Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: برگ سبزی که نیروی انتظامی به عنوان سند مالکیت خودرو صادر می‌کند، سند مالکیت رسمی محسوب نمی‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، ذبیح الله خدائیان در نشست خبری گفت: در بحث برگ سبز سند خودرو، نظر من همان نظر رئیس وقت قوه قضاییه است که در قالب یک بخشنامه به همه کشور اعلام شده و این بخشنامه برای ما در سازمان ثبت اسناد لازم الاجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در قانون مشخص شده سند رسمی سندی است که در سازمان ثبت اسناد یا دفاتر اسناد رسمی صادر می‌شود، اما آیا نیروی انتظامی مرجع صلاحیت دار برای صدور سند است یا خیر؟ که پاسخ را ماده 29 قانون داده است که نقل و انتقال سند باید در دفاتر اسناد رسمی صادر شود و برگ سبزی که نیروی انتظامی صادر می‌کند در حوزه محدود خودش معتبر است و سند تعویض پلاک خودرو محسوب می‌شود.
وی افزود: بنابراین سندی که نیروی انتظامی صادر می‌کند در حد صلاحیت تعویض پلاک معتبر است، اما سند رسمی محسوب نمی‌شود.
خدائیان گفت: البته بحث تضییع حقوق بیت المال مطرح است کسانی که اقدام به نقل و انتقال خودرو می‌کنند به غیر از بحث مردم عادی افرادی در طول ماه 20 تا 30 مورد نقل و انتقال خودرو دارند که اغلب قیمت‌های خودرو‌ها نیز میلیاردی است بنابراین صد‌ها میلیاد تومان خسارت به بیت المال وارد می‌شود.
خداییان گفت: این افراد وقتی به دفاتر مراجعه نمی‌کنند هم فرار مالیاتی دارند و هم حق ثبت به خزانه واریز نمی‌شود که من در این خصوص از سازمان امور مالیاتی تعجب می‌کنم که در این قضیه ورود نمی‌کند و باید این نقل و انتقال‌ها با وجود ماده 29 در دفاتر اسناد رسمی انجام شود.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اکنون با عدم مراجعه افراد به دفاتر هم فرار مالیاتی داریم که طرف ممکن است 10 تا 20 میلیارد تومان در ماه درآمد داشته باشد، اما یک ریالی مالیات ندهد به ویژه که دلال‌ها کارشان خرید و فروش خودروست و حق دولت در این میان تضییع می‌شود.
خدائیان گفت: بنابراین باید دستگاه‌های نظارتی باید بررسی کنند که در طول یک سال چه مقدار فرار مالیاتی از این طریق داریم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نیروی انتظامی مالکیت خودرو سازمان ثبت اسناد نیروی انتظامی نقل و انتقال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۰۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع روحانیون در حمایت از طرح حجاب نیروی انتظامی با لباس جنگی (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست معاون وزیر کشور درباره طرح حجاب: با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد / یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح مخالفتی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند سردار رادان : چشم مردم وقتی به بی حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود/ ما باید از مادران آینده صیانت کنیم

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • لزوم همکاری فرمانداران برای رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان با همکاری فرمانداران
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • تاخیر در تحویل خودرو متقاضیان شرکت مدیران خودرو را گلایه‌مند کرد
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد
  • مخالفان اعتبازدایی از اسناد عادی از افشای اموالشان می‌ترسند
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • تجمع روحانیون در حمایت از طرح حجاب نیروی انتظامی با لباس جنگی (عکس)