Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت: یکی از فعالان اجتماعی به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد، اخیراً متوجه شده است کانالی با نام و تصاویر وی در شبکه‌های اجتماعی طراحی شده و تعدادی دنبال کننده نیز عضو این کانال می‌باشند و مدیر کانال در حال جمع آوری وجوه نقدی از کاربران فضای مجازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در رصد‌های فضای مجازی، صحت اظهارات شاکی محرز و در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، هویت مدیر کانال شناسایی شد.

رئیس پلیس فتا تهران تصریح کرد: در بررسی‌های پلیسی به دست آمد، متهم با استفاده از اعتبار شاکی ۴۷ هزار دنبال کننده جذب کرده است و با بارگذاری تصاویر آرشیوی با ترفند کمک به افراد بی بضاعت از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کند.

این مقام سایبری با بیان اینکه مخفیگاه متهم در شرق تهران شناسایی شد، ادامه داد: پس از هماهنگی‌های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس فتا انتقال یافت. متهم در تحقیقات پلیسی به ساخت کانال جعلی با نام و مشخصات شاکی در شبکه اجتماعی تلگرام و دریافت وجه از ۲۵ شهروند اعتراف کرد.

بیشتر بخوانید

کشف قرص های سقط جنین در شرق تهران

فروش دارو‌های فاسد در تلگرام با عنوان بهبود دهنده کرونا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جرایم سایبری فعالان اجتماعی فضای مجازی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۹۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی

سرهنگ کاووس حبیبی بیان داشت: برابر اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر اینکه ۲ نفر خود را از مامورین پلیس آگاهی معرفی و ادعای اعمال نفوذ در دستگاه قضایی و انتظامی را دارند و از این طریق از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند که بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند با اقدامات فنی هر دو کلاهبردار را شناسایی و آنان را در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه متهمین تا کنون ۷ میلیارد ریال از ۱۲ شهروند کلاهبرداری کرده‌اند، به شهروندان توصیه کرد به سادگی فریب اینگونه افراد نخورده و قبل از انجام هرگونه اقدامی از هویت افراد اطمینان حاصل کنند. 

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • کلاهبرداری با رسید جعلی
  • «جایزه صد میلیون تومانی» ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • ۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی
  • (ویدئو) فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران فضای مجازی را منفجر کرد
  • عکس‌های خصوصی دختر شیرازی برای انتقام گیری پخش شد!
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • پلیس فتا با محتواهای مبتذل در فضای مجازی برخورد می‌کند
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل در فضای مجازی