Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-02@18:45:13 GMT

دلیل حملات میگرنی چیست؟

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۵۹۹۸۰

به نقل از مدیکال اکسپرس، به گفته جاناتان بورکوم، دانشیار روانشناسی دانشگاه ماین، آمریکا، این نتایج نشان می‌دهند که چرا میگرن رخ می‌دهد و به ما در توضیح چگونگی ایجاد و گسترش میگرن و علت بهبود میگرن با افزایش سن کمک می‌کنند.

تجزیه‌وتحلیل بورکوم، میگرن را به‌عنوان یک واکنش تعادل حیاتی مشخص می‌کند که با تغییرات حسگر اکسیدان در بدن شروع می‌شود و متابولیسم عصبی فرد را به کل مغز گسترش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی انرژی مغز ناکافی است، تولید بیش از حد اکسیدان‌ها که سموم خفیفی هستند، تحریک می‌شود. بورکوم فرض می‌کند که تجمع اکسیدان، عدم تعادل انرژی را به مغز هشدار می‌دهد و حمله میگرن را به‌عنوان یک پاسخ اصلاحی ایجاد می‌کند.

لازم‌به ذکر است، در حالی که کمبود انرژی مغز در افراد مستعد به میگرن مشاهده شده است اما مکانیسم ایجاد حمله بر اساس عدم تعادل انرژی در مغز پیش از این درک نشده بود.

طبق گفته بورکوم، مغز انسان با ایجاد تعادل در سطح دفاع آنتی‌اکسیدانی با مقدار انرژی تولید شده و بالعکس، یک چرخه به‌طور کامل منظم ایجاد می‌کند که تولید انرژی و پتانسیل اکسایش سلولی را در یک دامنه بهینه محدود حفظ می‌کند. تنش اکسایشی ایجاد شده ناشی از عدم تعادل انرژی مرتبط با میگرن، قابلیت زیستی عصبی را در کوتاه‌مدت تهدید می‌کند و گمان می‌رود در طولانی‌مدت به‌عنوان یک علت بیماری تخریب عصبی باشد.

بورکوم نشان می‌دهد که کمبود انرژی، خواه ناشی از افزایش تقاضای انرژی در مغز بیش از حد تحریک‌پذیر یا کاهش تامین انرژی ناشی از اختلال میتوکندری باشد، تنش اکسایشی را به‌عنوان یک ویژگی ذاتی متابولیسم سلولی ایجاد می‌کند. این تنش باعث ایجاد میگرن در افراد مستعد از طریق کانال‌های یونی حساس به اکسیدان در گیرنده‌های درد موجود در غشای مغز می‌شود.

پاسخ مغز به حملات میگرن شامل کاهش تقاضای انرژی مغز، افزایش تکامل حیات میتوکندری، سرکوب مرگ سلولی، آزادسازی فاکتورهای رشد متنوع، تحریک رشد و تکامل بافت عصبی، کاهش تولید گونه‌های اکسیداتیو واکنشی و بالا بردن سطح دفاع آنتی‌اکسیدانی است. این مکانیسم‌های محافظتی که به‌دنبال ایجاد تعادل در تولید و تقاضای انرژی در مغز هستند، نشان می‌دهند که حمله میگرن، خود یک فرایند اصلاحی است که برای محافظت از مغز در برابر تنش اکسایشی و عدم تعادل انرژی آغاز می‌شود.

پیامد این تحقیق این است که درمان‌های جدید پیشگیری از میگرن که به‌طور هم‌زمان کمبود انرژی مغزی و تنش اکسایشی را درمان می‌کنند، شاید موثرتر از آنهایی است که به‌طور جداگانه هر یک از آنها را  هدف قرار می‌دهند.

نتایج این تحقیق در مجله Neurochemical Research منتشر شده است. 

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: عنوان یک انرژی مغز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۹۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصارالله: در کنار ایران به اسرائیل خواهیم جنگید

یک مقام ارشد جنبش انصارالله یمن در مصاحبه با نشریه آمریکایی نیوزویک گفت این جنبش یمنی آماده است دوشادوش و در کنار ایران با اسرائیل وارد یک جنگ تمام عیار منطقه ای شود.

به گزارش عصرایران، "نصرالدین عامر" معاون وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن، در گفتگو با نشریه آمریکایی نیوزویک گفت دولت صنعا ( انصارالله یمن) کاملا آماده است تا در جنگ احتمالی بین ایران و اسرائیل در کنار ایران به ایفای نقش پردازد.

او به نیوزویک گفت انصارالله یمن متعهد است در صورتی که درگیری‌های جاری در نوار غزه به یک جنگ بزرگ منطقه ای تبدیل شود، به کمک محور مقاومت و ائتلاف خود با ایران بیاید. 

این مقام یمنی گفت: " در مورد دفاع ما از خود، منطقه مان و کسانی که با آنها ائتلاف داریم، مانند محور مقاومت، ما قطعا این کار را انجام خواهیم داد و هرگز در مقابل هیچ تجاوز خارجی و غربی به هیچ کشوری در جهان اسلام بی تفاوت نخواهیم ماند."

عامر با تاکید بر اتحاد راهبردی میان گروه های مختلف محور مقاومت در منطقه غرب آسیا، تاکید کرد در صورت وقوع یک جنگ همه جانبه، که شامل دفاع از متحدان محور مقاومت می‌شود، نقشی پیشرو را بر عهده خواهد گرفت و اجازه نخواهند داد یکی از اضلاع محور مقاومت در برابر حملات اسرائیل و یا محور غربی تنها بماند.

او در عین حال افزود:" حتی اگر کشور تحت تهاجم محور غربی یکی از کشورهای اسلامی باشد که ما با آن مخالفیم، ما هرگز آن را تنها نخواهیم گذاشت. اما در مورد کسانی که با آنها ائتلاف داریم، مانند جمهوری اسلامی ایران و سایر احزاب محور جهاد و مقاومت، قطعا با قدرت و قاطعیت در کنار یکدیگر خواهیم بود؛ چون این اساسا از آموزه های قرآن است."

نیوزویک در ادامه نوشت: این اظهارات در حالی بیان می‌شود که انصارالله یمن به حملات بی‌سابقه‌ی دریایی خود علیه کشتی‌های عمدتا تجاری (مرتبط با اسرائیل، آمریکا و انگلیس) در دریای سرخ و خلیج عدن و همچنین حملات موشکی و پهپادی دوربرد علیه اسرائیل ادامه می‌دهد. این گروه که در حال حاضر با حملات هوایی مکرر ایالات متحده و بریتانیا مواجه شده است، تاکید کرده است که تا زمانی که اسرائیل تهاجم خود به غزه را متوقف نکند، کارزار آن پایان نخواهد یافت و عقب نشینی نخواهد کرد.

به نوشته نیوزویک، این رویکرد انصارالله پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی از سوی حماس علیه اسرائیل و آغاز جنگ غزه، سبب محبوبیت گسترده ای برای آنها در بین فلسطینی ها شده و بر اساس آخرین نطرسنجی ها بیش از 83 درصد از فلسطینی ها از رویکرد انصارالله یمن در قبال جنگ غزه خشنودند و این محبوبیت بالاترین محبوبیت در بین فلسطینی ها در مقایسه با دیگر گروه ها و کشورهای اسلامی است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: یمنی ها برای غرب خطرناک تر می شوند/ ادعای دستیابی انصارالله به موشک های مافوق صوت سفیر ایران در سازمان ملل: رابطه ایران با محور مقاومت مثل رابطه اعضای پیمان ناتو است/ ما یمن را تشویق به توقف حملات می کنیم اما آمریکا هم باید حملات اسرائیل به غزه را متوقف کند یمن؛ بهترین دوست جدید ایران

دیگر خبرها

  • وقتی دابو کاپیتان پرسپولیس را بازی داد (عکس)
  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • انصارالله: در کنار ایران با اسرائیل خواهیم جنگید
  • انصارالله: در کنار ایران به اسرائیل خواهیم جنگید
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • حمله شدید کرباسچی به نصیری: تعادل نداری و به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خوری | دنبال جذب جایگاه هست
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد /او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد /وقتی در کیهان بود فضاحت به وجود آورد /او جایگاهی در محافل اصلاح طلب ندارد