Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@02:38:00 GMT

روزانه ۱۰ بارنامه ترافیکی در آبیک صادر می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۵۸۲۳۲

روزانه ۱۰ بارنامه ترافیکی در آبیک صادر می‌شود

به گزارش روز شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، جواد افشار در این باره اظهار داشت: پروانه عبور بار ترافیکی مربوط به بارهایی با مشخصات خارج از استانداردهای عادی و معمول در شبکه جاده‌ای کشور محسوب می‌شود که به علت تفاوت مقادیر آن با سایر بارها، ضروری است مجوزهای ویژه‌ای برای تردد آنها صادر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آبیک به همراه پایانه حمل کالا در استان تنها متولی صدور بارنامه ترافیکی در استان قزوین هستند.

افشار با ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در سه ماهه نخست امسال، یادآور شد: اقدامات مختلفی طی این مدت در حوزه راهداری، حمل و نقل و ایمن سازی راه‌های اصلی، فرعی و روستایی در آبیک انجام شده که مصرف ۲۰۶ تن آسفالت جهت لکه‌گیری راه‌های روستایی، اصلاح شیب شیروانی به حجم چهار هزار و ۷۵۰ متر مکعب، تسطیح، پاکسازی و ریگلاژ شانه راه به طول ۱۴۳هزار مترمربع، علف‌زنی حاشیه راه‌ها به طول ۱۱۱ کیلومتر، تنقیه و پاکسازی ۳۸ دهنه پل و آبرو، تسطیح و تیغه زنی راه‌های خاکی به طول ۱۱ کیلومتر و روکش آسفالت در مسیر سه راهی یزبر تا خرم پشته به طول ۲.۵ کیلومتر از جمله آنها است.

وی اضافه کرد: در این مدت عملیات ریزش‌برداری در سه مسیر کهوان، امرودک و طیخور- توداران توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آبیک انجام شد.

افشار ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده طی این مدت در حوزه راهداری آبیک، عملیات زیرسازی، مخلوط ریزی، آب پاشی و غلتک‌زنی در جاده کذلک به طول ۲.۵ کیلومتر بوده است.

این مسوول حوزه راهداری از احداث راه روستایی سایین‌دره در این شهرستان خبر داد و گفت: عملیات احداث این راه روستایی شامل خاکبرداری، تخریب تراشه‌ها و حمل و پخش گریدر به طول ۷۰۰ متر اجرا و در ادامه آب پاشی و غلتک زنی خواهد شد.

به گفته وی، طی این مدت با انجام گشت‌های کنترل ناوگان حمل و نقل، ۶۵ کامیون به دلیل نداشتن بارنامه اعمال قانون شده و  سه مورد تخلف مربوط نیز به اضافه تناژ توقیف شدند.

افشار با بیان اینکه در راستای ارتقای ایمنی جاده‌ها طی این مدت ۴۵ کیلومتر از راه‌های شهرستان شامل ۱۰ کیلومتر ورودی آبیک و ۳۵ کیلومتر جاده قشلاق خط‌کشی شده، افزود: رنگ آمیزی ۵۰۴ مترمربع نیوجرسی، گاردریل، پایه تابلوها و سرعت گاه‌ها و تهیه و نصب علایم ایمنی راه‌ها به تعداد ۱۱۹عدد از دیگر اقدامات در این راستا بوده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آبیک اضافه کرد: طی این مدت ۴۶ تخلف در حوزه حریم راه‌های شهرستان شناسایی و معرفی شد.

برچسب‌ها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قزوین ایرنا استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قزوین ایرنا استان قزوین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قزوین ایرنا استان قزوین راهداری و حمل و نقل جاده ای طی این مدت انجام شد راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۸۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۸ طرح ابنیه فنی و پل در محور‌های مواصلاتی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: برای این طرح ها ۱۶۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

فرهاد فرساد افزود: پیشرفت فیزیکی طرح های ابنیه فنی و پل  ۶۰ درصد است. 

وی گفت: طرح های ایمن سازی و حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز در سطح استان از جمله مهم‌ترین طرح های فعال این حوزه است.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۴۵۳ دستگاه انواع آبرو، پل و ابنیه فنی در راه‌های استان موجود است که در سامانه ساماندهی پل‌ها (BMS) ثبت شده است.

فرساد گفت: یکی دیگر از مهمترین اقدامات برای نگهداری ابنیه فنی راه ها، لایروبی،تنظیم بستر رودخانه‌ها در مسیر‌های مختلف استان به خصوص جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی است.

دیگر خبرها

  • وجود ۱۴ نقطه حادثه خیز در جاده‌های ارومیه
  • حذف نقطه حادثه خیز در حوزه شهرستان بشرویه
  • اجرای ۱۸ طرح ابنیه فنی و پل در محور‌های مواصلاتی
  • ۴۰هزار کیلومتر راه آسفالته کشور خرابی سنگین دارد
  • اصلاح ۷ نقطه پرتصادف در سیستان و بلوچستان
  • آسفالت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان
  • تیغ زنی، تسطیح و رگلاژ ۳۰ کیلومتر از راه‌های شنی و خاکی شهرستان کوثر
  • رفع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان مرکزی
  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • حمل کالا و بار در قم ۲۹ درصد افزایش یافت