Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: در این هفته شاهد صدور مجوز مصرف اضطراری واکسن دیگری که تولید انستیتو پاستور ایران است خواهیم بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو عصر امروز  در حاشیه آئین رونمایی از واکسن اسپوتنیک وی ایرانی که در در شهرک صنعتی بهارستان کرج برگزار شد گفت: به جرأت می‌توانیم ادعا کنیم خرداد و تابستان ۱۴۰۰ نقطه عطفی در تاریخ فناوری سلامت و واکسن‌سازی کشور ما قلمداد خواهد شد و کار تولید واکنس های داخلی به مراحل خوبی رسیده است و با ادامه این روند یکی از بزرگ‌ترین واکسن سازها نه تنها در واکسن کرونا بلکه در تولید واکسن‌های دیگر خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  سخنگوی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: ما با تولید واکسن کووایران برکت به باشگاه واکسن سازان کرونا در دنیا پیوستیم و جزو ۶ یا ۷ کشور تولیدکننده دنیا هستیم و همه دنیا هم دیدند که به دنبال صدور مجوز مصرف اضطراری اولین واکسن ایرانی، مقام معظم رهبری این افتخار را دادند که واکسن ایرانی را دریافت کنند و این هم ایمان و باور به دستاوردهای داخلی بود.   وی تصریح کرد: در طی این هفته شاهد صدور مجوز اضطراری واکسن دیگری که تولید انستیتو پاستور ایران است خواهیم بود. با اتفاقی که در کشور روی داده عملاً چه از طریق فناوری چه از مسیر تبادل و انتقال فناوری و انتقال دانش فنی امروز به سمتی رفتیم که به جرأت یکی از واکسن سازهای بزرگ دنیا خواهیم بود و سال آخر قرن ۱۴ شاهد این خواهد بود ایران هاب منطقه‌ای تولید واکسن قلمداد خواهد شد.   جهانپور اظار داشت: تقریباً در منطقه کشوری نمی‌بینید که این امکان و زیرساخت را داشته باشد که واکسن‌های تک را حداقل در چهار شرکت و مؤسسه تولید کند.   وی افزود: امروز شاهد رونمایی از اولین محموله تولیدی واکسن اسپوتینک وی هستیم که به صورت مشترک بین شرکت گامالیا روسیه و شرکت اکتوور در البرز تولید شده است. تولید واکسن اسپوتنیک وی در روسیه و ایران و برخی کشورهای اروپای غربی و شرقی و آمریکای جنوبی آغاز شده و احتمالاً بعد از این شرکت در هند، کره جنوبی و سایر کشورها شاهد تولید آن خواهیم بود.   وی بیان کرد: ما هر هفته پیشنهادهای تولید مشترک انتقال فناوری و یا خرید واکسن ایرانی از سوی کشورهای مختلف را شاهد و در حال مذاکره هستیم و بعد از رفع نیاز و ضرورت داخلی، صادرات و انتقال فناوری و انتقال دانش فنی و تولید مشترک در کشورهای دیگر از واکسن‌های ایرانی را شاهد خواهیم بود.   جهانپور گفت: این اتفاق مهم‌ترین رویداد علمی و فناوری با حمایت وزارت بهداشت با مشارکت وسیع بخش خصوصی و دولتی و البته با زیرساخت غنی منابع انسانی رقم خورد و به تعبیر مقام معظم رهبری باید به این افتخار احترام گذاشت.   انتهای پیام/ب  

منبع: دانا

کلیدواژه: تولید واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۱۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام

فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اظهار کرد: مجوز ایجاد پنج کارگاه صنایع‌دستی در رشته‌های نقاشی سفال زیر لعابدار، حصیربافی، زیورآلات سنتی، نقاشی سفال و خراطی چوب برای فعالیت صنعتگران علاقه‌مند به این رشته‌ها در شهرستان آبدانان صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۱ کارگاه صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف در این شهرستان فعالیت دارند، عنوان کرد: مجوز تأسیس کارگاهی مجوزی است که برای راه‌اندازی و ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید، اشتغال، توسعه و تکمیل ظرفیت‌های موجود در یک رشته مصوب صنایع‌دستی صادر می‌شود و بیانگر پیش‌بینی ظرفیت و نوع تولید محصولات است.

وی تصریح کرد: صنایع‌دستی جزو مشاغلی است که از مزایای آن می‌توان تجهیزات ارزان، سهولت دسترسی، بازار فروش و آموزش سریع آن را نام برد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود