Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان بازرسی کشور با اشاره به گزارش مفصل در خصوص شتاب نامتعارف بورس گفت: در سال ۹۹ تسهیلات به کارگزاری های بورس داده شد در حالی که طبق بخشنامه سازمان بورس دادن تسهیلات به کارگزاری های بورس خلاف قانون بوده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام حسن درویشیان در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک هفته قوه قضاییه و بزرگداشت شهدای هفتم تیر و تبریک حماسه دوباره مردم ایران پای صندوق های رأی گفت: یکی از حوادثی که همه ما از آن غمگین هستیم، جان باختن دو تن از خبرنگاران بود که این سانحه دلخراش را خدمت اصحاب رسانه تسلیت عرض می کنم و به همکارانم گفته ام که این موضوع را پیگیری و همچنین دستور دادم تا ایمنی اتوبوس ها بررسی شده زیرا بعد از این اتفاق حادثه تلخ دیگری اتوبوس سرباز معلمان را نیز شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس سازمان بازرسی کشور در مورد سند تحول دستگاه قضا گفت: یکی از موضوعات حائز اهمیت پیگیری ماموریت مندرج در سند تحول قوه قضاییه است که ما در این زمینه 12 ماموریت داریم و نکته دیگر جهت گیری کلان سازمان بازرسی است که یکی از آنها پیگیری همه جانبه و حرکت به سمت نظارت های ماموریت محور است.

 

وی در مورد اقدامات این سازمان در سال 99 و سه ماهه اول 1400 گفت: تعداد بازرسی ها در سال 99 و سه ماهه اول 1400 چهار هزار و 576 گزارش در سال 99 و 1701 گزارش در سه ماهه اول 1400 بوده است که مجموع گزارشات در این بازه زمانی هفت هزار و 573 گزارش در سال 99 و 1296 گزارش در سه ماهه اول 1400 بوده است.

 

وی ادامه داد: در خصوص تعقیب انضباطی کارکنان و اداری مدیران دو هزار و 721 گزارش، تعقیب کیفری 1043 گزارش، ابطال مصوبات خلاف قانون در سال 99، 63 مورد گزارش شده است.

 

درویشیان در رابطه با ترک فعل ها از سوی سازمان ها و نهادها یادآور شد: بیش از 70 برنامه در این مورد در سازمان بازرسی تشکیل شده است که در رابطه با اراضی ملی، شهرداری ها و موارد مربوط به خلع ید و تصرف از اراضی از این موارد است. در مورد بحث غربالگری و سقط جنین نیز پیگیری هایی انجام شده است.

 

وی گفت: در موضوع تولید مرغ لاین ایرانی با پیگیری هایی که انجام شد، اکنون این محصول در مدارک تولید قرار گرفته و اگر دولت پیگیری کند شاید بتوانیم تا پایان سال جاری به خودکفایی در این زمینه برسیم که موجب کاهش خروج ارز به ارزش یک میلیارد دلار می شود.

 

درویشیان با بیان اینکه 50 درصد فعالیت های سازمان بازرسی در سال جاری بر پایه مسایل اصلی کشور است، گفت: در فرمان هشت ماده ای رهبری در سال 80 یکی از محورها شناسایی آسیب ها توسط دستگاه نظارتی است و ما یکی از موضوعاتی که در سال جاری بر آن متمرکز شدیم، شناسایی آسیب های اساسی است که در چه بسترهایی مورد ایجاد رانت و فساد می شود. می خواهیم این آسیب ها را به دستگاه های آسیب زدا اعلام کنیم.

 

وی در مورد تعیین تعرفه دندانپزشکی و پیگیری ها در حوزه بهداشت و درمان اظهار کرد: این موضوع با پیگیری های ما در حوزه بهداشت و درمان به تصویب رسید و ابلاغ شد. بسیاری از کسانی که از وضعیت مالی خوبی برخوردار نبودند و قبل از این نمی توانستند از درمان استفاده کنند با ابلاغ این تبصره از آن بهره مند می شوند.

 

وی در مورد کرونا اظهار کرد: از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون بیش از 100 هشدار به رییس جمهور و سازمان های مختلف داده شده است و در ارتباط با تولید واکسن همکاران ما در وزارت بهداشت مستقر و پیگیری های لازم را انجام می دهند.

 

رییس سازمان بازرسی در مورد گزارش های سامانه گزارشگران فساد اظهار کرد: در این سامانه 44 پرونده تشکیل دادیم، تعداد گزارش های ثبت شده از کسانی که با مشخصات گزارش داده اند دو هزار و 112 گزارش است که 425 مورد آن در دست بررسی است و در این موضوع تاکید می کنیم کسانی که گزارشی به ما اعلام می کنند، حتی المقدر گزارش ها را با مشخصات ثبت کنند تا در صورت ابهام در گزارش بتوانیم با آنها ارتباط گرفته و در مورد اسناد مکتوب در زمینه گزارش از آنها بهره ببریم. همچنین حدود 44 هزار و 800 گزارش نیز به صورت ناشناس در این سامانه ثبت شده است.

 

حجت الاسلام درویشیان در مورد قطع برق و ورود این سازمان در این زمینه با بیان اینکه این موضوع مفصل مورد بررسی قرار گرفته است و بازرسی فوق العاده در این زمینه ترتیب داده ایم، گفت: هیئتی در وزارت نیرو مستقر کردیم و یکی از مشکلات در حوزه برق که موجب قطعی های اخیر شد، این است که باید سالانه پنج هزار مگاوات تولید برق اضافه شود در صورتی که کمتر از 50 درصد اتفاق می افتد که وزیر دلیل آن را کمبود اعتبارات دانست و کاهش بارندگی در 50 سال اخیر و گرمی هوا و تولید رمزارزها نیز از دیگر عوامل این موضوع بود.

 

وی گفت: دو هزار مگاوات برق برای تولید رمزارزها استفاده می شود و رییس جمهور دستور داد از تولید رمزارزهای غیر مجاز جلوگیری شود. پیشنهاد راهبردی سازمان بازرسی تاسیس وزارتخانه انرژی است تا تمام مسایل در آنجا حل و فصل شود.

 

وی در مورد اختلافات میان نیروی انتظامی و سازمان ثبت اسناد در مورد برگ سبز خودرو گفت: این موضوع از اختلافات دیرینه میان سازمان ثبت اسناد و نیروی انتظامی است که بخشنامه ای را رییس پیشین قوه قضاییه و دیوان عدالت اداری صادر کرده اند. اخیرا شکایتی از سازمان ثبت اسناد دریافت کردیم که در حال بررسی است. بر اساس سابقه این موضوع و نظرات کارشناسی و ادعاهای نیروی انتظامی این موضوع را بررسی و نتیجه اعلام می شود.

 

وی در مورد خسارت مردم در حوزه بورس هم گفت: موضوع بورس از موضوعاتی است که تمام بخش ها به آن ورود داشته اند و ما برحسب وظیفه قانونی نظارت بر بورس را از همان ابتدا ورود داشتیم و هشدارهایی را به وزیر اقتصاد و رییس سازمان بورس دادیم. دولتی ها نباید ورود مردم به این حوزه را تبلیغ می کردند و مردم نیز نباید اعتماد می کردند.

 

وی ادامه داد: در گزارشات مفصل علل این وضعیت را تشریح و پیشنهاد کردیم، امیدوارم در دولت مردمی این پیشنهاد مورد توجه قرار گیرد.

 

وی گفت: یک تخلف این است که در سال 98 به ویژه در سال 99 تسهیلات به کارگزاری های بورسی داده شده است در حالی که طبق بخشنامه سازمان بورس دادن تسهیلات به کارگزاری های بورس خلاف قانون است. ما از همان ابتدا شتاب نامتعارف بورس را هشدار دادیم که این شتاب منطقی نیست و مخصوصا کسانی که سرمایه های خرد را وارد می کنند، بیشتر متضرر می شوند.

 

افزایش قیمت نان غیر قانونی و تخلف است

 

رییس سازمان بازرسی خاطرنشان کرد: به  طور رسمی هیچ افزایش قیمتی اعلام نشده است و افزایش قیمت نان غیر قانونی و تخلف است.

 

در مورد اعاده اموال نامشروع مسئولان بالغ بر 200 میلیارد تومان اظهار کرد: طبق قانون مسئولیت اش با قوه قضاییه است و دیوان محاسبات مکلف است اگر اموال نامشروعی هست به قوه قضاییه اعلام کنند. در حال حاضر گزارشی نداریم که چه پیگیری هایی در این زمینه انجام شده است زیرا این کار نتیجه همکاری چند دستگاه از 13 سال پیش است.

 

وی در رابطه با افزایش قیمت بلیت هواپیما گفت: ما این موضوع را رصد و همکاران مان در امور راه و شهرسازی اقداماتی را انجام داده اند.

 

رییس سازمان بازرسی در مورد قرعه کشی خودروها گفت: این موضوع، موضوع ملی است و در مقطعی شورای رقابت قیمتی را بر اساس شاخص هایی که تعیین کرده بود، اعلام کرد اما بررسی های ما حاکی از آن بود که اطلاعاتی که به شورای نگهبان داده شد، دقیق نبوده و در نهایت با پیگیری های ما از افزایش قیمت خودرو در پایان سال جلوگیری شد.

 

رییس سازمان بازرسی در مورد حادثه کلینیک سینا اطهر و حکم انفصال معاون شهردار به دلیل ترک فعل اظهار کرد: پس از آن حادثه بازرسی ها انجام شد، شهردار منطقه یک، شهردار سابق منطقه یک و معاون خدمات شهری مجرم شناخته شدند، یک نفر به انفصال دایم محکوم شد، یک نفر کسری حقوق دریافت کرد البته آرا قابل تجدید نظر هستند و هنوز رای نهایی اعلام نشده است.

 

وی در مورد سوالی مبنی بر اینکه آیا شهردار سابق منطقه یک همان معاون فعلی شهردار تهران است، گفت: بله همان فرد است.

 

حجت الاسلام درویشیان در مورد پیگیری های این سازمان در خصوص حادثه اتوبوس خبرنگاران و سربازان تصریح کرد: این حادثه تنها به دلیل ناایمن بودن جاده ها اتفاق نمی افتد بلکه یک دلیل اش به خاطر حادثه خیز بودن جاده ها است، دلیل دیگر آن نیز ناایمن بودن خودروها و قصور راننده است؛ به همکاران گفته ایم حتما به این موضوع ورود کنند.

 

وی در مورد ساخت واکسن برکت و ایمنی آن گفت: همکاران ما از نزدیک به طور روزانه این اقدامات را رصد و پالایش می کنند. در رابطه با صدور مجوزهای کمیته اخلاق و همچنین تست های بالینی این واکسن باید بگوییم واکسن برکت بالای 92 تا 93 درصد ایمنی ایجاد می کند و مجوز لازم از وزارت بهداشت دریافت شده البته ممکن است برخی عوارض ایجاد شود که این موضوع باید از نظر پزشکی ثابت و به شکل قانونی علت فوت در اثر واکسن نداشته ایم.

 

وی در مورد افزایش قیمت نان و غیر قانونی بودن این موضوع گفت: مسئولان وزارت صمت به ما اعلام کردند که ستاد تنظیم بازار با افزایش قیمت موافقت نکرده و گشت هایی از سوی تعزیرات برای نظارت روی این موضوع به کار گرفته شده اند تا تخلفات شناسایی شوند. اتحادیه نان به این قیمت اعتراض دارند که باید به آن رسیدگی شود و به طور رسمی هیچ افزایش قیمتی اعلام نشده است. افزایش قیمت ها غیر قانونی و تخلف است.

 

وی در مورد سانحه اتوبوس خبرنگاران تاکید کرد: دادستان به این موضوع ورود پیدا کرده و اگر کوتاهی مربوط به مسئولان ذیربط مانند وزارت راه و شهرسازی شناسایی شود، پیگیری می کنیم. در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: درویشیان تسهیلات به کارگزاری های بورس رییس سازمان بازرسی سازمان بازرسی سه ماهه اول 1400 افزایش قیمت قوه قضاییه غیر قانونی پیگیری ها انجام شد داده شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۸۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتیجه بررسی ادامه روند پرداخت طرح فجرانه به زودی اعلام می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا طرح فجرانه ادامه خواهد داشت، گفت: برای ادامه پرداخت جایزه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ الکترونیکی (طرح فجرانه) موضوع در حال پیگیری و بررسی است. به زودی نتیجه اعلام می‌شود.

وی در پاسخ پرسش دیگری مبنی بر پرداخت سهام عدالت متولدین امسال هم اظهار کرد: در این خصوص موضوع باید از طریق سخنگوی دولت پیگیری شود.

کد خبر 6090963 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد
  • هشدار به رانندگان در پی ورود سامانه بارشی به ایلام
  • توصیه‌های ایمنی برای هشدار نارنجی بارندگی
  • دستگیری عوامل نزاع خیابانی در میاندوآب
  • ارزیابی ایمنی حدود ۱۵۰۰ بوستان در پایتخت و شناسایی بیش از ۱۵ هزار مورد ناایمن
  • ارزیابی ایمنی بیش از هزار بوستان در تهران
  • ماجرای ضرب و شتم در اتوبوس BRT/ هشدار پلیس به مجرمان
  • نتیجه بررسی ادامه روند پرداخت طرح فجرانه به زودی اعلام می شود
  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید
  • دستور دادستان بشرویه جهت ایمن سازی فوری استخر‌های کشاورزی