Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به شیب ملایم روند کاهشی بیماری، گفت: با توجه به این وضعیت، هر آن انتظار می‌رود شرایط دیگری در خوزستان رخ دهد.

دکتر سید محمد علوی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۵ تیرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به بازدیدهای مشترک انجام‌شده از میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن مختلف، اظهار کرد: بازدیدهای انجام‌شده بیش از بازدیدهای حد انتظار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد بازدیدها تنها در دشت آزادگان، اهواز و آغاجاری ضعیف بوده است. پیش از این نیز بازدیدها در آبادان، خرمشهر و شادگان خوب نبود که جبران شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در حال حاضر در استان خوزستان میزان رعایت بهداشت فردی ۸۱ درصد، تهویه ۸۰ درصد، ماسک خدمت‌دهنده ۸۲ درصد، ماسک خدمت‌گیرنده ۷۷ درصد و فاصله‌گذاری ۷۷ درصد است. میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر اساس خوداظهاری‌ها ۷۷ درصد است اما طبق بررسی‌های میدانی، ۶۵ درصد گزارش شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به شیب ملایم روند کاهشی بیماری، گفت: با توجه به این وضعیت، هر آن انتظار می‌رود شرایط دیگری در خوزستان رخ دهد.

علوی بیان کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات در هفته گذشته ۹۷ درصد اما در هفته قبل از آن ۹۲ درصد بوده است. میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات دشت آزادگان، ماهشهر، مسجدسلیمان و باغملک کمتر بوده است.

وی تصریح کرد: در بانک‌ها نیز عمدتا تهویه مناسب وجود ندارد اما این مساله بیشتر در شهرهای دشت آزادگان، هندیجان، باوی، مسجدسلیمان، حمیدیه و اندیمشک دیده شده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان افزود: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بانک‌های خوزستان به طور متوسط ۹۰ درصد است اما در دشت آزادگان ۲۵ درصد، هندیجان و باوی ۳۳ درصد و در مسجدسلیمان و حمیدیه ۵۰ درصد است.

وی تصریح کرد: با توجه به این شرایط، نمی‌توان بانک‌ها را محل ایمنی برای مردم دانست زیرا ممکن است این مراکز، محل انتقال بیماری باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی، ۷۸ درصد است اما این میزان همچنان در شادگان، هویزه و دشت آزادگان کمتر از ۵۰ درصد است و وضعیت این شهرستان‌ها در آینده مناسب دیده نمی‌شود.

علوی تصریح کرد: از ۲۷ اسفندماه تا ۲ تیرماه نیز بیشترین مراسمات در ایذه برگزار شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان کروناویروس همه باهم علیه کرونا میزان رعایت پروتکل های بهداشتی دشت آزادگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۰۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان

در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش مهر، این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمار‌های ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت‌شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند. به عبارتی، تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت‌شده ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • آخر هفته‌ای بارانی در انتظار خوزستان
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان