Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@10:25:30 GMT

طعمه جدید هکرها برای استخراج رمزارز

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۵۹۰۱۳

طعمه جدید هکرها برای استخراج رمزارز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، شرکت Avast اعلام کرد: بدافزار کِرکونوش در نسخه های رایگان بازیهایی مانند NBA ۲k۱۹، گرند تیف اوتو وی فایو، فار کرای فایو، سیمز فور و ژوراسیک ورلد اِولوشن که برای دانلود رایگان در سایتهای تورنت قابل دسترس هستند، مخفی شده است.

به محض نصب شدن بازی، این بدافزار پنهانی به استفاده از نیروی پردازش رایانه برای استخراج رمزارزها برای هکرها می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بدافزار دستکم از ژوئن سال ۲۰۱۸ برای تولید رمزارز مونِرو به ارزش دو میلیون دلار مورد استفاده قرار گرفته است.

دانیل بینس، محقق شرکت Avast به شبکه سی ان بی سی گفت: کاربرانی که سیستمشان آلوده شده، ممکن است متوجه شوند رایانه شان آهسته شده یا به دلیل استفاده بیش از حد مستهلک شده و هزینه برق آنها هم ممکن است بالاتر از حد معمول شود. این بدافزار از همه منابع رایانه استفاده می کند؛ بنابراین عملکرد رایانه ممکن است ضعیف شود.

وی اظهار کرد: حدود ۲۲۰ هزار کاربر در سراسر جهان به این بدافزار آلوده شده اند و ۸۰۰ دستگاه هر روز آلوده می شوند. با این حال Avast تنها در دستگاههایی که نرم افزار آنتی ویروس این شرکت نصب شده است، این بدافزار را شناسایی کرده و نرخ آلودگی آن ممکن است بسیار بالاتر باشد. برزیل، هند و فیلیپین در میان آلوده ترین کشورها هستند در حالی که آمریکا هم موارد بسیاری را مشاهده کرده است.

این محقق امنیتی گفت: کِرکونوش پس از نصب شدن اقدامات متعددی را برای حفاظت از خود انجام می دهد که شامل غیرفعال کردن به روزرسانی های ویندوز و از نصب خارج کردن نرم افزار امنیتی است. منشا این نرم افزار ممکن است جمهوری چک باشد زیرا کِرکونوش در زبان فولکلور چک به معنای روح کوه است.

شرکت Avast زمانی این بدافزار را کشف کرد که مشتریانش ناپدید شدن نرم افزار این شرکت از سیستمهایشان را گزارش کردند.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، شرکت آکامی سکیوریتی ریسرچ هفته گذشته اعلام کرد شمار حملات سایبری به گیمرها در دوران همه گیری کووید ۱۹ به میزان ۳۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 610223 برچسب‌ها رمزارز ارز دیجیتال اینترنت - هکر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: رمزارز ارز دیجیتال اینترنت هکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۹۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار

معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار گفت: ۲ فروند شناور صیادی لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار طعمه حریق شدند و در این حادثه یک نفر فوت و یک لنج طعمه حریق شده و یک لنج دیگر خسارات وارد شده است.

به گزارش ایرنا، سرپرست شیلات شهرستان چابهار گفت: انفجار گاز اکسیژن جوشکاری باعث آتش سوزی لنج صیادی در اسکله هفت تیر شهرستان چابهار شد.

سعیدی، در تشریح جزئیات این حادثه افزود: ظهر امروز حوالی ساعت ۱۵ بر اثر تعمیرات و جوشکاری لنج صیادی و انفجار گاز اکسیژن در شهرستان چابهار یک لنج صیادی کاملا طعمه حریق شد.

tags # اخبار حوادث سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • استخراج الماس از گل صدتومانی + عکس
  • انجام عملیات حفاری تحت نظارت آب منطقه‌ای/استخراج از معدن با بیل مکانیکی انجام می‌شود
  • استخراج الماس از گل صدتومانی
  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • کامیون حامل بیسکویت طعمه حریق شد
  • استخراج کنندگان غیر مجاز رمزارز ۱۰۰ برابر نرخ انرژی را باید جریمه پرداخت کنند+ فیلم
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • باج‌افزارها چطور باج می‌گیرند؟
  • تولید کیت‌های استخراج DNA با یک‌بیستم قیمت نمونه اروپایی
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز