Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی عراق با انتشار یک پست توئیتری به سخنان امروز «مصطفی الکاظمی» در جریان مراسم رژه نظامی حشد شعبی در دیالی واکنش نشان داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از سومریه نیوز، «نجاح محمد علی» کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی عراق با انتشار یک پست توئیتری به سخنان امروز «مصطفی الکاظمی» در جریان مراسم رژه نظامی حشد شعبی در دیالی واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش، وی در این پست توئیتری اعلام کرد: مصطفی الکاظمی در جریان مراسم رژه نیرو‌های حشد شعبی سخنان مهمی را مطرح کرد. او گفت که حشد شعبی می‌تواند عراق را به جایگاه واقعی اش باز گرداند.

مراسم رژه نظامی نیرو‌های حشد شعبی به مناسبت هفتمین سالگرد تأسیس این گروه مقاومتی امروز شنبه در استان دیالی برگزار شد. «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در این مراسم حضور یافت و سخنانی را مطرح کرد. الکاظمی خطاب به نیرو‌های حشد شعبی گفت: شما تروریسمِ تکفیری را در هم کوبیدید.

نخست وزیر عراق در ادامه اظهار داشت: فرزندان حشد شعبی فرزندان عراق هستند و با آن‌ها عراق جایگاه تاریخی خود را باز می‌یابد. الکاظمی همچنین تأکید کرد: امروز مأموریت‌های زیادی در برابر نیرو‌های حشد شعبی قرار دارد.

الکاظمی همچنین فرا رسیدن هفتمین سالگرد تأسیس حشد شعبی را به رزمندگان این گروه مقاومتی تبریک گفت و تصریح کرد: لازم است از اقدامات قهرمانانه حشد شعبی و جانفشانی‌های خانواده‌های آن‌ها قدردانی کنیم.

پست توئیتری کارشناس عراقی درباره سخنان اخیر «مصطفی الکاظمی»

آیت‌الله سید علی السیستانی با فتوای تاریخی خود در ۱۳ ژوئن ۲۰۱۴ (خرداد ۹۳) به عنوان بنیانگذار سازمان مردمی و نظامی «حشد شعبی» عراق شناخته می‌شود. در پی فتوای جهاد کفایی مرجعیت عالی دینی عراق، تشکیلات مردمی حشد شعبی برای سازماندهی میلیون‌ها داوطلب عراقی برای مبارزه با داعش شکل گرفت. هسته اولیه حشد شعبی از میان شیعیان عراق بود، اما پس از آن، دیگر گروه‌های قومی و مذهبی عراق از جمله اهل تسنن، کُرد‌ها و مسیحیان و ایزدی‌ها در آن مشارکت کردند.

«حیدر العبادی» نخست وزیر پیشین عراق با صدور حکمی حکومتی در ۲۴ فوریه ۲۰۱۶ (۵ اسفند ۹۴) در آخرین ماه‌های جنگ با داعش، حشد شعبی را یک سازمان مستقل تحت دستور مستقیم فرماندهی نیرو‌های مسلح عراق اعلام کرد.

جریان‌های سیاسی حامی حشد شعبی نیز در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۶ (ششم آذر ۹۵) در ادامه سازماندهی این تشکیلات نظامی در چارچوب قوانین عراق، با اکثریت آرا، «قانون حشد شعبی» را در پارلمان تصویب کردند. پس از صدور این قانون در عمل این سازمان از نظر حقوقی به یک سازمان امنیتی رسمی عراق تبدیل شد. برای اعضای آن ردیف حقوقی در بودجه تعیین شد هرچند که هنوز برخی بر ضرورت ادغام آن در ارتش و پلیس تاکید دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حشدالشعبی الحشد الشعبی مصطفی الکاظمی نیرو های حشد شعبی مصطفی الکاظمی پست توئیتری مراسم رژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۱۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد

نهاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق امروز اعلام کرد که در یک عملیات اطلاعاتی بی‌سابقه و بر اساس اطلاعات دقیق، یک تروریست داعشی تحت تعقیب دستگیر شد.

در بیانیه این نهاد آمده است که فرد مذکور معروف به (ابو صکر) در موصل دستگیر شد. وی تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق و مسوول آنچه «پلیس اسلامی داعش» خوانده می‌شد، بود و با مدارک جعلی در عراق تردد می‌کرد.

از سوی دیگر رسانه‌های خبری گزارش دادند که ۱۹۱ خانواده عراقی متشکل از ۷۱۴ نفر اردوگاه الهول در سوریه را ترک کردند؛ بنابراین گزارش، این خانواده‌ها پس از بازدید هیأت عراقی از این اردوگاه که با هدف تسریع در روند انتقال کامل عراقی‌ها از سوریه طی سال آینده انجام شد، اردوگاه را ترک کردند.

اردوگاه الهول که جمعیت زیادی از اعضا و خانواده‌های گروه تروریستی داعش را در خود جای داده است، در شمال شرقی سوریه و در ۱۰ کیلومتری مرز عراق قرار دارد و تروریست‌های آمریکایی هر از چند گاهی اقدام به جابجایی همقطاران داعشی خود از سوریه به عراق و بالعکس می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟