Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@05:49:40 GMT

بوستان مادر و کودک، پیشکشی برای بانوان مشهد

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۵۸۱۸۸

بوستان مادر و کودک، پیشکشی برای بانوان مشهد

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد احداث بوستان «مادر و کودک» در زمینی به مساحت ۶.۵ هکتار را در راستای توجه ویژه شورای پنجم به مقوله خانواده و نیز لزوم توسعه فضاهای فرهنگی، تفریحی و ورزشی ویژه بانوان دانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"بوستان مادر و کودک، پیشکشی برای مهربانوان مشهدی از سوی شورای پنجم و مدیریت شهری

شادابی و نشاط و سرزندگی بانوان رابطه مستقیمی با نشاط و سرزندگی خانواده دارد و درواقع زنان را می‌توان ضامن سلامت روحی و روانی و اجتماعی خانواده دانست؛ نهاد خانواده‌ای که در نظام اجتماعی، کانون تربیت و عامل رشد و تعالی جامعه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آپارتمان‌نشینی، دغدغه‌های فراوان و متعدد، مشغله‌های روزمره، نگهداری از فرزند و بسیاری از عوامل دیگر سبب شده تا بانوان و کودکان ما این روزها از فضاهای اجتماعی فاصله بیشتری بگیرند و اوقات فراغت و تفریح خود را آنگونه که شایسته است سپری نکنند و همین مهم موجب افسردگی و کسلی و کم‌تحرکی می‌شود.

براساس همین اهمیت و توجه ویژه شورای پنجم به مقوله خانواده و نیز لزوم توسعه فضاهای فرهنگی، تفریحی و ورزشی ویژه بانوان در شهر مشهد، احداث بوستان «مادر و کودک» در زمینی به مساحت ۶.۵ هکتار از سال گذشته در دستورکار شهرداری قرار گرفت.

این پروژه که با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است، از امکانات متعدد و به‌روزی چون زمین بدمینتون، بسکتبال، فوتبال، والیبال، مسیر یک‌ونیم کیلومتری دوچرخه‌سواری، باشگاه بدنسازی، اسکیت و … برخوردار بوده و با توجه به پیش‌بینی فضای بازی و سرگرمی ویژه کودکان، مادران می‌توانند بدون هیچ دغدغه و نگرانی بابت فرزندان خود از امکانات استفاده نمایند.

بابت به ثمر نشستن این پروژه باید از چند نفر تشکر ویژه داشته باشم؛ نخست دو بانوی محترم عضو شورای شهر مشهد، خانم‌ها گندمی و رمارم که از ابتدای فعالیت شورای پنجم، پیوسته دغدغه حوزه بانوان شهر را داشتند و جناب آقای دکتر کلائی شهردار محترم، معاون محترم عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری و همچنین سرکار خانم عرب‌احمدی، شهردار محترم منطقه ۱۱ که به نیکی این ظرفیت را شناسایی کردند و مجدانه در جهت تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌، شبانه‌روز اهتمام ورزیده که امروز این تلاش‌ها به ثمر نشسته و برای بانوان شهر مشهد قابل بهره‌برداری است.

در پایان نیز از همکاران پرتلاش سازمان عمران شهرداری که در احداث این پروژه زحمات زیادی کشیدند، تقدیر و تشکر می‌نمایم. خدمتی دیگر، از شورای شهر و مدیریت شهری برخاسته از شورای پنجم، مبارک یکایک مهربانوان عزیز مشهدی. "

کد خبر 503193

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مادر و کودک پارک شوراي شهر مشهد محمد رضا حیدری رئيس شوراي شهر مشهد پروژه هاي عمراني زنان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مادر و کودک شورای پنجم شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۸۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی دایی در خانه خبرنگار ورزشی و مادر ۸۹ساله‌اش!

علی دایی مرد کارهای نادر و عجیب و غریب است. اگر تا امروز تردیدی بود، دیگر به یقین تبدیل شد که او را نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

کسی تا حالا سراغ ندارد که یک اسطوره ورزشی آنهم در رشته فوتبال که حالا دلیل محبوبیت‌اش در جامعه ایران فقط گل ها و رشادت‌هایش نیست، اینطور برای تبریک تولد و ملاقات خانواده یک خبرنگار ورزشی، به خانه‌اش رفته باشد و اینگونه از او بابت زحماتش تجلیل و تقدیر کند.

چنین کاری فقط از یک ستاره پیش‌بینی‌ناپذیر بر می‌آید که متوجه همه رویدادها و آدم‌های اطرافش هست و به جزیی‌ترین مسائل دقت می‌کند.

صالح محمدرحیمی خبرنگار و عکاس ورزشی با گرایش حوزه پرسپولیس دو دهه است که کار رسانه‌ای می‌کند و کسی در خانواده بزرگ فوتبال نیست که از علاقه فوق‌العاده او به شهریار فوتبال آگاه نباشد.

او سال‌هاست با علی دایی همراه و همگام است و فراز و نشیب روزگار برای آقای گل پیشین بازی‌های ملی فیفا، باعث کاهش این علاقه و دوستی نشده است. حتما اگر مخاطب تابناک بوده اید، تا حالا چندین گفت‌وگوی اختصاصی و جذاب و پرتیتر صالح محمدرحیمی با دایی را خوانده‌اید.

صالح به نوعی عکاس اختصاصی علی آقا هم هست و خبرنگار معتمد او محسوب می‌شود. تابناک هم طی سالیان اخیر رسانه معتمد علی دایی بوده و او حرف‌های مهمش را در تابناک به گوش مردم رسانده است و در لحظات سخت و حساس دو سه سال اخیر هم این ارتباط محکم و ناگسستنی ماند.

ظهر امروز اهالی شهرک اکباتان در حال زندگی روزمره و معمولی خود بودند که ناگهان مقابل ورودی بلوک خود، با قد افراشته و لب خندان و برخورد صمیمی علی دایی مواجه شدند.

برخی یادشان رفت نوشابه و خریدهای شان را کنار بگذارند و همانطور کنار دایی ایستادند و عکس یادگاری شان را گرفتند. بچه‌ها از مدرسه برمی‌گشتند که دیداری تاریخی برای‌شان رقم خورد. دایی همه سلام‌ها را جواب داد و با حوصله درخواست عکس از همه را در محله یک خبرنگار حرفه ای ورزش قبول کرد.

اما بخش جذاب این ملاقات، داخل منزل صالح رحیمی و در دیدار مادر ۸۹ساله او با علی دایی رقم خورد. انگار مادر و فرزندی پس از سالها همدیگر را می‌بینند. دایی، سر این مادر که مدتها کسالت و ناخوشی سخت را پشت‌سر گذاشت، بوسید و دل یک خانواده را شاد کرد و البته احترام متقابلش را به جامعه خبرنگاران و عکاسان ورزشی که طی دهه‌ها همراه او در پیروزی و شکست بودند، ثابت کرد.

صالح رحیمی فردا در یادداشتی جداگانه حس خود از این دیدار را به رشته تحریر در خواهد آورد.

 

دیگر خبرها

  • احداث ۸ بوستان محلی با ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • بر طرف شدن مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای در مشهد
  • علی دایی در خانه خبرنگار ورزشی و مادر ۸۹ساله‌اش!
  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای تا یک ماه آینده برطرف می‌شود
  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز
  • مادر دیانا به قتل فرزند بیمارش اعتراف کرد
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • راز قتل دختربچه ۱۱ ساله اصفهانی فاش شد