Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری از طرح پیشگیری از تنبلی چشم ۱۱۶ هزار کودک ۳ تا ۶ ساله از مجموع ۱۲۲ هزار کودک واجد شرایط تا پایان سال به منظور پیشگیری از بروز کم بینایی و نابینایی خبر داد. - اخبار استانها -

محمدرضایی اصل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ری، با اشاره به آغاز طرح سنجش بینایی در شهرستان ری اظهار داشت: 122 هزار کودک در شهرستان ری واجد شرایط شرکت در طرح پیشگیری از تنبلی چشم هستند که بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال 116 هزار نفر از این کودکان سنجش بینایی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اجرای طرح سنجش بینایی از ابتدای تیرماه تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت و هم‌اکنون بیش از 30 مربی در 37 پایگاه دائمی و غیردائمی برای اجرای این طرح مشغول به فعالیت هستند و خدمات دهی در روستاها توسط تیم‌های سیار انجام می‌شود.

مراکز بینایی‌سنجی و شنوایی‌سنجی در استان قزوین یک ماه تعطیل می‌شودخطر جدی نابینایی در قزوین/ 2 هزار کودک مشکوک به تنبلی چشم شناسایی شدزمان طلایی پیشگیری از تنبلی چشم زیر 5 سال است

 رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری عنوان کرد: سال گذشته در طرح غربالگری بینایی 35 هزار کودک 3 تا 6 سال دچار مشکات بینایی شناسایی شده و تحت پوشش قرار گرفتند که البته این آمار با توجه به شیوع بیماری کرونا و عدم مراجعه بسیاری از کودکان در سال گذشته به مراکز بینایی سنجی کاهش یافته است.

رضایی اصل با اشاره به اینکه در زمینه کودکانی مبتلا به تنبلی چشم ر آمار دقیقی در دسترس نیست ابراز داشت: بهترین سن پیشگیری و کمک به بهبود وضعیت بینایی در سنین زیر 6 سال است که به زمان طلایی معروف است و در سال گذشته طبق معاینات انجام‌شده 2 هزار و 277 فرد مشکوک تشخیص داده شده که پیگیری لازم توسط این سازمان جهت درمان و مراقبت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی به تنبلی چشم در کودکان موجب نابینایی آن‌ها می‌شود تاکید کرد: تنبلی چشم یکی از علل شایع کم بینایی و نابینایی یک‌چشمی و گاهی دوچشمی در کودکان است که در بسیاری موارد قابل‌پیشگیری است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: خانواده‌ها می‌توانند برای سنجش بینایی کودکان خود به پایگاه‌های سنجش پیش‌بینی‌شده واقع در مهدهای کودک، مراکز پیش‌دبستانی و خانه‌های بهداشت در شهر و روستاهای شهرستان ری مراجعه کنند.

انتهای پیام/س

  

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد پیشگیری از تنبلی چشم سنجش بینایی شهرستان ری هزار کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۱۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد

امام جمعه فردیس گفت: برای بزهکاری‌های اجتماعی باید به جای درمان به دنبال پیشگیری باشیم و ورزش یکی از بهترین راهکارهای پیشگیری از جرائم است.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز اظهار کرد: مسئله ورزشی در کاهش آسیب‌های اجتماعی حائز اهمیت است و انتظار داریم مدیران شهری در راستای توسعه فضای ورزشی اقدام کنند.

وی افزود: یکی از نیازهای اساسی ما تفریحات سالم است، از ائمه اطهار روایات فراوان داریم که اوقات خود را به سه قسمت تقسیم کنند که یک بخش آن تفریح است، اگر تفریحات سالم وجود نداشته باشد، بدن توان لازم را نخواهد داشت.

امام جمعه فردیس خاطرنشان کرد: برای بزهکاری‌های اجتماعی به جای درمان باید دنبال پیشگیری باشیم، ورزش یکی از بهترین راهکارهای پیشگیری از جرائم است.

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: اگر هزینه‌ها را در آموزش و پرورش درست صرف می‌کردیم، نیازی به هزینه در زندان‌ها نداشتیم، ورزش یکی از هزینه‌های یک سرمایه‌گذاری طولانی مدت است.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های زیادی در شهرستان فردیس وجود دارد، البته کمبود امکانات نیز در این خصوص مشهود است که باید با همدلی رفع شود، تمام توقع ما نباید از بخش دولتی باشد، بلکه باید به بخش خصوصی در این زمینه توجه کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس تصریح کرد: ورزش باید همراه با اخلاق باشد، امروز جامعه ما نیاز به جهان پهلوان تختی‌ها دارد و نباید فراموش کنیم که ورزش باید توام با اخلاق باشد.

کد خبر 749249

دیگر خبرها

  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • تکذیب پیوست نامه صحرایی درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ دانشگاه رای را اجرا کند
  • پایان تاخت و تاز موتوری‌ ها در محدوده بازار | طرح ترافیک ویژه موتورسیکلت سواران در محدوده بازار اجرا می شود
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • ۳۷۰۰ برنامه ویژه بزرگداشت هفته معلم در هرمزگان اجرا می‌شود
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • اعلام عوامل کاهش سرقت در کرمان