Web Analytics Made Easy - Statcounter

 فریدون همتی عصر شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان افزود: شهرستان‌های بندرعباس، میناب، رودان، جاسک، حاجی‌آباد، قشم، بندرخمیر، بندرلنگه، بستک و پارسیان در وضعیت قرمز هستند.

وی بیان داشت: شهرستان‌های سیریک و بشاگرد در وضعیت نارنجی و شهرستان بوموسی در وضعیت زرد شیوع کرونا است.

استاندار هرمزگان ادامه داد: در وضعیت قرمز شیوع کرونا، اصول و ضوابطی در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، باید مورد توجه همه مردم و دستگاه‌های اجرایی، اداره‌ها، اصناف، واحدهای صنعتی و تولیدی و همه مشاغل قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری هرگونه دورهمی و مراسم‌های عروسی و ختم خودداری شود

استاندار هرمزگان با تشکر از افراد بسیاری که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، گفت: همچنان درخواست ما از مردم این است که از برگزاری هرگونه دورهمی و مراسم‌های عروسی و ختم خودداری کنند.

همتی خاطرنشان کرد: این شرایط، بهترین فرصت برای کنار گذاشتن مراسم‌های پرهزینه است که همواره مانع ازدواج جوانان بوده و در این شرایط، جوانان می‌توانند با هزینه کم ازدواج و زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

 وی تصریح کرد: افرادی که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی توجه هستند، نه تنها جان خود، بلکه سلامتی خانواده و دیگران را به خطر می‌اندازند که از این افراد خواستاریم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

استاندار هرمزگان اظهارداشت: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، می‌توانیم فعالیت‌های مختلف در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، تجاری، تولیدی و عمرانی را انجام دهیم.

نظارت‌ها در اداره‌ها، بازارها و وسایل حمل ونقل عمومی تشدید شود

همتی همچنین با تاکید بر لزوم تشدید نظارت‌ها در دستگاه‌های اجرایی، اداره‌ها، بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی، بازارها و پاساژها، وسایل حمل و نقل عمومی و مکان هایی که عموم مردم به آن ها مراجعه می‌کنند، اظهارداشت: در صورتی که یک فرد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرد، باید با آن فرد متخلف برخورد و فعالیت مربوطه پلمپ طولانی مدت شود.

وی اضافه کرد: همکاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی همه مردم ضروری است، تا شرایط مناسبی داشته باشیم.

افزایش فوت بیماران کرونایی درهرمزگان نگران کننده است

استاندار هرمزگان، افزایش فوت به دلیل کرونا در استان را نگران کننده دانست و بیان داشت: متاسفانه بیشتر ابتلا به کرونا و فوت ناشی از این بیماری در استان، در نتیجه برگزاری دورهمی، جشن‌های تولد و مراسم‌های عروسی و ختم بوده است، در حالی که می‌توانیم از برگزاری این مراسم‌ها، خودداری کنیم.

همتی با تاکید بر اینکه با همکاری آحاد مردم استان، می‌توان کرونا را مدیریت و کنترل کرد، افزود: تعطیلی طولانی مدت مشاغل، موجب اختلال در زندگی بسیاری از افراد شده است و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کمک به کاهش شیوع این ویروس، به بهبود وضعیت کسب و کارها و معیشت بسیاری از افراد کمک می‌کند.

وی خواستار رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی در اداره‌ها، دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهادها و همچنین ضدعفونی اماکن عمومی توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شد و ادامه داد: فرمانداران با نظارت جدی بر مبادی ورودی و خروجی استان، از رفت و آمدهای غیرضروری جلوگیری کنند.

واکسن گروه سنی ۶۰ سالا به بالا از روهای آینده درهرمزگان آغازمی‌شود

استاندار هرمزگان بیان داشت: واکسیناسیون گروه سنی ۶۰ سال به بالا از روزهای آینده در استان هرمزگان آغاز می‌شود.

وی عنوان کرد: همچنین افراد دارای بیماری‌های خاص که در سنی ۵۰ تا ۶۰ سال قرار دارند، به تشخیص دانشگاه علوم پزشکی و با اطلاعات موجود از بیماری آن ها در سامانه، در این مرحله واکسن کرونا دریافت می‌کنند و با تزریق واکسن هم باید پروتکل‌های بهداشتی، رعایت شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا وضعیت قرمز دانشگاه علوم پزشکی استانداری هرمزگان  فریدون همتی هرمزگان پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا وضعیت قرمز دانشگاه علوم پزشکی ویروس کرونا وضعیت قرمز دانشگاه علوم پزشکی استانداری هرمزگان فریدون همتی هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۰۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان هرمزگان بررسی شد

استاندار هرمزگان در جلسه شورای مسکن طی بررسی روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان،گفت: پرداخت تسهیلات بانکی با مدل مشارکت چالش جدی پروژه خوابگاه‌های متأهلی استان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، نشست شورای مسکن استان هرمزگان عصر یکشنبه نهم اردیبهشت ماه به ریاست استاندار هرمزگان با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و حضور ویدئوکنفرانسی فرمانداران برگزار شد.

مهدی دوستی در روند بررسی مصوبات جلسه پیشین همچنان بررسی روند تأمین زمین در روستاهای فاقد اراضی مناسب را در صدر قرارداد و گفت: از51 روستای تکلیف شده به فرمانداران برای تأمین نیاز اراضی روستاها و آغاز فرایند الحاق، 19 روستا انجام شده و هنوز 31 روستای بلاتکلیف در استان داریم که باید فرمانداران با نظر مردم محلی نسبت به حل این مشکل اقدام کنند.

وی در بررسی روند احداث خوابگاه‌های دانشجویی استان تاکید داشت: استفاده از متراژهای ترکیبی 30 متری تا 55 متری متناسب برای دانشجویان مجرد، متأهل و متأهل دارای فرزند الگوی مناسبی است اما چالش جدی پروژه‌ها تعریف تسهیلات در مدل مشارکتی یعنی تسویه بعد از اتمام مرحله سفتکاری است که باید در سطح وزارت علوم حل شود.

استاندار هرمزگان همچنین آخرین فرصت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام مسکن مهر بندرعباس، رودان و میناب را دهه‌ فجر 404 اعلام کرد و افزود: در پروژه‌های مسکن ملی بویژه در بستک، رودان و پیامبراعظم نیز که تا شهریور وارد مرحله نازک کاری می‌شوند مردم می توانند نسبت به خرید انشعاب برق اقدام کنند.

استاندار هرمزگان، پیشرفت امور زیربنایی با اولویت آب و برق را ضروری دانست و عنوان داشت:لازم است همزمان در جدول گزارشات پیشرفت پروژه‌ها به تفکیک شهرستان‌ها و براساس زمانبندی، این گزارش مهم نیز گنجانده و ارائه شود.

 انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • استاندار هرمزگان: خلیج فارس خانه ایرانی‌ها‌ست
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان هرمزگان بررسی شد
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • استاندار هرمزگان: از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز