدیمی ایستگاه فضایی بین الملی مشاهده شده بود. البته عمر مفید این پنل‌ها ۱۵ سال تخمین زده می‌شد و آن‌ها مدتی طولانی‌تر از بازه گفته شده، فعال بوده‌اند. نخستین جفت از پنل‌های قدیمی در دسامبر ۲۰۰۰ میلادی نصب شدند و بیش از ۲۰ سال انرژی مورد نیاز ایستگاه فضایی را تأمین می‌کردند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: پنل خورشیدی فضا ایستگاه بین المللی پنل خورشیدی جدید ایستگاه فضایی پنل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۷۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا

شانا _ گروه فیلم: نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش روز یکشنبه (نهم اردیبهشت‌) با حضور رضا نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، امیر هوشنگ کرمی، سرپرست امور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران، سلیمان قاسمیان، مدیرکل آسیا، آفریقا و اقیانوسیه معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت و علی شاهوردی، مدیر هماهنگی افزایش ظرفیت و تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های فراسرزمینی در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در حاشیه دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا برگزار شد.

دریافت 28 MB

دیگر خبرها

  • گذرهای پرنور ایستگاه‌های فضایی از آسمان ایران- دهه دوم اردیبهشت
  • شصت و دومین جایزه نوبل ایرانی ۶۲ منتخب خواهد داشت/ جایزه البرز(جایزه نوبل ایرانی) قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور است
  • (ویدئو) خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود
  • خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی (فیلم)
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • انتقاد بازیگر قدیمی به جیغ و دست و هورا در شب آخر عروسک‌خونه