Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از برگزاری سومین جشنواره اجتماعی «نه به اعتیاد» در یزد به مدت یک هفته در قالب ۲۸ عنوان برنامه خبر داد.

«عباس ملازینلی» امروز شنبه پنجم تیرماه در نشست با خبرنگاران در این خصوص گفت: این جشنواره همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر و روز جهانی مبارزه با مواد مخدر از امروز پنجم لغایت شنبه دوازدهم تیرماه برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که ۲۸ عنوان برنامه برای این دوره جشنواره تدوین شده است، از اهم آنها را فضاسازی شهری، گفت‌وگو با کارشناسان حوزه اعتیاد با همکاری صدا  و سیما، برگزاری مسابقات و نمایشگاه مجازی، برپایی بازارچه های خیریه برای بهبودیافتگان اعتیاد، اجرای برنامه تریبون آزاد، برگزاری کارگاه های مشاوره، برگزاری همایش های دوچرخه سواری درون محله ای همراه با برگزاری مسابقات ورزشی، ایستگاه نقاشی و اجرای برنامه های شاد و آموزشی، ساخت مستند از بهبود یافته ها، ساخت فیلم از شهدای مبارزه با موادمخدر، اطلاع رسانی خط ملی اعتیاد ذکر کرد.

به گفته ملازینلی، جوامع مختلف برای مبارزه و پیشگیری از این معضل بزرگ اجتماعی برنامه‌های متعددی دارند که در همین راستا نیز سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری یزد همکاری ویژه و موثری را با دستگاه‌های متولی در این حوزه با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.

«سید مصطفی کرباسی» دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد نیز در این نشست اظهار کرد: در سال گذشته استان یزد دارای ۵۶ هزار و ۷۸۹  کیلو گرم کشفیات انواع مخدر بود که نسبت به مدت مشابه قبل رشد ۲۴ درصدی کشفیات را در استان شاهد بودیم.

وی به افزایش ۹ درصدی دستگیری‌ها و دو درصدی انهدام باندهای قاچاق مواد مخدر در استان اشاره  و عنوان کرد: البته ۹۲ درصد کشفیات در این حوزه به همت نیروی انتظامی استان انجام شده که در مقایسه با متوسط کشوری ۷ درصد بیشتر بوده است.

وی بیشتر نوع مواد مخدر کشف شده در استان را تریاک و شیره تریاک خواند و گفت: براساس پژوهش‌های انجام شده در سال ۱۳۹۵ تعداد معتادان کشور ۵.۴ درصد جمعیت است که استان یزد براساس ارزیابی‌های سال گذشته و آمار ۳۲ هزار نفری درمان در این بخش، ۲.۷ تا ۲.۸ یعنی نصف شیوع کشور را دارد و جزو استانهای پایین به لحاظ مصرف موادمخدر است.

کرباسی با اشاره به آمار دو هزار و ۷۱۴ موردی زنان بهبودیافته در استان، گفت: تنها پنج درصد از معتادان استان را زنان شامل می‌شوند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان در پایان نیز به کاهش سن اعتیاد در جامعه اشاره کرد و علت عمده آن را به بازار آمدن انواع مخدرها و محرک‌ها ویژه مخاطبان نوجوان و جوان ذکر کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعي و ورزشی شهرداری يزد نه به اعتیاد هفته مبارزه با مواد مخدر يزد مبارزه با مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۹۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی حاجیان صبح یکشنبه با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه پس از اطلاع از اینکه اعضای ۲ باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان ۲ باند مواد مخدر شده و آنها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

وی در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهمترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

کد خبر 6090488

دیگر خبرها

  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه