Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که طالبان نسبت به حملات هوایی نیروهای خارجی هشدار داده بود، بار دیگر پهپادهای نظامیان آمریکایی در افغانستان مواضع این گروه را هدف قرار داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های آمریکایی فاش کردند که ساعاتی پیش از دیدار رئیس جمهور و رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان با «جو بایدن»، هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا مواضع طالبان را بمباران کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابعی در وزارت دفاع آمریکا به فاکس نیوز گفته‌اند که پهپادهای آمریکایی مواضع طالبان را در شمال افغانستان هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش، حملات هوایی آمریکا علیه مواضع طالبان در ولایت‌های «قندوز» و «بغلان» صورت گرفته است.

گفته می‌شود که در حملات هوایی آمریکا شماری از افراد طالبان کشته شدند.

طالبان هنوز به حملات هوایی آمریکا واکنشی نشان نداده است اما همواره مقامات آمریکایی را به نقض توافقنامه دوحه متهم کرده است.

ادامه حملات هوایی آمریکا علیه طالبان همزمان با خروج از افغانستانحملات هوایی آمریکا به مواضع طالبان در جنوب شرق افغانستانگروه بین‌المللی بحران: توان هوایی آمریکا دیگر در حمایت از نیروهای افغان استفاده نمی‌شود

«قاری یوسف احمدی» سخنگوی طالبان چندی قبل با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به حملات هوایی آمریکا به این گروه در ولایت «قندهار» گفته بود که این حملات «سرپیچی علنی» از توافقنامه قطر است.

وی با تاکید بر این که این حملات «توجیه‌نشدنی» است، اظهارداشت: اگر آمریکا به این گونه خودسری‌ها و بمباران خلاف توافقنامه ادامه دهد، طالبان هم حق دفاع از خود و ملت را دارد و گام مشابهی در برابر نیروهای خارجی بر می‌دارد که مسئولیت عواقب بد آن به عهده اشغالگران آمریکایی است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا طالبان اخبار افغانستان ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد اخبار آمریکا طالبان اخبار افغانستان حملات هوایی آمریکا مواضع طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۰۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع انفجار در کابل

باشندگان کابل از وقوع انفجار در این شهر خبر می‌دهند.

منابع می‌گویند که این انفجار حوالی ساعت ۷:۵۰ امشب در نزدیکی شهرک آریا از مربوطات حوزه دهم امنیتی شهر کابل رخ داده است.

از تلفات و خسارات احتمالی این رویداد جزئیاتی در دست نیست و طالبان نیز تا کنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

گفتنی است که وزارت امور داخله طالبان نیز در نزدیکی این ساحه موقعیت دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • وقوع انفجار در کابل
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • حملات حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • حملات گسترده حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • جابجایی جنگنده‌های آمریکایی در خلیج فارس