Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، از روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، مهدی عباسی با تاکید بر اینکه مناظرات دانشجویی بر پایه تحقیق، پژوهش و جمع آوری اطلاعات بوده و موجب تقویت کارگروهی و جمعی می‌شود، خاطرنشان کرد: در شیوه برگزاری مناظرات دانشجویی، احترام، اجازه پرسش، خوب‌گوش‌کردن و دوری از تعصب، رعایت انصاف و عدالت و فرصت دادن به طرف مقابل، همواره مورد توجه بوده و سعی شده است این مسابقات به نحوی برگزار شود که یک بازی برد-برد باشد و هر شرکت‌کننده فارغ از امتیازی که کسب می‌کند یک تاثیر عمیق اخلاقی را شاهد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان دانشجویان با تأکید بر اینکه براساس شعار همیشگی مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، این مسابقات همواره فرصتی برای یادگیری بوده است، افزود: در این مسابقات، دانشجویان می‌آموزند که قدرت تحمل دیدگاه مخالف را داشته باشند، اصول یک بحث منطقی، عقلانی و مبتنی بر استدلال را فرامی‌گیرند، و می‌آموزند که چگونه در عین رعایت اخلاق و پرهیز از توهین به مخالف، و احترام به آرا و نظرات مخالف، دیدگاه خود را پیش ببرند.

به گفته عباسی، این مسابقات اطلاعات و آگاهی دانشجویان را درخصوص مسائل و موضوعات مختلف جامعه تقویت می‌کند و در عین حال، پایبندی به قوانین و مقررات را در عین رعایت اخلاق و احترام به دانشجویان می‌آموزد.

عباسی افزود: یکی از اهداف مسابقات مناظره، آزمودن توان منطقی دانشجویان در اقامه استدلال و اقناع مخاطب است.

رئیس سازمان دانشجویان گفت: مسابقات مناظره دانشجویان ایران فرصتی برای تقویت فضای آزاداندیشی مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

عباسی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سال‌هاست بر ضرورت توسعه و تقویت گفتگو و آزاداندیشی در دانشگاه‌ها تأکید می‌کنند، افزود: مسابقات مناظره تمرینی موثر در مقیاسی کلان، و در سطحی ملی برای آزاداندیشی است و شاید اصلی‌ترین کارکرد این مسابقات، تقویت فضای آزاداندیشی در سطح جامعه، به ویژه دانشگاه‌ها باشد.

به گفته عباسی، مسابقات ملی مناظرات دانشجویان ایران به صورت یک لیگ کشوری و در سطوح مختلف دانشگاهی، استانی، منطقه‌ای و ملی برگزار می‌شود.

نهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران، سال گذشته با حضور ۲۶۲ تیم و ۲۵۰ مسابقه به صورت مجازی برگزار شد و هم اکنون دهمین دوره مسابقات مناظره در شعب سازمان دانشجویان در سراسر کشور آغاز و در سه مرحله استانی، منطقه‌ای و کشوری میزبان تیم‌های دانشجویی خواهد بود.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 جهاد دانشگاهی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 سازمان دانشجویان دانشجویان ایران مسابقات مناظره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۸۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادمان دهمین سالروز کوچ قلندر موسیقی ایران در گرگان برگزار شد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان در این مراسم جمع کثیری از اهالی و مشتاقان فرهنگ و هنر خاصه علاقمندان به موسیقی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی گرد هم آمدند.

در ابتدای این برنامه گروه ۲ نوازی علی اکبرزاده (تنبک) و فرزاد محمدنژاد (تار) به اجرای برنامه پرداختند.

پس از این اجرا، کلیپی از مراسم تشییع و تدفین پیکر مرحوم لطفی به نمایش گذاشته شد و سپس ناصر صفایی پیشکسوت موسیقی و هم دوره استاد لطفی به همراه استاد امیر لطیفی به شعرخوانی و نی‌نوازی پرداختند.

در ادامه این برنامه، گروه سپهر با هنرمندی هنرمندان موسیقی استان و اساتید برجسته استانی شامل هدایت اسماعیلی (عود)، داوود خشنودی، حامد کی‌پور و پویا خوشبین (سه تار)، عرفان حسینی و رمضان ساور (کمانچه)، پدرام محمدنژاد (تنبک)، مهدی کریمی (دف) و هنرمند مهمان سجاد مهربانی (آواز) قطعاتی را اجرا کردند.

همچنین «حسین ضمیری» هنرمند، شاعر، نویسنده و پژوهشگر استان، دقایقی در خصوص زندگی و شخصیت استاد لطفی، به سخنرانی پرداخت.

حاضرین در این مراسم پیش از پایان برنامه شاهد اجرای تک نوازی تار با هنرمندی استاد «هادی آذرپیرا» از هنرمندان گلستان بودند.مرحوم استاد محمدرضا لطفی در ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ دار فانی را وداع گفت و پیکرش در محله سبزه مشهد گرگان به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • دومین ماراتن نامزد‌ها در قاب تلویزیون
  • یادمان دهمین سالروز کوچ قلندر موسیقی ایران در گرگان برگزار شد
  • آغاز تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان تهران
  • آغاز پخش مناظره‌های تلویزیونی انتخاباتی در صدا و سیمای فارس
  • آغاز پخش مناظرات تلویزیونی دور دوم انتخابات مشهد و کلات
  • آغاز تبلیغ نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • اعضای شورای علمی مسابقات ملی مناظره دانشجویی منصوب شدند
  • انتصاب اعضای شورای علمی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران
  • آغاز پخش مناظرات تلویزیونی دور دوم انتخابات مازندران از فردا
  • آغاز پخش مناظره نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس از فردا