Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمالی‌نژاد با بیان اینکه اگر همه دست به دست هم دهیم مشکلات استان گیلان حل می‌شود گفت: حل مشکلات سراوان به تنهایی از عهده شهرداری رشت خارج است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مهدی جمالی‌نژاد» امروز (شنبه،۵ تیر) در جلسه شورای اداری استان گیلان و تودیع و معارفه معاون عمرانی جدید استاندار گیلان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، ضمن تبریک پیشاپیش هفته قوه عنوان کرد: یکی از معاونت،های پرکار ما در وزارت کشور معاونت عمرانی است به طوری‌که امورات دو حوزه کاملا مستقل شامل معاونت عمرانی و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور باید در آن مورد پیگیری و رصد قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه در هفته دولت سال قبل 17 هزار پروژه و در دهه مبارک فجر هم 30 هزار پروژه در سطح کشود مورد بهره‌برداری قرار گرفت تصریح کرد: معاونت عمرانی وزارت کشور و استانداری‌ها  نقشی مهم را بر عهده دارند و باید توجه داشته باشیم که موضوعاتی مانند جاری شدن سیلاب، شیوع کرونا و خشکسالی معضلات زیادی را در کشور ایجاد کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه 160 هزار واحد مسکونی به بازسازی و نوسازی نیاز دارند ابراز داشت: بزرگترین دستگاه اداری کشور سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها وزارت کشور محسوب می‌شود به طوری‌که نزدیک به بیش از 30 ستاد و کمیته در این سازمان ایجاد شده که موضوعات مختلفی را پیگیری می‌کنند.

 

*مشکلات گیلان با نگاه ملی رفع شود

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور استانی با اشاره به اینکه در استانی مانند گیلان وظایف مدیریت امور عمرانی استانداری مانند وزارت کشور بسیار خطیر است افزود: گیلان متعلق به همه 80 میلیون نفر جمعیت کشور است بنابراین باید مسائل و مشکلات آن با یک اهتمام ویژه و با یک نگاه ملی حل شود.

 

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه در پایان کار دولت و عمر شوراها و دهیاری‌ها هستیم اذعان کرد: حساس‌ترین زمان برای حوزه معاونت عمرانی وزارت کشور همین الان است و باید دهیاری‌ها را آموزش دهیم تا نیروها بدانند که دقیقا وظایف آن‌ها چیست و چگونه ماموریت‌های خود را انجام دهند.

 

جمالی‌نژاد وظایف و مسئولیت‌های حوزه معاونت عمرانی وزارت کشور را بسیار خطیر و مهم دانست و با اشاره به اینکه باید در انتخاب شهرداران و دهیاران قوی دقت لازم مبذول شود گفت: در همین جا از زحمات اکبری مقدم معاون عمرانی استاندار گیلان در دوره مسئولیتش قدردانی می‌کنم زیرا وی از مدیران مخلص و پاکدست هستند و تجربات بسیار خوبی هم دارند.

 

وی با تاکید بر اینکه سال‌های سال است که معضل پسماند در گیلان حل نشده است و این غصه بزرگی است اظهار داشت: برای حل این چالش بزرگ به یک همت جمعی نیاز داریم و همه باید پای کار بیایند زیرا معتقدیم اگر فقط همین معضل پسماند در گیلان و رشت حل شود بسیاری از مشکلات دیگر استان هم حل و فصل می‌شوند.

 

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور این موضوع را که حل مشکلات سراوان به تنهایی از عهده شهرداری رشت خارج است اظهار داشت: اعتبارات تخصیص داده شده ما در حوزه پسماند در چهل سال اخیر بی‌سابقه بوده است و باید همه عزم جدی داشته باشند تا در گیلان شاهد  توسعه و پیشرفت باشیم.

 

وی با بیان اینکه در بحث منابع مالی و بودجه‌های دولتی، اعتبارات خوبی  برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کشور اختصاص داده شده است خاطرنشان کرد: اگر همه دست به دست هم دهیم مشکلات استان گیلان حل می‌شود از طرفی نمایندگان استان در مجلس و سایرین باید مطالبه‌گر باشند و  امیدواریم با همین عزم و اهتمام کارها و اقدامات مجموعه مدیران دلسوز و فهیم استان به نتیجه مطلوب برسد.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: جمالی نژاد معاون وزیر کشور زباله سراوان پسماند استان های شمالی مدیریت پسماند سازمان شهرداری ها و دهیاری ها معاونت عمرانی وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۸۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی محمد روستا در نشست با شهرداران شهرهای یاسوج، دهدشت و دوگنبدان گفت: وصول عوارض آلایندگی کار سخت و طاقت فرسایی است و انتظار مردم از مسئولان هزینه کرد این اعتبارات در حوزه عمرانی و مبلمان شهری توسط شهرداری های استان است. وی افزود: سال گذشته از محل عوارض، مالیات و حق آلایندگی مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به شهرداری های استان پرداخت شد.
معاون عمرانی استانداری با اشاره به اینکه گاهی مبالغ پرداخته شده صرف پرداخت حقوق کارگران شده است، ادامه داد: دغدغه ما مصرف بهینه این تخصیص‌ها و جهت دهی به سمت طرح های عمرانی است.
روستا بیان کرد: انتظار می رود شهرداری های سه شهر بزرگ استان فهرستی از طرح های عمرانی برای بهبود فضای شهری ارائه دهند تا از محل آلایندگی، اعتبارات اختصاص یابد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • خیابان صنایع اهواز آسفالت می‌شود
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • ترافیک سنگین در محور رشت - قزوین و ورودی رودبار
  • از سراوان تا پیچ شاه عباسی ترافیک ۱۲ کیلومتری داریم/مسدودی محور پونل - خلخال
  • واریز ۲هزار و ۳۰۰میلیارد تومانی به دهیاری‌ها
  • پرداخت ۲۰۰ میلیاردتومان مالیات و حق آلایندگی به شهرداری های استان
  • اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد