Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه کشور در تولید واکسن ۴۰ سال عقب بودیم افزود: با پیشرفت در این حوزه طی یک سال گذشته به اندازه ۲۰ سال جلو افتاده‌ایم.

سعید نمکی در آیین رونمایی از واکسن اسپوتنیک وی در البرز با اشاره به اینکه هر هفته پروژه‌های بهداشت و درمان در کشور به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: امروز شاهد بهره برداری از ۱۴ هزار تخت بیمارستانی در کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به اشاره به شهادت برخی از کادر درمان در پی مبارزه با شیوع کرونا، تصریح کرد: متاسفانه با توجه به تحریم‌ها در ابتدای شیوع بیماری حداقل‌ها را نتوانستیم برای کادر درمان فراهم کنیم و برخی از کادر درمان را از دست دادیم.

نمکی با اشاره به اینکه کمبود های ما در پی تحریم‌هاست، اضافه کرد: هفته گذشته رییس جمهور امریکا اعلام کرد که از امروز مخالفتی با ارسال دارو و واکسن برای مردم ایران نخواهیم داشت، این یعنی پیش از آن مخالفت وجود داشته است.

وی یادآور شد: با هدف توسعه فعالیت خود در مقابله با کرونا، هر خبری که در حوزه تولید واکسن وجود داشت را پیگیری و ورود کردیم .

وزیر بهداشت بیان کرد: مشکلاتی سر راه ما برای مقابله با کرونا وجود داشت اما حضور در وزارت دهانم را بسته و روزی خواهم گفت چه هجمه‌های را تحمل کردیم که تحمل این سختی‌ها در پی بستن دُکان‌هایی است که اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه سپاس گذار بخش خصوصی پاکیزه هستیم، تصریح کرد: برخی هستند که محاسبه کردند از این واکسن برای خود کلاه نمدی درست کنند اما اجازه ندادیم، برای همین هرکاری خواستند با ما کردند و هرچه خواستند گفتند و ما با کمال خونسردی مقابل این هجمه ها ایستادیم.

وی با اشاره حواشی که در پی اظهارات مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت به وجود آمده بود، گفت: قدردان زحمات اصحاب رسانه هستیم، پس از اظهارات آقای جهانپور که در پی خستگی و هجمه‌ها صورت گرفت از او خواستیم که باز هم تحمل کند و موفقیت ما را در حواشی گم نکند.

نمکی ادامه داد: موفقیت امروز با استفاده از دانش بومی به دست آمد؛ در عرصه تولید اقلام دارویی مقابله با کرونا، ماسک و ونتیلاتور یک انقلاب رخ داده و امروز صادر کننده تمامی این اقلام هستیم.

وی یادآور شد: اولین کسی که واکسن وارداتی را دریافت کرد فرزندم بود و اولین واکسن داخلی را نیز رهبر انقلاب دریافت کرد، این نشان می‌دهد که فرزندم را برای واکسن وارداتی گذاشتم ؛ البته باید بگذریم از کسانی که سر در آخور دارند و پشت به مردم می‌کنند.

وی در بخش دیگر از اظهاراتش با اشاره به اینکه ایران جزو معدود کشورهایی است که واکسن کرونا را تولید می‌کند، گفت: از همان ابتدا متوجه شدیم که با یک معجون از ویروس مواجه هستیم که با اجدادش متفاوت‌ است.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه هنوز هم کسی نمی‌تواند مدعی شود این ویروس کامل شناخته شده و رفتار آینده آن را می‌توان تشخیص داد، ادامه داد: سوالاتی از ابتدای وجود داشت و ابتدا نمی‌دانستیم بیماری واکسن دارد یا خیر؟ واکسن چند درصد ایمن زایی خواهد داشت؟ و اینکه آیا واکسن تولیدی در مقابل با شیوه های جدید ویروس‌ ایمن‌سازی خواهد داشت؟

این مقام مسؤول تصریح کرد: هیچ بیماری در جمهوری اسلامی ایران پشت در اتاق آی سی یو و بیمارستان نماند و این یکی از اولویت‌های ما از ابتدای مقابله با کرونا بود.

وی با اشاره به ابعاد ناشناخته بیمار، تصریح کرد: ناگهان متوجه شدیم همه بیمارستان ‌ها با مشکل کمبود اکسیژن مواجه شدند ؛ اما امروز تخت آی سی یو و اکسیژن تامین شد و هیچ بیمارستانی با کمبود مواجه نیست.

سفیر ایران در روسیه نیز در این مراسم گفت: تیم پزشکان و محققان تولید واکسن کرونا طی یک سال گذشته زحمات بسیاری را متحمل شدند و نشان دادند همچون هشت سال دفاع مقدس برای سلامت مردم آماده هستند.

کاظم جلالی ضمن تشکر و قدردانی از کادر درمان در راستای مقابله با بیماری کرونا تصریح کرد: وزیر بهداشت از ابتدای شیوع بیماری درخواست داشتند که در روسیه در راستای مقابله با این بیماری پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه در ۲ حوزه پیگیری‌ها آغاز شد، ادامه داد: یکی از اقدامات، تولید مشترک واکسن بود که رایزنی‌ها آغاز شد؛ یکی از اولویت‌های روسیه داشتن استانداردهای کافی برای تولید بود که شرکت آکتور و سیناژن از نظر روسیه این استاندارد ها را داشتند.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات خرید واکسن اسپوتنیک بود که علارغم هجمه‌ها به سرانجام رسید و وزارت بهداشت در این راستا همکاری و همراهی کافی را داشت.

جلالی با اشاره به اینکه این واکسن جزو ایمن ترین واکسن‌هاست، اضافه کرد: همجواری ایران، روسیه و ترکیه می‌تواند در این خصوص به عنوان دیپلماسی عمل کند.

وی گفت: انتظار ما از کشور روسیه این است که با رایزنی‌های صورت گرفته با سرعت بیشتری واکسن وارد کنیم.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مقابله با کرونا وزیر بهداشت کادر درمان هجمه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۱۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت

ایسنا/خراسان شمالی چندین پروژه‌ بهداشتی و درمانی خراسان شمالی امروز شنبه(هشتم اردیبهشت ماه) به مناسبت هفته سلامت با حضور دکتر سعید کریمی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کلنگ زنی و افتتاح شد.

 آغاز عملیات عمرانی بیمارستان تخصصی مادر و کودک یکی از پروژه هایی بود که امروز کلنگ زنی شد. این بیمارستان در مساحتی به وسعت ۳۰ هزار متر مربع در پنج طبقه و دو فاز در محل سایت پردیس دانشگاه راه اندازی می‌شود. در فاز نخست این پروژه عمرانی با ۱۰۰ تخت احداث می شود که نقشه آن آماده و طراحی شده و در فاز دوم توسعه از ۱۰۰ تخت به ۳۲۰ تخت افزایش خواهد داشت که مطالعه آن در حال انجام است.

بیمارستان مادر و کودک در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی دارد که فاز مطالعه آن آغاز شده و ۱۰ میلیارد تومان برای مطالعات آن تخصیص پیدا کرده است. ساخت این بیمارستان به یک هزار میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

راه اندازی دستگاه ام آر آی در بیمارستان امام حسن(ع)

دستگاه پیشرفته ام آر آی بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد امروز افتتاح شد. دستگاه پیشرفته ام آر آی این بیمارستان که از پیشرفته ترین و بروزترین دستگاه های کشور است، به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال تهیه شده است که محدودیت تصویربرداری برای افراد با وزن بالا را ندارد.

این دستگاه ام آر آی دومین دستگاه ام آر آی، استان است که در یک سال گذشته در حوزه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مورد بهره برداری قرار گرفته است.

 با افتتاح این دستگاه، تعداد کل دستگاه های ام آر آی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به سه دستگاه فعال افزایش یافته است.

راه اندازی نخستین سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس خراسان شمالی

دستگاه سی تی اسکن پیشرفته، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امام حسن (ع) بجنورد از دیگر پروژه هایی است که امروز با حضور معاون وزیر بهداشت راه‌اندازی شد.

این دستگاه نخستین سی تی اسکن فوق‌ پیشرفته ۱۲۸ اسلایس استان است. سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس با مبلغ بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال، یکی از پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی دنیاست که با راه اندازی آن، تصویربرداری از عروق کرونر قلب امکانپذیر شده و به تشخیص و درمان بهتر و دقیق تر بیماری های قلبی کمک می کند.

افتتاح همراه سرا و مرکز تصویر برداری دیجیتال در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد 

همراه سرای خیرساز و مرکز تصویربرداری دیجیتال بیمارستان امام علی (ع) نیز از دیگر پروژه هایی بود که به بهره‌برداری رسید. این همراه سرا در زمینی به مساحت ۸۰ مترمربع و اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد ریال، توسط خیرین سلامت استان، احداث و تجهیز شده است.

همچنین، رادیولوژی دیجیتال این بیمارستان نیز در زیربنایی به مساحت ۶۰ متر مربع به عنوان یکی از پیشرفته ترین تجهیزات تصویربرداری افتتاح و راه اندازی شد.

آغاز عملیات اجرایی مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیا شیروان

عملیات اجرایی مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیا شیروان نیز آغاز شد. این مجتمع با زیر بنای ۴۲۱۱ متر مربع و با اعتبار اولیه ۵۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • حضور ۲ هزار تاجر در نمایشگاه اکسپوی تهران/آزاداندیشان جهان، بیش از این تداوم جنایات در غزه را تحمل نمی‌کنند
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند