Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-27@08:10:44 GMT

جاذبه های دیدنی در شهر بدروم ترکیه

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۵۹۶۳۸

شهر زیبا و ساحلی بدروم یکی از قطب های گردشگری کشور ترکیه است که به خصوص در میان گردشگران اروپائی بسیار پر طرفدار است . این شهر دارای آب های زلال و سواحل شنی طلائی رنگ است . از این رو مکانی ایده آل برای گذراندن تعطیلات تابستانی بشمار می آید . امروزه مسافران ایرانی نیز علاقمند سفر به این شهر شده اند و روز به روز بر تعداد شان افزوده می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدروم  سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر از سراسر دنیاست و در فصل تابستان سواحل این شهر مملو از مسافرانی است که به دنبال خوشگذرانی در آبهای گرم و بهره مندی از امکانات رفاهی متنوع به این شهر آمده اند .

شهر بدروم در جنوب کشور ترکیه و در امتداد دریای اژه در تور ترکیه ارزان ، واقع شده و دارای طبیعتی زیبا و شگفت انگیز است . دور تا دور این شهر به آبهای فیروزه ای و سواحل ماسه ای منتهی می گردد و در کنار آن امکانات رفاهی متنوع و همچنین تاریخی پر فراز و نشیب و غنی این منطقه از دلایل دیگر میل و رغبت برای سفر به این شهر است . در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از سواحل بدروم و جاذبه های این شهر را به شما معرفی کنیم .


ساحل زیبای فنر

به اعلام سفر باتو ، ساحل زیبای فنر ، یکی از زیباترین سواحل شهر بدروم بوده و مکانی ایده آل برای تجربه تفریحات آبی پر هیجان است .  شن های زیبا و آبهای زلال از مشخصه های اصلی این ساحل است که لذت شنا و آفتاب گرفتن را دوچندان نموده است و همچنین  امنیت و آرامش حکمفرما در این خط ساحلی از دلایل دیگر شهرت آن است .

در امتداد ساحل فنر کافه ها و رستوران های فراوانی وجود دارد که برای خوشگذرانی شبانه مناسب بوده و گردشگران بسیاری را جذب خود می کند و احتمالا با تماشای اینهمه شور و نشاط حاکم بر این ساحل یکه خواهید خورد . کایت سواری از جمله تفریحات پر طرفدار است و صبح ها که وزش باد ملایم تر است به افراد مبتدی آموزش های اولیه داده می شود و سپس علاقمندان برای این تجربه لذتبخش آماده خواهد شد .


ساحل زیبای گوموشلوک

ساحل زیبای کوموشلوک مکان ایده الی برای ساعت ها تفریح و خوشگذرانی در بین سواحل بدروم  است و وجود رستوران ها و کافه های فراوان همه آنچه را می خواهید ، در اختیارتان قرار می دهند . باید افزود غذاهای محلی و به خصوص ماهی ها و خوراک های دریایی این رستوران ها به قدری خوشمزه اند که مردم محلی را نیز برای صرف غذا به این ساحل می کشاند .

اگرچه این خط ساحلی دارای وسعت کمی است اما دارای جاذبه های تاریخی فراوانی است که پیشنهاد می کنیم فرصت تماشای آن ها را از دست ندهید . بعنوان مثال در این منطقه چند مهمانسرای کوچک وجود دارد که برای استراحت و اقامت مناسب هستند و حتی برخی مسافران اقامت در آن را به اقامت در هتل های لوکس ترجیح می دهند .


قلعه سنت پیتر

همانطور که گفتیم شهر ازمیر دارای تاریخی سه هزار ساله است . از این رو میتوان به آسانی حدس زد که بازدید از آثار باستانی و موزه های این شهر تا چه حد جذاب و سرگرم کننده خواهد بود . از این میان قلعه سنت پیتر یکی از قدیمی ترین و البته زیباترین جاذبه های تاریخی این شهر است که در جنوب غربی شهر بدروم  واقع شده است . این قلعه در ۱۴۰۲ میلادی توسط شوالیه های رودس در طول جنگ های صلیبی از جزایر یونان به این منطقه آمده بودند ، بنا گردید . در اطراف آن اشیا باستانی زیادی کشف گردیده که همه آن ها را میتوان در موزه همین قلعه تماشا کرد  .

این قلعه از پنج برج تشکیل شده است و هنگام ایستادن بر بالای این برج ها شاهد چشم اندازی زیبا از ذدریا و سواحل خواهید بود  . گفتنی اس بهترین زمان برای بازدید از این قلعه عصر و به هنگام غروب آفتاب است زیرا در این زمان هوا خنک تر شده است و می توانید با آسودگی منظره زیبای غروب خورشید را تماشا کنید .


موزه باستان شناسی زیر آب

موزه باستان شناسی زیر آب از دیگر جاذبه های شهر بدروم است که در آن شاهد تماشای اشیا کشف شده از اعماق دریا و مناطق اطراف آن خواهید بود . سکه و جواهرات باستانی ، کشتی های شکسته و غرق شده در اعماق دریا ، سنگ های قیمتی و صدها شی دیگر نمونه های از این اشیاء به نمایش در امده در این موزه است که قدمت برخی از آن ها به عصر برنز و قرن های سیزدهم و چهاردهم باز می گردد . این موزه از بخش های مختلفی تشکیل شده و یکی از چهارده سالن آن ، سالن ملکه کاریان نامیده می شود که از جذابترین بخش های موزه بوده و در آن اشیاء ارزشمندی همچون تاج طلایی و جواهرات گران بهایی نگهداری می شود . 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ساحل زیبای شهر بدروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۹۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنگونی دومین پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمن

آمریکا رسما به سرنگونی دومین پهپاد گران قیمت خود از نوع ام کیو ۹ در سواحل یمن اعتراف کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یک مقام آمریکایی از متلاشی شدن یک پهپاد ام کیو9 متعلق به ارتش آمریکا در سواحل یمن خبر داد.

در ادامه یک مسئول دیگر دولت آمریکا اعتراف کرد که احتمالا یمنی‌ها پهپاد ام کیو 9 ارتش آمریکا را سرنگون کرده‌اند و مسئله در دست بررسی است.

پهپاد ام کیو 9 ساخت شرکت جنرال اتمیکس است که ارزش آن، 32 میلیون دلار برآورد شده است.

خاطر نشان می شود نیروهای مسلح یمن در ماه نوامبر هم یک پهپاد دیگر از همین نوع را سرنگون کرده بودند.

انگلیس از حمله موشکی به یک کشتی در سواحل یمن خبر داد

سازمان تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد: یک کشتی در 14 مایل دریایی واقع در جنوب غربی المخا یمن هدف دو موشک قرار گرفت و خسارتهایی به آن وارد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (تصاویر) ترسناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان؛ از قلعه اجنه تا جنگل خودکشی!
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
  • سرنگونی دومین پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمن
  • سه پهپاد «ام‌کیو ۹ ریپر» آمریکا از ماه نوامبر در یمن ساقط شده‌اند
  • پرواز پاراگلایدرها بر فراز ساحل بندرعباس
  • آرامگاه فردوسی از جاذبه‌های پربازدید و دیدنی مشهد
  • ماسه‌خواری پرونده همیشه باز در سواحل مازندران
  • بازگشت «تهرانگرد» به شبکه تهران
  • بازگشت تهرانگرد به قاب شبکه تهران