Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، هدایت الله جمالی پور روز شنبه در نشست شورای صیانت از باغستان های سنتی قزوین، افزود: در گذشته نه چندان دور، مساحت باغستان های قزوین ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار بوده است که متاسفانه بنا به برخی دلایل از جمله اشتباهات دولتی، اقتصادی نبودن باغستان ها و بی توجهی برخی بهره برداران به نگهداری از آنها موجب کاهش مساحت این گنجینه محیط زیستی به ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد:ما در برنامه ریزی برای صیانت از باغستان باید حتما از ظرفیت و توان باغداران استفاده کنیم و در همه کارها صاحبان باغستانها را مشارکت دهیم تا این میراث ارزشمند حفظ شود.

جمالی پور خاطر نشان ساخت: حفظ باغستان فقط با اراده و عزم باغداران و مشارکت آنها ممکن می شود و اگر ما درست تصمیم نگیریم کارهای خوب گذشتگان نیز از بین می رود.

استاندار قزوین با اشاره به مشکلات باغستان، اضافه کرد: با توجه به میراث ملی بودن باغستان و هزینه های سنگین نگهداری آن برای مالکان خصوصی باید کمک کنیم تا ردیف بودجه باغستان مصوب شود و از محل اعتبارات ملی برای صیانت از آن اقدام گردد.

وی با اشاره به تامین آب باغستان به عنوان یک دغدغه جدی باغداران، افزود: با توجه به خشکسالی های اخیر و کمبود آب در سطح استان باید از روش های مدرن آبیاری در باغستان استفاده شود در ضمن مطالعه تامین آب باغستان سنتی نیز در دستور کار قرار گیرد.

جمالی پور با اشاره به جایگاه تشکل های مردمی، سمن ها و دغدغه داران این حوزه، افزود: باید از تمامی فعالان این عرصه برای صیانت از باغستان نظرخواهی کنیم و با جمع بندی دیدگاه ها برای بهترین کار در این زمینه اقدام نماییم.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی شهرداری قزوین استان قزوین هدایت الله جمالی پور باغستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی شهرداری قزوین استان قزوین وزارت جهاد کشاورزی شهرداری قزوین استان قزوین باغستان صیانت از باغستان برای صیانت باغستان ها جمالی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۸۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مسدودسازی بیست و هشت صفحه هنجارشکن در فضای مجازی
  • طرح پنج شنبه های طلایی سبب دوری دانش آموزان از فضای مجازی می شود
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • بازداشت یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار تهران
  • یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار بازداشت شد
  • عضو شورای شهر باغستان بازداشت شد
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • بازدید وزیر نیرو از پست‌های ۴۰۰ کیلوولت برق باغستان کرج و چهارباغ
  • حفظ و احیای معماری اسلامی و ایرانی در یزد ضروری است