Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقدامات خشونت بار پلیس آمریکا و به ویژه تیراندازی به شهروندان و کشتار آن‌ها به ندرت تحت پیگرد قانونی قرار می‌گرد.

خبرگزاری میزان - معترضان به خشونت پلیس آمریکا، پاسخگویی پلیس درباره افسرانی را که سالانه هزار نفر را هدف گلوله قرار داده و آن‌ها را به قتل می‌رسانند، خواستار هستند.

به گزارش «یو اس‌ ای تودی»، افسران پلیس در آمریکا که مسئول تیراندازی‌های مرگبار به سمت شهروندان هستند هرگز تحت پیگرد قانونی قرار نمی‌گیرند، اما اخیرا انتشار گزارشی نشان داد که پلیس به طور بی تناسبی مسئول بسیاری از این قتل‎هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال ۲۰۲۰ و پس از قتل «جورج فلوید»، شهروند سیاه پوست آمریکایی به دست افسر پلیس در شهر «میناپولیس»، بسیاری از مردم در سراسر آمریکا اقدامات خشونت بار پلیس را هدف انتقادات گسترده قرار داده و خواستار پاسخگویی پلیس شدند.

اما ریشه این تظاهرات‌ها اگر چه به دهه‌ها پیش بازمی گردد، اما در سال ۲۰۱۴ و پس از قتل «مایکل براون»، شهروند سیاه پوست به دست پلیس، فوران کرد.

«فیلیپ استینسون»، استاد دانشگاه آمریکایی که سوء عملکرد پلیس این کشور را بررسی می‌کند، می‎گوید «به ندرت اتفاق می‌افتد که این افراد تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند.»

پیش از مرگ «براون» در سال ۲۰۱۴، تعداد افرادی که به دست پلیس آمریکا کشته می‌شدند نامشخص بود، اما پس از این اقدام خشونت بار روزنامه «واشنگتن پست»، اقدام به جمع آوری اطلاعات در این زمینه کرد.

این نشریه آمریکایی با استفاده از اطلاعات رسانه‎ها، و گزارش‌های پلیس به این نتیجه رسید که سالانه هزار نفر در آمریکا به دست پلیس کشته می‌شوند؛ این رقم ۲ برابر آماری است که از سوی «اداره تحقیقات فدرال آمریکا» (اف بی آی)، ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: افزایش کشتار سیاه پوستان آمریکایی به دست پلیس خشونت پلیس آمریکا علیه شهروندان آمریکایی از نگاه آمار

اطلاعات ارائه شده از سوی «اف بی آی»، ناتمام است چرا که بخش عمده‌ای از ادارات محلی پلیس، گزارش‌ها را به این نهاد ارائه نمی‌دهند.

بر اساس گزارش «واشنگتن پست»، از سال ۲۰۱۵ تاکنون پلیس آمریکا، ۶ هزار و ۵۰۰ نفر را به قتل رسانده است؛ اطلاعات جمع آوری شده از سوی «استینسون» نشان می‌دهد که در طول این مدت تنها ۹۱ افسر پلیس به اتهام قتل شهروندان بازداشت شده‎اند.

همچنین از سال ۲۰۱۵ تاکنون تنها حدود یک درصد از افسران پلیسی که اقدام به قتل شهروندان در هنگام انجام وظیفه اقدام کرده اند، بازداشت شده‎اند.

این در حالی است که این آمار تنها قتل‌هایی از سوی پلیس را شامل می‌شود که با استفاده از تیراندازی صورت گرفته‎اند و قتل شهروندانی که با استفاده از روش‌هایی دیگر مانند زانو روی گردن به قتل رسیده‎اند، در این آمار گنجانده نشده است.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا پلیس آمریکا حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا پلیس آمریکا حقوق بشر تحت پیگرد قانونی قرار پلیس آمریکا دست پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۰۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله قاچاق ۱۱ میلیاردی توسط پلیس اصفهان

سرهنگ حسین بساطی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز، مأموران انتظامی پاسگاه رامشه حین گشت زنی در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان اصفهان به یک دستگاه کامیون مشکوک و جهت بررسی آن را متوقف کردند.

وی افزود: در این راستا مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از این خودرو پرداخته و در نتیجه مقدار ۵ تن گردو و ۲ تن لیموعمانی خارجی قاچاق که فاقد هرگونه مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان ارزش محموله قاچاق مکشوفه را ۱۱ میلیارد ریال اعلام و گفت: در این رابطه راننده متخلف خودرو پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

کد خبر 6095042

دیگر خبرها

  • اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد
  • بایدن در دو نسخه؛ سرکوب زنان آمریکایی و حمایت از زنان ایرانی
  • خشونت علیه دانشجویان و اساتید ذات واقعی آمریکا را نشان داد
  • بازداشت ۲ هزار نفر از معترضان حامی فلسطین در آمریکا
  • سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس نقاب دروغین حقوق بشر را از چهره ایالات متحده انداخت
  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • یورش پلیس آمریکا برای سرکوب و بازداشت دانشجویان دانشگاه لس‌ آنجلس
  • کشف محموله قاچاق ۱۱ میلیاردی توسط پلیس اصفهان
  • انتقاد گزارشگر سازمان ملل از خشونت پلیس آمریکا در اعتراضات دانشگاهی
  • واکنش در سازمان ملل به خشونت علیه دانشجویان آمریکا