Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محمدصادق معتمدیان عصر شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی افزود: قبلا تذکر داده بودیم که مدیران استانی ناتوان از جذب اعتبارات را جابه جا خواهیم کرد که البته ستاد مقابله با کرونا مانع از این کار شد.

وی با اظهار گلایه مندی از عدم جذب مناسب اعتبارات سال ۱۳۹۹ توسط دستگاه های اجرایی استان، گفت: با وجود این همه چانه زنی در نشستها، پذیرفته نیست که اعتبارات سال ۱۳۹۹ تا تیرماه ۱۴۰۰ جذب نشده باشد و باید یک بازنگری جدی در این زمینه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معتمدیان تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی خراسان رضوی در روزهای باقیمانده از سال مالی، نسبت به جذب کامل اعتبارات سال ۱۳۹۹ اقدام کنند زیرا عدم جذب یک ریال از این اعتبارات، در حقیقت ظلم به مردم در این شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی است.

وی به فرمانداران نیز ۲ هفته مهلت داد تا نشستهای مربوط به جذب اعتبارات امسال را برگزار نمایند تا در حداقل زمان بتوانند اعتبارات را جذب کنند و افزود: یکی از مشکلات موجود در نظام بودجه ریزی همین است، سه ماه گذشته است، چهار ماه هم باید موافقت نامه امضا کنیم تا پول دست دستگاه ها برسد و پروژه ها اجرا شود، سال تمام شده است و فصل زمستان هم زمان مناسبی برای اجرای پروژه ها نیست.

استاندار خراسان رضوی گفت: هم اینک سه هزار و ۷۰۰ پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد که برای اتمام آنها ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که معادل ۴۰ سال بودجه استان است، لذا نیازی به تعریف پروژه های جدید، مگر به ضرورت، نیست و باید همت همه مسوولان و فرمانداران بر اتمام پروژه های نیمه تمام متمرکز باشد.

معتمدیان اظهار داشت: در خصوص پروژه های نیمه فعالی که لازم است دوباره فعال شود، مسوولان دنبال اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۳ برای آنها باشند، اگر بنا است در قانون بودجه سال ۱۴۰۱، پروژه جدیدی برای خراسان رضوی تعریف شود، از هم اکنون تلاش برای جذب اعتبارات آنها باید آغاز شود.

وی بیان کرد: در روزهای پایانی سال گذشته با کوشش فراوان، چند ردیف اعتباری برای پروژه های استان گرفته شد که بیشتر شبیه معجزه بود با این حال توانستیم به عنوان مثال ردیف اعتباری برای بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی حاشیه شهر مشهد بگیریم، لذا فرمانداران و مسوولان از هم اکنون برای جذب اعتبارات پروژه ها تلاش کنند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به قفل شدن ساخت ۱۳ مجتمع اداری در شهرستانهای مختلف به علت تخصیص اشتباه اعتبارات، گفت: فرمانداران باید از طریق نمایندگان مردم استان در مجلس این موضوع را پیگیری کنند، ساختارهای اداری و نمایندگی هایی که باید دستگاه های اجرایی در شهرستانهای استان ایجاد کنند، از این طریق قابل حل خواهد بود.

معتمدیان اظهار داشت: لازم است سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی نشست توجیهی برای مدیران به منظور استفاده مناسب از قانون بودجه ۱۴۰۰ برگزار کند زیرا بعضا از ظرفیتهای قانونی بودجه اطلاع ندارند تا از این طریق مطالبه گری لازم از وزارتخانه ها را داشته باشند.

وی بیان کرد: سیستم بودجه ریزی کشور چانه زنی است، وزارتخانه ها و سازمانها سهم ۸۵ درصدی از پول کشور دارند، دوستان باید با اشراف کاملی که از ظرفیتهای قانونی بودجه پیدا می کنند، عملکرد مدیریتی شان در زمینه اعتبارات ملی را بهبود ببخشند، هنر مدیریتی این است که در شرایط محدودیت اعتبارات، منابع مالی خلق و جذب کنیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت ماده ۵۶ (قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت) گفت: پارسال با تلاش فراوان از محل این ماده قانونی هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای ۲ فصل راه ها و آب و فاضلاب استان اخذ کردیم که در حوزه آب و فاضلاب ضعیف عمل می شود و باید در این زمینه بیشتر تلاش شود.

وی اضافه کرد: هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، ۲ برابر اعتبار استان است که به صورت نقدینگی یا پول نقد به پروژه های خراسان رضوی تزریق می شود، همه مجوزهای آن گرفته شده است، این اعتبارات عمدتا اسناد خزانه است که نوبت سه ساله دارد، در این شرایط کم آبی و مشکل پروژه های فاضلاب نباید مدیران استان و مدیران وزارت نیرو منفعلانه عمل کنند، این آخرین اخطار به مدیران است که اگر در این زمینه کوتاهی کنند، با آنان برخورد می شود.

معتمدیان با اشاره به شعار امسال مبنی بر حمایت از تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها گفت: مدیران باید نظارت بر اجرای فرآیندها داشته باشند و متناسب با شعار سال به جای مانع زدایی، مانع تراشی نکنند و روان سازی پیشه نمایند، حدود ۶ هزار واحد تولیدی در خراسان رضوی وجود دارد که باید برای ممانعت از تعطیلی آنها تلاش کرده و وضع موجود را حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۹ بانک خصوصی در خراسان رضوی منابع مردم را جذب می کنند و عملکرد خود را ارایه نمی دهند که معلوم نیست در کجا سرمایه گذاری می کنند، افزود: تکلیف قانونی بانکها در این استان رساندن نسبت مصارف به منابع بانکی به میزان ۸۵ درصد است، البته ما پیگیر این موضوع شدیم و شورای راهبردی مانع زدایی در استان تشکیل دادیم، در سالی که مزین به نام "حمایت از تولید" است، به همه بانکها برنامه دادیم و همه بانکها را مکلف کردیم تا به میزان مشخص تسهیلات پرداخت کنند و با بانکهایی که همراهی نکنند، با آنها برخورد می شود.

معتمدیان با بیان اینکه طی ۱۵ هفته گذشته هر یکشنبه به بازدید یکی از واحدهای تولیدی و بررسی مشکلات آنها از نزدیک رفته ایم، گفت: اغلب واحدها مشکل سرمایه ثابت یا سرمایه در گردش دارند و وظیفه بانکها است که با پرداخت تسهیلات به کمک آنها بیایند و باید پولی که مردم در بانک سپرده گذاری می کنند، در همان منطقه زندگی شان به نفع آنها هزینه شود.

استاندار خراسان رضوی با قدردانی از ستاد انتخابات استان، هیاتهای اجرایی و نظارت بر انتخابات گفت: خوشبختانه شاهد حضور پرشور مردم استان و مشارکت نزدیک به ۵۵ درصدی آنان در انتخابات بودیم که نتیجه تلاش و زحمات اجزای مختلف این همه پرسی عمومی است.

محمدصادق معتمدیان افزود: این دوره از انتخابات چند ویژگی برجسته داشت و در آن سه انتخابات به طور همزمان، آن هم در شرایط محدودیت های کرونایی برگزار شد و جدا از این، هجمه و عملیات سنگین روانی دشمنان از چند ماه قبل از انتخابات شروع شده بود اما با همه این مشکلات، مردم حضور خوبی داشتند.

وی بیان کرد: با اینکه در ساعات اولیه برگزاری انتخابات، اختلالی در روند رای گیری در کل کشور به وجود آمد اما این موضوع در خراسان رضوی به سرعت مدیریت شد و مشهد بالاترین آمار مشارکت را در بین کلانشهرها به دست آورد و خراسان رضوی نیز کمترین اختلال در برگزاری انتخابات را در بین استان ها داشت.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه برخی از شعب اخذ رای در استان حتی بعد از ساعت ۲ نیمه شب فعال بود، افزود: تمهیدات اندیشیده شده توسط استان باعث شد تا شعب اخذ رای از هزار و ۵۰ شعبه به پنج هزار و ۷۳ شعبه افزایش یابد که کار سنگینی در زمان شیوع کرونا بود، از سوی دیگر بیش از ۱۵ هزار خودرو و ۱۰۵ هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات در استان سازماندهی شدند و ۱۹ میلیون تعرفه در استان توزیع شد و حتی یک شعبه اخذ رای نیز با کمبود تعرفه مواجه نشد.

معتمدیان اظهار داشت: تمرکز ما در این دوره از انتخابات، مدیریت این همه پرسی در مناطق حاشیه شهر و پرجمعیت مشهد بود به طوری که ۵۷ درصد از شعبه های اخذ رای این دوره از انتخابات خراسان رضوی در حاشیه شهر مشهد استقرار داشت.

وی بیان کرد: ما در این انتخابات امانتدار مردم بودیم و تلاش کردیم یک رای نیز هدر نرود، پنج هزار بازرس از دستگاه های نظارتی مختلف بر سلامت انتخابات و سلامت مردم نظارت داشتند و این موضوع باعث برقراری امنیت مناسب و حضور پرشور مردم در انتخابات شد و با وجود ۸۳۵ کیلومتر مرز خراسان رضوی با دو کشور افغانستان و ترکمنستان، کوچکترین ناامنی در برگزاری انتخابات بروز نکرد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ مشهد استانداری خراسان رضوی سازمان برنامه و بودجه محمدصادق معتمدیان بودجه ۱۴۰۰ اعتبارات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ مشهد استانداری خراسان رضوی انتخابات ۱۴۰۰ مشهد استانداری خراسان رضوی سازمان برنامه و بودجه محمدصادق معتمدیان بودجه ۱۴۰۰ اعتبارات استاندار خراسان رضوی جذب اعتبارات دستگاه ها پروژه ها اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۱۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی در یاسوج خبر داد و گفت: از این مبلغ تاکنون تنها ۳۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سیدعلی احمدزاده در بازدید محمدعلی زلفی گل وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری از مجتمع کلاس‌های درسی دانشگاه مادر کهگیلویه و بویراحمد گفت: 100 میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی اختصاص یافته که از این مبلغ تاکنون فقط 35 میلیارد تومان تخصیص یافته که در صورت تزریق اعتبار لازم پروژه‌های در دست اجرا سرعت می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه با حمایت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و با کمک اعتبارات استانی پروژه‌های دانشگاه یاسوج سرعت می‌گیرند، عنوان کرد: مجتمع درسی دانشگاه یاسوج با زیربنای پنج هزار و 800 متر مربع و پیشرفت 90 درصدی نیازمند 50 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل است.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: ضرورت دارد این مجمع کلاسی مهرماه به بهره‌برداری برسد و در اختیار دانشجویان قرار گیرد که از سازمان برنامه و بودجه تقاضا داریم اعتبار لازم را اختصاص دهد.

احمدزاده همچنین در مراسم کلنگ‌زنی دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج گفت: این پروژه با 50 میلیارد تومان اعتبار اولیه اجرای آن آغاز شد و البته اعتبارات دانشگاه یاسوج به خوبی دیده نشده بود

وی با بیان اینکه با تدبیر وزیر علوم 50 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت خوابگاه متاهلی در حال احداث اختصاص یافت، یادآور شد: مجوز ساخت دومین خوابگاه متاهلی داده شده و 50 میلیارد تومان اعتبار هم برای دومین خوابگاه دانشگاه در نظر گرفته شد.

احمد زاده با اشاره به اینکه اعتبارات دانشگاه پیش از این 100 میلیار تومان بود که سر جمع به 200 میلیارد تومان افزایش یافت، ادامه داد: خوابگاه متاهلی در حال ساخت دانشگاه یاسوج  با زیربنای 2 هزار و 620 متر مربع و با 35 واحد در 4 طبقه در حال احداث است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم در آیین کلنگ زنی دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج گفت: امیدواریم این پروژه که از اعتبارات سفر دور دوم رئیس جمهور به استان است هر چه سریعتر به بهره‌برداری برسد و مامن امنی برای تحصیل دانشجویان متاهل باشد.

محمدعلی زلفی گل ضمن قدردانی از اقدامات پیشین سیدعلی احمدزاده در راه‌اندازی دانشگاه قم و دانشگاه حضرت معصومه(س) اظهار داشت: استاندار کهگیلویه وبویراحمد یک چهره دانشگاهی است که قطعا در تخصیص های اعتبارات سفر رئیس جمهور نگاه ویژه‌ای به دانشگاه یاسوج دارد.

زلفی گل با بیان اینکه هر چه نگاه به علم و دانش متفاوت‌تر باشد سرعت توسعه و رشد استان ارتقاء می یابد، گفت: خیر و برکت توسعه و رشد کمی و کیفی دانشگاه متوجه خود استان خواهد بود.

وزیر علوم در ادامه از خوابگاه متاهلی در حال ساخت دانشگاه یاسوج با زیربنای 2 هزار و 620 مربع و با 35 واحد در 4 طبقه از اعتبارات وزارت  ساخته می‌شود بازدید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در اکسپو ‭‭۲۰۲۴‬‬
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • ۳۰۰۰میلیارد تومان اعتبار مصوب نفت برای استان در نظر گرفته شد
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد