Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@13:45:20 GMT

برگزیدگان استارت آپ ویکند حوزه کشاورزی معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۵۹۹۷۶

برگزیدگان استارت آپ ویکند حوزه کشاورزی معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، رویداد استارت آپ ویکند مجازی کشاورزی و سلامت هوشمند را از ۳۱خرداد تا ۴ تیر ۱۴۰۰ برگزار کرد.

این رویداد با حضور دکتر عباس زارعی هنزکی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، دکتر محمدمهدی فریدوند مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران و جمعی از صاحبان ایده به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روز اول رویداد استارت اپی حوزه کشاورزی، کارگاه‌های تیم سازی و بوم مدل کسب و کاربگ برگزار و در روز دوم رویداد کارگاه اعتبارسنجی ایده ها و کارگاه نحوه ارائه موثر دایر شد.

در روز سوم رویداد نیز به کار تیمی روی بوم، اعتبار سنجی و رسیدن به MVP پرداخته شد و تیم‌ها ارائه آزمایشی خود را اجرا کردند. روز چهارم استارت آپ ویکند تیم‌ها پس از جمع بندی نهایی، برنامه داوری با ارائه تیم‌های شرکت‌کننده برگزار شد.

«سامانه یکپارچه سیستم‌های گلخانه‌ای»، «ساخت فیلم بیونانوکامپوزیت برای بسته بندی میوه ها و سبزی ها» و «طراحی و ساخت کیت‌های تشخیص سریع آنتی‌بیوتیک در شیر» تیم های برگزیده این رویداد بودند.
دکتر عباس زارعی هنزکی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در این رویداد گفت: همانطور که می دانیم در کشور تجربه برگزاری رویدادهایی که بخشی از آن حضوری و بخشی از مجازی است، کم است و هنوز در این زمینه به بلوغ کافی نرسیده‌ایم.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم برای این افرادی که ایده های خود را در این رویداد به میدان آزمایش آوردند فرصت رشد ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: درتلاشیم که بتوانیم برای افرادی که در مرز دانش فکر می‌کنند و در فضایی به فعالیت میپردازند که بلافاصله میتوانند در مجموعه ای مانند سیلیکون ولی حاضر شوند، وسایل، تجهیزات و اکوسیستم لازم برای پشتیبانی را فراهم کنیم اما هنوز اکوسیستم آماده نیست.

زارعی با تاکید بر اینکه فضا برای بنگاه‌های اقتصادی خرد و کوچک فراموش شده است، گفت:کشورهای حوزه آسیا و اقیانوسیه به ویژه هند همه دارای وزارتخانه MSME (وزارتخانه کسب وکارهای خرد، کوچک و متوسط) هستند. در یکسال گذشته ما نیز به این حوزه پرداخته‌ایم و پایه و اساس این موضوع نیز طرحریزی شده است.

وی با بیان اینکه صاحبان ایده را از دست نمی‌دهیم، گفت: تیم‌هایی که در این رویداد مورد داوری قرار گرفتند براساس سطح آمادگی فناوری (TRL) مورد ارزیابی قرار می گیرند و می توانند در برنامه‌های پارک مانند رویش و شکوفایی شرکت کنند.

به گفته رییس پارک، همچنین اگر تیم ها و ایده ها با توجه به ارزیابی ها آمادگی تشکیل شرکت را داشته باشند، می توانند از طریق مرکز رشد پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اقدام کنند.

کد خبر 5244247 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران عباس زارعی حاکمیت سایبری شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری فضایی ویروس کرونا نوآوری گوگل آمازون ایستگاه فضایی بین المللی انتی تراست فضای مجازی نمایشگاه الکامپ تحقیقات علمی مایکروسافت پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۹۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور

محمد یزدان‌پناه مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اعلام کرد که مسابقات تنیس روی میز کارکنان و اعضای هیئت علمی قهرمانی منطقه یک کشور(استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد) به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برگزار شد.

به گفته وی، این دوره از مسابقات که به مناسبت سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز با حضور واحدهای بوشهر، یاسوج، ارسنجان، فیروزآباد، سپیدان، فسا، آباده و شیراز در سالن ورزشی پردیس دانشگاه آزاد شیراز برگزار شد.

مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس عنوان کرد: پس از انجام بازی‌های  دوره‌ای و انفرادی در مسابقات انفرادی علی کلینی از واحد شیراز اول شد، مجیدعباسی‌زاده از واحد ارسنجان به ذرتبه دومی رسید و امید موسائی از واحد شیراز و مجتبی عسکری از واحد فیروزآباد هم به‌طور مشترک به عنوان سومی دست پیدا کرد.

یزدان‌پناه بیان کرد: درمسابقات تیمی هم دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز به عنوان قهرمانی رسید، واحد ارسنجان دوم شد و واحدهای آباده و فسا به‌طور مشترک عناوین سومی را به دست آوردند و سرپرست فنی این دوره ازمسابقات هم علی کلینی بود.

وی افزود: نفرات برتر این دوره از مسابقات به مسابقات کشوری که در واحد تبریز برگزار خواهد شد اعزام می‌شوند.

مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در بخش دیگری از گفت‌وگو با خبرنگار آنا با اشاره به نتایج مسابقات بدمینتون کارکنان و اعضای هیئت علمی برادر منطقه یک دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در مسابقات انفرادی ولی نوذری از واحد ارسنجان اول شد، قباد حسن‌پور از واحد مرودشت دوم شد و محمد عسکری از واحد فسا و علیرضا رضائی از واحد ارسنجان به‌طور مشترک سوم شدند.

یزدان‌پناه همچنین نتایج بازی‌های تیمی مسابقات بدمینتون را چنین برشمرد: در مسابقات تیمی واحد ارسنجان عنوان نخست را به دست آورد، واحد مرودشت به رتبه دومی رسید و واحدهای فسا و شیراز هم به طور مشترک سوم شدند. سرپرست فنی این دوره ازمسابقات بدمینتون برادران منطقه یک برعهده قباد حسن‌پور بود.

وی افزود: نفرات برتر این دوره از مسابقات به مسابقات کشوری که در واحد سپیدان برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعضای هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی منصوب شدند
  • هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی مشخص شدند
  • ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در استیج اینوتکس بررسی می شود
  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد
  • معرفی نیروی مستعدجویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور
  • تلفیق هنرنمایی طبیعت با فناوری نوین، نجات کشاورزی کم بازده دیم
  • چالش‌ها و فرصتهای اکوسیستم استارتاپی در سال ۱۴۰۳
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند