Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از خانه ملت، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان اظهار داشت: خارج شدن نیروگاه هسته‌ای بوشهر از مدار به دلیل مسائل فنی بود و این موضوعی است که برای نیروگاه‌ها به صورت طبیعی ایجاد می‌شود و این موضوع تقریبا حل شده و ظرف ۲ -۳ روز آینده وارد مدار خواهد شد.

علی اکبر صالحی  تصریح کرد: در حال تأمین سوخت جدید نیروگاه بوشهر هستیم و منابع مالی آن نیز در حال تأمین است و وزارت نیرو نیز بدهی که به سازمان داشت را پرداخت کرد و امروز نیز بانک مرکزی دستور دادند تا حواله پرداخت سوخت جدید نیروگاه، به روسیه با سرعت بیشتری انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: سوخت فعلی نیروگاه بوشهر تا 2 – 3 ماه آینده به پایان می‌رسد سپس ما سوخت جدید را بارگذاری خواهیم کرد و با بازگشت نیروگاه هسته‌ای به مدار تولید، ظرفیت هزار مگاواتی نیروگاه بوشهر به چرخه تولید برق کشور مجددا باز می گردد.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 بانک مرکزی روسیه سازمان انرژی اتمی علی اکبر صالحی نیروگاه اتمی بوشهر وزارت نیرو سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۰۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۶ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به تدوین و ابلاغ ١٨٠ اقدام عملیاتی برای عبور از اوج بار تابستان امسال گفت: ٧٧ طرح انتقال در قالب این برنامه عملیاتی شده که ٣٠ طرح آن به اتمام رسیده و ٣٩ طرح نیز از ٧٠ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که ٢۶ مورد آنها تا پایان اردیبهشت ماه جاری و مابقی تا قبل از اوج بار تابستان به بهره برداری خواهند رسید.

وی همچنین از افزایش ٧۶٠٠ مگاولت آمپری ظرفیت ترانسفورماتورهای پست‌های فوق توزیع و انتقال خبر داد و با بیان اینکه ١٢٩۴ کیلومتر خطوط فوق توزیع و انتقال نیز تا پیش از اوج بار تابستان به طول شبکه انتقال و فوق توزیع برق کشور افزوده می‌شود، خاطرنشان کرد: ٧ طرح بهبود ولتاژ نیز در دست اجرا است و در مناطقی که افت ولتاژ وجود داشته باشد، خازن گذاری انجام می‌شود.

به گفته سخنگوی صنعت برق، جمعاً ٩ هزار میلیارد تومان در این زمینه سرمایه گذاری شده تا بتوانیم اوج بار تابستان امسال را بدون مشکل سپری کنیم.

مدیرعامل توانیر اجرای ١٣٠٠ کیلومتر کابل دریایی ایرانی بین جزیره قشم و سرزمین اصلی با هادی رسانا را از دیگر برنامه‌های عملیاتی صنعت برق در بخش انتقال عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح، ظرفیت تبادل برق این خط به ٣ برابر افزایش می‌یابد.

رجبی مشهدی با اشاره به فناوری خاصی که در تولید این کابل دریایی به کار رفته، از ساخت آن توسط یک شرکت دانش بنیان داخلی خبر داد که انتظار می‌رود با اجرای این خط به طول ١٣٠٠ متر بین جزیره قشم با سرزمین اصلی (بزرگترین فاصله بین دو دکل انتقال نیرو)، ظرفیت تبادل برق این خط تا ٣ برابر افزایش یابد و نیروگاههای منطقه با بهره‌گیری از این ظرفیت، حداکثر تولید را داشته باشند.

کد خبر 6088968 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • محکومیت مالی برای قاچاق سوخت در جنوب سیستان و بلوچستان
  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • واحد ۳ بخار نیروگاه نکا از مدار تولید خارج شد
  • ٢٦ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • ۲۶ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ ای طی یک دهه در نیروگاه اتمی بوشهر
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای