Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@01:42:47 GMT

اجرای ۱۲۵ طرح هادی روستایی در زنجان

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۵۹۱۷۳

اجرای ۱۲۵ طرح هادی روستایی در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: امسال ۱۲۵پروژه طرح هادی روستایی از سوی بنیاد مسکن استان اجرا می‌شود.

رضا خواجه‌ای پیش از ظهر امروز (پنجم تیرماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال‌جاری ۱۲۵پروژه طرح هادی روستایی از سوی بنیاد مسکن استان اجرا می‌شود، اظهار کرد: برای اجرای این پروژه‌ها، اعتباری بیش از ۳۳۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین امسال آسفالت معابر ۴۸ روستا از محل اعتبارات قیر یارانه‌ای با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال در دستور کار بنیاد مسکن استان است.

وی افزود: طرح هادی، بافت موجود روستا را به دقت زیر ذره‌بین می‌برد و اصلاح و ساماندهی آن را در دستور کار قرار می‌دهد. طرح هادی مهم‌ترین سند رسمی و قانونی توسعه و عمران روستاها در کشور به شمار می‌آید.

این مسئول تعداد اجرای طرح‌های هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار را ۴۱۳ روستا دانست و گفت: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان ۵۸.۲ درصد و در سطح کشور ۴۶.۲ است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

خواجه‌ای با اشاره به مزایای اجرای طرح هادی در روستاها، تصریح کرد: اجرای طرح هادی در روستاها را گامی مهم برای توسعه، عمران و آبادانی روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان بوده و با اجرای این طرح، سیمای روستا در حال تغییر است که این نیز به نوبه خود سبب رضایت عموم مردم می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: تجدید حیات روستاها، هدایت روستاها از ابعاد کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، افزایش راندمان کار روستائیان و بهبود یافتن معیشت و رفاه سطح زندگی در روستاها، ایجاد سرمایه‌گذاری در روستاها، تکمیل و اصلاح چرخه تولید و مصرف روستایی و پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها از برخی اهداف مهم این طرح به شمار می‌آید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان طرح هادی روستایی طرح هادی روستایی بنیاد مسکن اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۹۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: آموزش و ارتقای مهارت روستائیان از عوامل مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، شهرام ملایی‌هزاروندی امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به آموزش مهارت بین روستائیان و عشایر، اظهار داشت: در راستای توسعه، تبیین اهمیت مهارت‌آموزی و توانمندسازی بین روستائیان و عشایر در سال گذشته 4هزار و 288 نفر آموزش‌های مهارتی را فراگرفتند.

وی ادامه داد و افزود: این آموزش ها در قالب  750 هزار و 99 نفرساعت در حرفه هایی  ازقبیل پرورش زنبورعسل، پرورش قارچ خوراکی، پرورش گیاهان دارویی، زعفران‌کاری، سرمه‌دوزی، خیاطی، قالی‌بافی و ... بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان  اجرای دوره‌های آموزشی مهارت در روستاها را بر مبنای نیاز بازار کار و با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه دانست و گفت: آموزش و ارتقای مهارت روستاییان از عوامل مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی است.

وی با اشاره به اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه ای در آموزش به روستاییان، عشایر و مناطق محروم گفت: اثربخشی و تأثیرگذاری بیشتر آموزش‌های مهارتی، کمک به توسعه اقتصادی، عدالت آموزشی در مناطق روستایی، توانمندسازی زنان روستا، افزایش درآمد و کاهش هزینه‌های خانوار و در نهایت ماندگاری ساکنین در روستاها ازاهداف اجرای آموزش مهارتی دراین مناطق است.

ملایی‌هزاروندی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی در روستاها نیازمند توسعه و تقویت است، گفت:  ارتقای مهارت‌های شغلی و مهارتی در بین روستاییان  وعشایر مطمئناً در جلوگیری از مهاجرت به شهرها نقش مهمی را ایفا می‌کند از این رو دهیاران روستاها می‌توانند در نقش روایتگران وتبیین این حوزه ظاهر شوند و فنی حرفه‌ای را در تحقق اهداف یاری کنند. اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان با 55 مرکز آموزش دولتی و یک هزارو 530 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در راستای توانمندسازی جوانان و مهارت جویان استان فعالیت دارد.

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است