Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی دهقانی ظهر شنبه در دیدار با فرماند سپاه استان ایلام اظهار کرد: سپاه یک نهاد انقلابی متولد شده از بطن انقلاب و مردمی است که در سال‌های اول انقلاب نقش موثر و ویژه ای داشته و هم پس از آن در پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های نظام و هم در حراست از مرزها و کیان ایران نقش اساسی داشته است و نقش این نهاد برجسته بر هیچکس پوشیده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این نهاد مقدس شخصیت‌ها و سردارانی را در درون خود پرورش داده است که آوازه و نامشان در جهان اسلام می‌درخشد و از آنها می‌توان به شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد، که در زمان حیات آنها حضورشان امنیت بخش بوده و پس از شهادت مکتب و راه و رسم مبارزه آنان، الهام بخش محور مقاومت در جهان اسلام شده است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام اضافه کرد: سپاه پاسداران و دستگاه قضایی از جمله نهادهایی هستند که تحت امر مقام معظم رهبری و در تعامل و هم افزایی برای خدمت به مردم و مبارزه با فساد فعالیت می‌کنند.

دهقانی بیان کرد: با تلاش جهادی کارکنان دستگاه قضایی استان، سرانه رسیدگی به پرونده‌های مردم از ۶۰ فقره به ۱۴۰ فقره افزایش پیدا کرده است و ۵۳ درصد از پرونده‌های راکد دادگاه‌ها کم شده است و امروز ما هیچ پرونده معوق و مسن در دادگستری استان نداریم.

وی افزود: در حوزه دفاع از بیت المال بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد ریال برگشت خورده و یا از ایجاد ضرر به بیت المال جلوگیری شده است و بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شده است.

وی گفت: با پیگیری دادگستری استان و عنایت ریاست قوه قضائیه و با کمک همه دستگاه‌ها زندان مرکزی از مکان نامناسب در درون شهر ایلام به بیرون از شهر منتقل شد و با دارا بودن ۷۰ هزار مترمربع مساحت، سرانه فضا برای هر زندانی به ۱۱ متر افزایش پیدا کرد که استاندارد بسیار خوبی است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام افزود: در حوزه رفع موانع تولید، با پیگیری دادگستری استان و با کمک بسیج حقوقدانان، ۵۶ واحد تولیدی یا به چرخه تولید بازگشتند و یا از تعطیلی آنها جلوگیری شده است.

کد خبر 5244663

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری دادگستری ایلام علی دهقانی پرونده قضایی ویروس کرونا انتخابات 1400 کرمانشاه بوشهر آمار کرونا گرگان خطبه های نماز جمعه عکس استانها هفته قوه قضاییه اردبیل سیدابراهیم رئیسی سازمان تبلیغات اسلامی واکسن کرونا ایلام دادگستری استان استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۰۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از رسانه و روابط عمومی دادگستری کل استان تهران؛ ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: درمسیر تحول و تعالی و با اجرای برنامه‌های عملیاتی در دادگستری استان تهران ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان کاهش ۲۴ درصدی داشته است.

نیکوکار تصریح کرد: با پیگیری‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در جهت برگزاری شورای اجتماعی پیشگیری شهرستان‌ها، شهرستان بهارستان با اجرایی کردن مصوبات جلسات برگزار شده موفق به کاهش ورودی پرونده‌های طلاق توافقی به میزان بیش از ۲۴ درصد شده است.

وی افزود: اقدامات دادگستری بهارستان در راستای اهداف پیشگیرانه، موجب کاهش ورودی پرونده در ۷ اتهام از ۱۰ اتهام اول آن و همچنین تقلیل ورودی پرونده در ۵ حوزه تصرف عدوانی، طلاق توافقی، حوزه مواد مخدر، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی ناشی از تصادفات رانندگی و سرقت مستوجب تعزیر شده است.

نیکوکار گفت: سازگاری میان زوجین نیازمند کسب مهارت‌های لازم به وسیله آموزش است تا با کمک آن بتوان یک زندگی با کیفیت مطلوب را تجربه کرد؛ زیرا خوب زندگی کردن یک مهارت اکتسابی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران تاکید کرد: طلاق تنها راه حل برای پایان دادن به اختلافات نیست و این اصل باید تا حد ممکن به شکل کم و محدود مورد استفاده قرار گیرد و تا جایی که امکان دارد به‌عنوان آخرین گزینه مطرح شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استقبال حماس از تصمیم پیوستن ترکیه به پرونده نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • تاکید سخنگوی قوه قضائیه بر تسریع پیگیری و حل پرونده‌های مردمی
  • ۴۴ هزار پرونده در معاونت حل اختلاف دادگستری ایلام مختومه شد
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)
  • بررسی ۵۳ فقره پرونده در دیدار مردمی دادگستری مازندران
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • راه‌حل رفع مشکل پرونده‌های معوق در سند تحول قضایی