Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مقامات مسکو از طرف آمریکایی انتظار دارند از اظهارنظراتی در این رابطه که به درازا کشیده شدن مذاکرات پیرامون احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران می‌تواند باعث "بی ارزشی" توافقات  شود، خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریابکوف روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: «اظهارنظرات شنیده شده از سوی مقامات واشنگتن در این خصوص که اگر روند مذاکرات باز هم به درازا کشیده شود، توافقات فرضی درباره احیای برجام ممکن است بی ارزش شود، سازنده نبوده و ما مخالف چنین برخوردهایی هستیم و معتقدیم که چنین برداشتی صحت ندارد، برای اینکه برنامه جامع اقدام مشترک از ابتدا "حرفه‌ای بودن" کامل خود را به اثبات رسانده و در صورت احیای آن، باز هم سازنده و کارآمد خواهد بود.»

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین یادآور شد که با اهمیت‌ترین نکات در رابطه با احیای توافق هسته‌ای با ایران از هم اکنون مورد توافق قرار گرفته و مسائل باقی مانده برای دو طرف آمریکایی و ایرانی صرفا "جنبه سیاسی" دارد.

وی ادامه داد: «علائمی رد و بدل شده و حتی منتشر می‌شود که انگیزه‌هایی برای طرفین به منظور اتخاذ تصمیمات لازم در این زمینه لازم است. ما نیز بر این عقیده هستیم که دیگر زمان آن رسیده تا چنین تصمیماتی اتخاذ شود. اکنون دیگر شش دور مذاکرات در وین برگزار شده و تا حدود زیادی مشخص است که چه مسائلی مورد نیاز است. اکنون همه چیز به اراده سیاسی طرفین بستگی دارد.»

ریابکوف پیش از این نیز گفته بود که مذاکرات وین درباره احیای کامل برجام عملاً به نقطه پایانی رسیده و در صورت تصمیمات سیاسی لازم در پایتخت‌های طرفین، نه چند ماه، بلکه چند روز برای رسیدن به نتیجه نهایی کافی خواهد بود.

معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین در پاسخ به سئوال دیگری ابراز تأسف کرد که پیشرفتی در مذاکرات مسکو و واشنگتن در خصوص تبادل احتمالی زندانیان بین دو کشور بوجود نیامده و هیچ فهرستی نیز در این رابطه مبادله نشده است. ریابکوف یادآور شد، البته این موضوع در جریان نشست سران روسیه و آمریکا در ژنو و همچنین در مذاکرات وزرای امور خارجه دو کشور در ایسلند مطرح شده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100824 برچسب‌ها روسیه برجام

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: روسیه برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۹۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گفتگوی هیأت های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از امروز سه شنبه بار دیگر آغاز شد.

بر اساس اعلام این رسانه، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این سومین دور از گفتگوهای امنیتی دو طرف به شمار می آید.

بر این اساس، مقامات اوکراینی و آمریکایی دور سوم گفتگوها را برای دست یابی به یک توافقنامه امنیتی دوجانبه نهایی بین دو کشور برگزار کردند.

در بیانیه صادره از سووی دفتر ریاست جمهوری اوکراین آمده است که طرفین در مورد متن پیش نویس توافقنامه امنیتی گفتگو کردند و به پیشرفت قابل توجهی نیز در تدوین مفاد اصلی سند دست یافتند.

گفتنی است که کی‌ یف چند توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله با شماری از کشورهای عضو ناتو امضا کرده است. این توافقنامه‌ ها شامل حمایت بلندمدت از اوکراین در مقابل روسیه است.

کشورهای غربی از آغاز درگیری ها میان روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی‌یف کمک کرده اند.

کد خبر 6093427

دیگر خبرها

  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه