Web Analytics Made Easy - Statcounter

با تزریق نخستین دوز واکسن «کوو ایران برکت» به رهبر فرزانه انقلاب، اعتماد و اقبال عمومی برای استفاده از این نوع واکسن چندین برابر می‌‌شود. عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: طبق بررسی‌ها، یافته‌های علمی و تست‌های به عمل آمده، آنتی‌بادی واکسن ۱۰۰ درصد ایرانی «کوو ایران برکت» نسبت به سایر واکسن‌های تولید شده بالاتر است و تاثیر فراوانی بر افزایش سطح ایمنی در برابر بیماری «کووید-۱۹» دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مینو محرز با بیان اینکه تزریق واکسن « کوو ایران برکت» به رهبر انقلاب نشان می‌دهد که واکسیناسیون عمومی با واکسن ایرانی در کشور شروع شده و این اقدام گامی رو به جلو برای تبلور افتخار ملی با تولید داخلی است، گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر تکیه بر توان داخل و بهره‌گیری از تخصص نخبگان و دانشمندان ایرانی در ساخت واکسن کرونا در کشور، همچنین پس از نتیجه بخش بودن مراحل سه‌گانه تست و مطالعات بالینی، مجوز اضطراری این نوع واکسن صادر شد و تزریق واکسن داخلی  توسط رهبر انقلاب نشان‌داد این واکسن مورد اعتماد است.

وی در ادامه به مزایا و تاثیر‌گذاری واکسن «کوو ایران برکت» اشاره کرد و گفت: آنتی‌بادی واکسن «کوو ایران برکت» بسیار قوی است و همان‌طور که خود من این واکسن را در ۲ نوبت تزریق کرده‌ام، اثربخشی قابل توجه و بدون عوارضی بر بیماری کرونا دارد.

عضو پروژه تولید واکسن ایرانی کرونا تصریح کرد: مقالات علمی نتایج ۲ فاز ابتدایی این واکسن در داخل نوشته و به سازمان جهانی بهداشت ارسال شده است. همچنین مقاله تست سوم مطالعات بالینی آن نیز چون باید بعد از گذشت ۴۲ روز انجام و مورد بررسی دقیق قرار گیرد تا نتایج بدرستی حاصل شود، بزودی منتشر خواهد شد. 

 محرز افزود: البته باید منتظر ماند تا نتیجه تست نهایی معلوم شود، هر چند سازمان جهانی بهداشت از روند تولید واکسن ایرانی کاملا آگاه است اما نتیجه سومین مرحله تست بالینی این واکسن که مطابق با استانداردهای بین‌المللی انجام می‌شود برای صدور مجوز استفاده جهانی به سازمان جهانی بهداشت ارسال می‌شود. 

عضو پروژه تولید واکسن ایرانی کرونا خاطرنشان کرد: مقالات علمی نتایج تست‌های واکسن کاملا ایرانی «کوو ایران برکت» پس از تایید سازمان جهانی بهداشت باید در مجلات تخصصی علمی منتشر شود. کشت ویروس یکی از آزمایشات مهم در این زمینه است که مجوز فروش واکسن ایرانی به دنیا پس از آن محقق می‌شود، البته مجوز تزریق اضطراری صادر شده است و در چنین شرایطی می‌توان گفت این واکسن مورد تایید سازمان جهانی بهداشت است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: واکسن کوو ایران رهبر انقلاب ستاد ملی مقابله با کرونا تزریق واکسن داخلی سازمان جهانی بهداشت کوو ایران برکت واکسن ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۹۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است
  • هرگز تحریم‌ها در ایران به نتیجه نخواهد رسید