Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از کالا خبر ؛ سجاد غرقی، نائب رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران در همایش تعامل سنگ آهن و فولاد در تالار بورس مطرح کرد: سه نکته باید در این خصوص مورد توجه قرار گیرد، اولین نکته این است که به دنبال توسعه پایدار زنجیره باشیم اما توسعه پایدار، «رقابتی» است. معضل تعارض منافع در زنجیره همیشه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از راهکارها برای رفع مشکل سعی در تامین ارزان نهاده ها بوده است اما زمانیکه صنعت توسعه پیدا کرده است و ظرفیت تولید فولاد کشور جایگاه خوبی دارد، این روال جوابگو نخواهد بود اما همچنان شاهد مقاومت در مقابل رقابتی شدن هستیم. در بورس کالا هم که عرصه ای برای رقابت هست باید تلاش شود این موضوع به بهترین شکل عملیاتی شود.

وی افزود: رویکرد عرضه در بورس کالا مناسب است. در بورس کالا با ساختار بی طرف، نباید قیمت گذاری دستوری مطرح شود و عرضه کننده در بازار واقعی ورود کند. یکی از اهداف اصلی عرضه محصولات در بورس، کشف عادلانه قیمت و دیگری ایجاد شفافیت در معاملات است و از این رو عرضه مواد اولیه تولید فولاد و البته کل زنجیره تولید در بورس کالا به شفافیت قیمتی این کالاها کمک می کند.

غرقی تصریح کرد: نباید فولاد را جهانی فروخت اما به سنگ آهنی ها برای ارزان فروشی فشار آورد. معادن سنگ‌آهن به دلیل قیمت‌گذاری دستوری در گذشته با عدم‌النفع و تعطیلی مواجه شده و سرمایه‌گذاری در این حوزه به شدت کاهش یافته بود. در شرایط فعلی بهتر است امتیاز صادرات علاوه بر فولاد به سنگ آهن دانه بندی، کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی نیز داده شود تا تورم سود در برخی واحدها دیده نشود. درحالی که با این اقدام نه تنها فولاد امتیاز صادراتی خود را از دست نمی دهد بلکه این امکان برای سایر حلقه ها نیز فراهم می شود تا درصورت نبود مشتری در بازار داخلی، امکان صادرات برای آنها نیز فراهم شود.

به گفته او، در شیوه سهمیه‌بندی، مشخص شده است که هر تولیدکننده سنگ‌آهن چه میزان از محصولات خود را به کدام کارخانه با قیمت‌گذاری دستوری به فروش برساند؛ این امر البته برخلاف قانون بوده اما از سوی وزارتخانه ابلاغ شده است. تا زمانی که معاملات سنگ‌آهن خارج از بورس کالا و به صورت دستوری با قیمت مشخص کمتر از قیمت‌های جهانی انجام شود، بنابراین دلیلی ندارد که مصرف‌کننده از این شیوه معامله دست کشیده و به بورس کالا برای تامین مواد اولیه بیاید.

وی با بیان اینکه مکانیزم عرضه سنگ‌آهن در بورس کالا مثبت است گفت: این روند برای تاثیر بر بازار کافی نبوده و بهتر است ارتقا یابد.

پربیننده ترین کدام بازار‌ها طی هفته گذشته برای سرمایه‌ گذاران زیان‌ده بودند؟ / داغ شدن بورس با ورود به فصل تابستان نمای پایانی بورس ( ۵تیر۱۴۰۰) / شاخص کل با رشد ۲۰هزار واحدی همراه شد نمای میانی بورس (۵تیر) / شاخص کل بیش از ۲۲هزار واحد صعود کرد یک هفته سبزپوشی برای بورس تهران / رکورد ارزش معاملات۱۴۰۰ شکسته شد سنگین ترین صف های خرید و فروش / کاغذی ها با تقاضای ۲۲۰میلیارد تومانی همراه شدند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس کالا فولاد بورس کالا سنگ آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۱۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت

ایتنا - بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت گذشته رشد کرده اما نسبت به هفته گذشته کاهش قیمت داشته است.
بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۲۹ درصد رشد کرد و در زمان نگارش این مطلب به ۶۳ هزار و ۸۲۲.۸۰ دلار معامله شد.

قیمت برترین ارز رمزنگاری دیجیتال جهان، نسبت به هفته گذشته ۱.۹۵ درصد کاهش یافته است.

به نقل از کریپتو، قیمت اتریوم، دومین توکن محبوب، نسبت به دیروز ۵.۶۴ درصد افزایش یافته است و نسبت به هفته گذشته ۳.۸۳ درصد صعود ثبت کرد. ارزش بازار اتریوم اکنون ۴۰۲.۷۴ میلیارد دلار است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۸ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۲.۳۹ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۲.۸۴ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۵۲ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱.۹۵ میلیارد دلار است که ۱۸.۷۵ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۵۳ میلیارد دلار است که  ۸.۷۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۴۶.۲۷ میلیارد دلار است که ۸۹.۰۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی
این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.
۱- بیت‌کوین
قیمت: ۶۳ هزار و ۸۱۵.۶۵ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۳۸ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۱۳ درصد کاهش
۲- اتریوم
قیمت: ۳۳۱۰.۹۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۱۸ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۸۰ درصد افزایش
۳- تتر
قیمت: ۰.۹۹۹۵ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۹ درصد کاهش
۴- بایننس کوین
قیمت: ۵۹۹.۲۵  دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۰۸ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۳.۵۶ درصد افزایش
۵-  سولانا
قیمت: ۱۴۳.۱۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۱۶ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۵۷ درصد کاهش
۶- یو اس دی کوین
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش
۷-  ریپل
قیمت: ۰.۵۲۳۳ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۱۰ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۶۱ درصد کاهش
۸- دوج کوین
قیمت: ۰.۱۴۹۷ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۲.۷۴ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۱۵ درصد کاهش
۹ – تون کوین
قیمت: ۵.۴۹ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۵.۲۴ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۱۱.۸۷درصد کاهش
۱۰-  کاردانو
قیمت: ۰.۴۷۳۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۲۹ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۷.۰۴ درصد کاهش

دیگر خبرها

  • قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی
  • ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند