Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@10:46:41 GMT

جهانپور: مجوز واکسن پاستور هم صادر می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۶۱۳۰۹

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: در این هفته شاهد صدور مجوز اضطراری واکسن دیگری که تولید انستیتو پاستور ایران است خواهیم بود.

کیانوش جهانپور روز شنبه پنجم تیر ماه در حاشیه آئین رونمایی از واکسن اسپوتنیک وی تولیدی در کارخانه اکتوورکو واقع در شهرک صنعتی بهارستان کرج اظهار کرد: با تلاش و مجاهدت محققان دارویی و صنعتگران داخلی امروز افتخار بزرگی نصیب ایران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: بر این اساس به جرأت می‌توانیم ادعا کنیم خرداد و تابستان ۱۴۰۰ نقطه عطفی در تاریخ فناوری سلامت و واکسن‌سازی کشور ما قلمداد خواهد شد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: به دنبال صدور مجوز مصرف اضطراری اولین واکسن ایرانی، مقام معظم رهبری این افتخار را دادند که واکسن ایرانی را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد رونمایی از اولین محموله تولیدی واکسن اسپوتینک وی هستیم که به صورت مشترک بین شرکت گامالیا روسیه و شرکت اکتوور در البرز تولید شده است.

جهانپور گفت: در این هفته شاهد صدور مجوز اضطراری واکسن دیگری که تولید انستیتو پاستور ایران است خواهیم بود.

وی ادامه داد: با اتفاقی که در کشور روی داده عملاً چه از طریق فناوری چه از مسیر تبادل و انتقال فناوری و انتقال دانش فنی امروز به سمتی رفتیم که به جرأت یکی از واکسن سازهای بزرگ دنیا خواهیم بود و سال آخر قرن ۱۴ شاهد این خواهد بود ایران هاب منطقه‌ای تولید واکسن قلمداد خواهد شد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو وزارت اظهار کرد: امروز و این روزها را نقطه عطفی می‌دانیم و با ادامه این روند یکی از بزرگ‌ترین واکسن سازها نه تنها در واکسن کرونا بلکه در تولید واکسن‌های دیگر خواهیم بود.

وی بیان کرد: ما هر هفته دریافت تولید مشترک انتقال فناوری و یا خرید واکسن ایرانی از سوی کشورهای مختلف شاهد هستیم و پیشنهادهای مختلف در حال مذاکره هستیم و بعد از رفع نیاز و ضرورت داخلی صادرات و انتقال فناوری و انتقال دانش فنی و تولید مشترک در کشورهای دیگر از واکسن‌های ایرانی خواهیم بود.

جهانپور تصریح کرد: در مورد واکسن‌هایی که صفر تا صد در کشور توسعه پیدا کرد باید گفت این شرکت یکی از چهار شرکتی است که وزارت بهداشت به طرف روس معرفی کرد، برای اینکه توانایی تولید این واکسن را داشت.

وی بیان کرد: تقریباً در منطقه کشوری نمی‌بینید که این امکان و زیرساخت را داشته باشد که واکسن‌های تک را حداقل در چهار شرکت و مؤسسه تولید کند.

سخنگو سازمان غذا و دارو با بیان اینکه این اولین شرکتی است که توانایی تولید واکسن اسپوتنیک وی را دارد، تصریح کرد: جزو ۹ شرکت از ۴ شرکتی است که تا امروز تأیید شده و به صورت موفقیت‌آمیز توانست مراحل کشت سلولی و فناوری تولید واکسن را طی کند و امروز با حضور وزیر بهداشت شاهد تولید اولین محموله واکسن اسپوتنیک وی خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این کشور تولید داخل است هم در داخل هم برای کشورهای دیگر در پلتفرم‌های مختلف استفاده خواهد شد.

جهانپور گفت: این اتفاق مهم‌ترین رویداد علمی و فناوری با حمایت وزارت بهداشت با مشارکت وسیع بخش خصوصی و دولتی و البته با زیرساخت غنی منابع انسانی رقم خورد و به تعبیر مقام معظم رهبری باید به این افتخار احترام گذاشت.

وی متذکر شد: ما با تولید واکسن کووایران برکت به باشگاه واکسن سازان کرونا در دنیا پیوستیم و جزو ۶ یا ۷ کشور تولیدکننده دنیا هستیم.

سخنگوی سازمان غذا و دارو متذکر شد: تولید واکسن اسپوتنیک وی در روسیه و ایران و برخی کشورهای اروپای غربی و شرقی و آمریکای جنوبی آغاز شده و احتمالاً بعد از این شرکت در هند، کره جنوبی و سایر کشورها شاهد تولید آن خواهیم بود.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سخنگوی سازمان غذا و دارو واکسن اسپوتنیک تولید واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۱۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی روحانی‌نژاد معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری گفت: این پروژه به عنوان یکی از پروژه‌های کلیدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال اجرا است و همه مجوز‌های لازم با توجه به سند‌های بالا دستی گرفته شده و مجلس شورای اسلامی هم چند مصوبه در این زمینه داشته است.

روحانی‌نژاد افزود: از ابتدای دولت سیزدهم انجام کار‌های مقدماتی در این زمینه آغاز شده و اپراتور‌هایی که علاقه‌مند به مشارکت در اجرای این طرح بودند، آمادگی خود را اعلام کرده و مجوز اجرای پروژه در شهر‌های مختلف را دریافت کردند.

به گفته وی براساس قانون بودجه امسال شهرداری‌ها پس از دریافت درخواست اپراتور مورد نظر بایستی ظرف ۱۵ روز برای صدور مجوز حفاری در معابر شهری اقدام کنند.

روحانی نژاد همچنین تصریح کرد: در هر شهری که مجوز برای حفاری صادر شود، اپراتور متعهد باید پوشش فیبر نوری را برای تمامی جمعیت شهر فراهم نماید و نمی‌تواند فقط به نقاط برخوردار شهر تمرکز کند.

معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در این زمینه عقب ماندگی در مقایسه با کشور‌های منطقه داریم، باید با همکاری همه دستگاه‌های مربوط زمینه تسریع در انجام آن در شهر‌های کشور فراهم شود.

روحانی نژاد افزود علیرغم شروع با تاخیر این پروژه ملی در استان خراسان جنوبی ولیکن در صورت همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری‌ها و باتوجه به توان اپراتور‌های منتخب برای استان، این امکان وجود دارد که مراسم اتمام پوشش برای کل استان خیلی زودتر از استان‌های دیگر برگزار شود.

محمد جواد قتاعت، استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۳۵۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از اینترنت پر سرعت بهره‌مند شدند.

وی افزود: سعی ما در استان این است تا علاوه بر مرکز استان در سایر شهرستان‌ها هم این طرح سریع‌تر اجرایی شود و مردم از آن بهره‌مند شوند.

مصطفی بهی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی نیز گفت: براساس این تفاهم‌نامه شبکه فیبر نوری به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر شامل خیابان‌های اصلی، فرعی و کوچه‌ها اجرا و بستر اتصال ۶۵ هزار پورت برای استفاده مشترکین خانگی و تجاری در بیرجند فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای فیبر نوری پیش نیاز هر شهر هوشمند است، گفت: این طرح امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین، ارتقای کیفیت عملکرد و کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع را فراهم می‌کند و ارزش سرمایه گذاری این طرح در بیرجند، حدود هزار میلیارد ریال است.

مهدی بهترین، شهردار بیرجند نیز در این مراسم تاکید کرد: تمام توان خود را در راستای ارایه خدمات ارتباطی مطلوب به شهروندان بکار گرفته ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد
  • تفاهم نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه