Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، شاپور محمدزاده در گردهمایی قطبی و تخصصی معاونان سوادآموزی کشور افزود: سال تحصیلی گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کلاس‌های حضوری درسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود بنابر گزارش سازمان یونسکو، سال گذشته یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دانش‌آموز در سراسر جهان تحت تأثیر تعطیلی مدارس قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر این که هیچ فعالیتی، جایگزین مدرسه و کلاس‌های درس حضوری برای دانش‌آموزان نمی شود، یادآور شد: دانش‌آموزان در محیط مدرسه، علاوه بر آموزش‌وپرورش، تعاملات اجتماعی فعالی را تجربه می‌کنند، از این رو تعطیلی کلاس‌های حضوری، اثرات نامطلوبی، بر دانش‌آموزان، معلمان و اولیا خواهد داشت.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در ایام کرونا ۶۵ درصد کشورهای فقیر و ۳۵ درصد کشورهای غنی، بودجه آموزش‌وپرورش خود را کاهش دادند.

محمدزاده سواد را محرک توسعه پایدار و آموزش‌وپرورش را زیربنای توسعه اجتماعی سیاسی فرهنگی و اقتصادی توصیف کرد و گفت: سوادآموزی باید «مدرسه محور» شود، بنابراین در آیین‌نامه اجرایی مدرسه، برای ارکان مدرسه نقش‌ها و وظایفی در حوزه سوادآموزی مشخص خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم اهتمام ویژه در فرآیند ثبت‌نام، شناسایی، جذب، آموزش و ارزشیابی سوادآموزان، گفت: در گروه سنی ۱۵ سال به بالا میانگین، نرخ باسوادی در جهان ۸۶ درصد و در ایران نیز همان ۸۶ درصد است و این در حالی است که میانگین نرخ باسوادی در گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال در جهان، ۹۱ درصد و در ایران ۹۷.۴ درصد است.

برچسب‌ها مدارس شاپور محمدزاده سازمان نهضت سواد آموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس شاپور محمدزاده سازمان نهضت سواد آموزی مدارس شاپور محمدزاده سازمان نهضت سواد آموزی آموزش وپرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۸۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!

این معدل در سال ۱۴۰۰، برای رشته علوم تجربی ۱۳.۱۸، رشته ریاضی و فیزیک ۱۲.۳۵، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۴۲ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۰۴ ثبت‌شده است.

به گزارش فرهیختگان، در سال ۱۳۹۹ نیز معدل دانش‌آموزان برای رشته علوم تجربی ۱۳.۷۳، رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۵۰، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۱.۳۴ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۶ را نشان می‌دهد.

میانگین معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان سال ۱۳۹۸، در رشته علوم تجربی ۱۳.۷۷، در رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۲۸، در رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۷۶ و در رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۸ بوده است.

ازاین‌رو می‌توان نتیجه گرفت که میانگین معدل نمرات دانش‌آموزان در سال ۱۴۰۲ نسبت به چهار سال پیش از آن در تمامی رشته‌ها با افت حدود دو نمره‌ای در امتحانات نهایی روبه‌رو بوده است.

ناظر به همین معیار و مولفه و با بررسی وضعیت استان‌ها، نقشه وضعیت معدل استان‌ها تا حد زیادی منطبق با نقشه فقر کشور است. به این صورت که میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ در استان‌های هرمزگان، کهگیلویه‌وبویراحمد، خوزستان، آذربایجان غربی ۸ تا ۹ بود. خراسان شمالی، گلستان، اردبیل، ایلام، کردستان، لرستان، کرمانشاه، فارس، کرمان، گیلان، بوشهر و چهارمحال‌وبختیاری نیز استان‌هایی هستند که میانگین ۹ تا ۱۰ را ثبت کردند. یعنی معدل دانش‌آموزان این استان‌های نیز کم و هشدارآمیز است. با این حساب مجموعا، در ۱۷ استان میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد هشت تا ۱۰ بوده که در وضعیت قرمز هستند.

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است
  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • جذب بیش از ۱۹۰۰ معلم در چهارمحال‌ و بختیاری
  • روایت «ایران» از زندگی در باغچه‌بان
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • ۱۵۰ مدرسه در اصفهان تحت تاثیر فرونشست / حقوق معلمان حق‌التدریس افزایش پیدا می‌کند
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل