Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد علی آبادی فراهانی، مدیرکل بازرسی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به وظایف سازمان بازرسی در خصوص نظارت و رسیدگی به شکایات مردمی علیه دستگاه‌های اجرایی، گفت: سازمان بازرسی کل کشور به عنوان دستگاه نظارتی قوه قضاییه، علاوه بر بازرسی‌های فوق العاده و برنامه ای، شکایت های موردی که توسط مردم مطرح می شود  را  مورد رسیدگی قرار  می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بازرسی استان البرز افزود: شکایت از سوی مردم می‌تواند به عنوان شکایت شخصی از سوی  شخص ذینفع مطرح شود و یا به عنوان اعلام کننده در خصوص فساد و مشکلات در دستگاه‌های اجرایی به سازمان بازرسی اطلاع رسانی شود  که در هر دو صورت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

این مقام مسؤول افزود: در این راستا دو سامانه رسیدگی به شکایات سازمان بازرسی کل کشور و  سامانه اعلامات و گزارشگران فساد پیش‌بینی شده که در این سامانه بیشتر موارد به صورت سوء جریان  در دستگاه های اجرایی با عنوان  سوت زنان مطرح می شود و شهروندان می‌توانند نسبت به طرح گزارش یا شکایت  اقدام کنند که به آن رسیدگی می‌شود.  

بازرس کل استان البرز با ارائه گزارشی از عملکرد ۳ ماهه سازمان بازرسی استان از ابتدای سال جاری تا کنون، گفت: در ۳ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰، سازمان بازرسی استان البرز به  هشتاد و یک مورد شکایت حضوری رسیدگی کرده است. همچنین از طریق سایت اینترنتی ۲۷۶ مورد شکایت به سازمان بازرسی اعلام شد و در حوزه گزارشگران فساد ۵۴۷ مورد از طریق سامانه به سازمان بازرسی استان اعلام شده و  در نامه های پستی مردمی هم  ۲ شکایت و ۵ گزارش فساد دریافت کردیم. همچنین از طریق گزارش بازرسان سازمان و دستگاه های نظارتی ۴۰ مورد فساد در سطح استان کشف شد  که در مجموع از ابتدای سال تا کنون  حدود ۳۵۸ مورد شکایت و ۵۹۳ مورد گزارش فساد داشتیم که حدود ۷۰ درصد از این موارد  رسیدگی شده و مابقی تحت رسیدگی قرار دارد.

وی با تاکید بر لزوم ثبت  مشخصات  و تلفن شهروندان در سامانه ضرورت دارد؛ افزود: بدون  ثبت مشخصات  و شماره تلفن فرد اعلام کننده به ویژه اگر ذینفع باشد، نمی‌توانیم به شکایت مطرح شده رسیدگی کنیم. شهروندان تلفن خود را در سامانه ثبت کنند. همچنین شهروندان می توانند   از طریق شماره تلفن های ۲و۳۴۳۲۲۹۰۱  با اداره کل بازرسی استان تماس بگیرند. 

فراهانی علی آبادی با اشاره به اینکه امکانات و نیروی دستگاه نظارتی استان جوابگوی مراجعه به همه دستگاه ها به صورت منظم و مستمر را ندارد از مردم خواست مشکلات، آسیب‌ها و گزارشات فساد در دستگاه های اجرایی  را به سازمان بازرسی گزارش دهند. 

وی افزود: به مناسبت هفته قوه قضائیه فردا یکشنبه ۶ تیرماه از ساعت ۹ تا ۱۱    به صورت  ملاقات عمومی در محل اداره کل بازرسی استان البرز  واقع در   باغستان،  بلوار امام خمینی،  گلستان یکم پاسخگوی شهروندان خواهیم بود.

بازرس کل استان البرز در خصوص وظیفه واحدهای نظارتی درون سازمانی، یادآور شد: واحدهای نظارتی درون سازمانی از جمله حراست و بازرسی در ادارات و نهادها  طبق قانون و در چارچوب شرح وظایف قانونی  باید نسبت به فساد و سوء جریان در دستگاه مربوطه پیگیر باشند و نسخه ای به سازمان بازرسی استان ارسال کنند. همچنین مکلفند در حدود  شرح وظایف،  به شکایات مردم رسیدگی کنند که درصورت قصور ، به عنوان ترک فعل مسئول  واحد شمرده شده و با آن  برخورد می شود.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل بازرسی استان البرز فساد اداری سازمان بازرسی استان بازرسی استان البرز دستگاه های اجرایی سازمان بازرسی کل بازرسی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۷۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو دستور مهم رئیس سازمان بازرسی در جریان سفر به پارسیان

در جریان سفر استانی رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان و بازدید رئیس سازمان بازرسی کل کشور از شهرستان پارسیان، بندر پارسیان مورد بازدید قرار گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، در جریان سفر استانی رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان و بازدید رئیس سازمان بازرسی کل کشور از شهرستان پارسیان، بندر پارسیان مورد بازدید قرار گرفت.

‌خدائیان در جریان این بازدید دستور بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات از قبیل اجاره انبارها‌، باسکول و… انحصاری کردن این امور را صادر کرد.

وی در رابطه با اختصاص سهم شهرستان‌های در معرض آلودگی صنایع آلاینده از عوارض سبز، دستور داد که پیگیری لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/‌

دیگر خبرها

  • پاسخگویی به پرسش‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
  • کشف ۱۰ تن آرد فاقد مجوز در کنگاور
  • لزوم کاربردی کردن محصولات پژوهشی برای تبدیل علم به ثروت
  • مبارزه با فساد در الوند پایان نمی‌پذیرد
  • دو دستور مهم رئیس سازمان بازرسی در جریان سفر به پارسیان
  • بررسی ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شورا‌های شهر از سراسر کشور در دیوان عدالت اداری
  • کمیسیون اصل ۹۰، مرجع رسیدگی به شکایت‌های مردم
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری برای احقاق حق کارگران
  • آخرین نهاد مسئول استیفای حقوق مردم دیوان عدالت اداری است