Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@02:21:52 GMT

اجازه تعطیلی واحدهای تولیدی را در سیریک نمی دهیم

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۵۸۴۸۶

اجازه تعطیلی واحدهای تولیدی را در سیریک نمی دهیم

مجید حسینقلی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تبریک به مناسبت هفته قوه قضائیه، و با اذعان به اینکه دستگاه قضایی، حمایت از بنگاهها و فعالیت های اقتصادی به منظور جهش تولید از اولویتها قرار داده است، اظهار کرد: در همین راستا دادگستری شهرستان سیریک مبتنی بر بازدید و سرکشی از یکصد واحد صنفی و تولیدی در راستای حمایت از تولید و رفع موانع برنامه ریزی و حکم صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه ما بدنبال این هستیم که با حکم قضایی چرخ اقتصاد کشور از حرکت باز نماند، گفت: بنا بر تاکید رئیس محترم دستگاه قضایی، و در حمایت از فعالین اقتصادی نباید فعالیت واحدهای تولیدی متوقف باشد زیرا پیامدهای نامطلوب متعددی برای متصدیان واحدهای صنفی تولیدی و افراد جامعه دارد.

وی با بیان اینکه پیگیری و احقاق حق عامه از وظایف اصلی دستگاه قضا است، خاطرنشان کرد: دستگاه قضا در کنار آن دادگستری سیریک به درستی به وظایف محوله خود، که همان احقاق حق عامه است عمل کرده و می توان گفت که با پیگیری و دستورات قضایی درحل مشکلات و تسکین آلام مردم بسیار موثر باشد.

حسینقلی با اشاره به بهره مندی از دانش های نوین و فناورانه به جای سیستم های سنتی از دیگر ظرفیت‌های موجود است که به دستگاه قضا اضافه شده، عنوان کرد و افزود: امروزه خوشبختانه سامانه های متعددی در دستگاه قضا راه اندازی شده است که هم به شفافیت امور و اجرای سیاست های قوه قضاییه کمک می کند و هم تسریع در امورات قضایی افراد می تواند باشد.

وی با اشاره به اینکه، طی سال گذشته تلاش کرده ایم تا اینکه فرهنگ صلح و سازش در شهرستان نیز در راس اولویت های دادگستری سیریک قرار دهیم اضافه کرد: در طول یکسال گذشت در همین راستا به بیش از هزار فقره پرونده رسیدگی گردیده که موفق به ایجاد سازش شده است.

حسینقلی با بیان اینکه، در طول این چند سال توانستیم به کمک مردم پرچم رفاقت و دوستی را در میان مردم شهرستان سیریک بلند کنیم، تصریح کرد: با کمک و همکاری خود مردم سال گذشته توانستیم که دو قبیله و طایفه ای بزرگ از شهرستان سیریک و بشاکرد صلح و سازش بدهیم.

وی گفت: ضرورت استقرار پزشکی قانونی در شهرستان سیریک یکی دیگر از نیاز های مردم این شهرستان بود که توانستیم در سال گذشته با کمک شهرداری سیریک پزشک قانونی در این شهرستان نیز مستقر کنیم.

رئیس دادگستری شهرستان سیریک از رفع تصرف و خارج شدن بیش از ۳۰ هکتار اراضی ملی این شهرستان گفت: در سال گذشته توانستیم با کمک دستگاه های مجری، ۳۰ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف کنیم و به دولت برگردانده شود.

وی به مهم‌ترین اقدامات یک ساله دادگستری سیریک اشاره ای کرد و افزود: کشف یک تن انواع موادمخدر و انهدام باند قاچاق موادمخدر، کشف و توقیف بیش از یک صد هزار بطری و قوطی مشروبات الکلی خارجی، انجام ۸۰ درصدی دادرسی ها بصورت الکترونیک و همچنین رسیدگی برگزاری بیش از دویست جلسه ملاقات مردمی طی یکسال گذشته توسط دادگستری شهرستان سیریک با همکاری دستگاه های متولی صورت گرفته است.

کد خبر 5244362

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری هرمزگان مشکل واحدهای تولیدی قاچاق ویروس کرونا انتخابات 1400 کرمانشاه بوشهر گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه عکس استانها دهه کرامت هفته قوه قضاییه سیدابراهیم رئیسی اردبیل واکسن کرونا سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سیریک دستگاه قضا سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۸۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد جدی با هنجارشکنان مهم‌ترین اولویت دستگاه قضایی است

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: برخورد جدی با هنجارشکنان و برهم‌زنندگان نظم و امنیت از مهم‌ترین اولویت‌های دستگاه قضایی است و می‌توان با اقداماتی همچون برخورد قاطع با سرکرده باندها و شبکه‌های گسترش جرایم به آن نزدیک شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سردار سرتیپ‌دوم علی ابراهیمی، فرمانده انتظامی و جمعی از مسئولان انتظامی استان صبح امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ با حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا، رئیس کل جدید دادگستری قزوین دیدار و گفت‌وگو کردند.

سردار ابراهیمی، فرمانده انتظامی استان قزوین در ابتدای این دیدار ضمن تبریک انتصاب حجت‌الاسلام مصطفوی‌نیا به عنوان رئیس کل دادگستری قزوین گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های مجموعه انتظامی استان ارائه دادند.

وی با اشاره به موضوعات مهم استان در حوزه انتظامی اظهار کرد: تمام دستاوردها و اقدامات خوبی که در استان اتفاق افتاده، جز با همکاری و تشریک مساعی دستگاه‌های متولی به‌ویژه دستگاه قضائی به دست نیامده است.

در ادامه حجت‌الاسلام مصطفوی‌نیا، رئیس کل دادگستری استان قزوین ضمن تقدیر از حضور فرمانده و مسئولان انتظامی استان از تلاش‌ها و زحمات کارکنان انتظامی تقدیر کرد و افزود: هر اقدامی که برای ایجاد امنیت و آرامش در جامعه برداشته شود مورد حمایت دستگاه قضائی خواهد بود.

وی با تاکید بر بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص تأمین امنیت در جامعه تحت عنوان حقوق عامه اضافه کرد: آرامش اجتماعی یک دستاورد مهم و با اهمیت در جامعه است که باید برای دستیابی به سطوح مطلوب آن در جامعه تلاش کرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: به حداقل رساندن آمار جرایم در کنار برخورد جدی با هنجارشکنان و برهم‌زنندگان نظم و امنیت از مهم‌ترین اولویت‌های دستگاه قضائی است و می‌توان با اقداماتی همچون برخورد قاطع با سرکرده باندها و شبکه‌های گسترش جرایم در کشور به آن نزدیک شد.

مصطفوی‌نیا تاکید کرد: بالا بردن هزینه جرایم برای خلاف‌کاران از طریق محکومیت‌های قضائی سنگین در کنار محدودیت‌هایی که در ارائه خدماتی همچون مرخصی یا عفو به سارقان سابقه‌دار یا حرفه‌ای در قانون پیش‌بینی شده، از دیگر اقداماتی است که می‌تواند در دستیابی به سطوح بالاتر از آرامش اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به موضوع پیشگیری به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل بازدارنده در بروز جرایم گفت: هریک از حوزه‌های انتظامی می‌توانند با بررسی علمی و تخصصی ضمن شناسایی تهدیدات موجود به ویژه در بخش اماکن و تأسیسات نسبت به ابلاغ آن به دستگاه‌های مربوطه و مسئول‌سازی آن‌ها در امر پیشگیری اقدام کنند.

کد خبر 751402

دیگر خبرها

  • صدور ۲۸ میلیون بیمه‌نامه شخص ثالت در سال گذشته
  • هلال احمر دیگر انبار خالی ندارد/ اگر اجازه دهند نمی‌گذاریم بیمار بدون دارو برگردد
  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • مشکلات و دغدغه های تولیدکنندگان ملارد پیگیری و حل شود
  • برخورد جدی با هنجارشکنان مهم‌ترین اولویت دستگاه قضایی است
  • توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر