Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از خانه ملت، علی اکبر صالحی با اعلام این خبر اظهار کرد: در حال تأمین سوخت جدید نیروگاه بوشهر هستیم و منابع مالی آن نیز در حال تأمین است و وزارت نیرو هم بدهی خود به سازمان را پرداخت کرد.

رییس سازمان انرژی اتمی یادآورشدک امروز هم بانک مرکزی دستور دادند که حواله پرداخت سوخت جدید نیروگاه به روسیه با سرعت بیشتری انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



صالحی اظهار داشت: سوخت فعلی نیروگاه بوشهر تا دو سه ماه آینده به پایان می‌رسد و ما سوخت جدید را بارگذاری خواهیم کرد و با بازگشت نیروگاه هسته‌ای به مدار تولید، هزار مگاوات به تولید برق کشور مجدد اضافه خواهد شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی نیروگاه اتمی بوشهر، به منظور رفع ایراد فنی مشاهده شده در ژنراتور نیروگاه و پس از انجام هماهنگی لازم با شبکه برق سراسری کشور در روز جمعه، واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر از ساعت ۸ شب روز شنبه شروع به کاهش قدرت نمود و در ساعات اولیه صبح یکشنبه موقتاً از مدار تولید برق خارج شد.

نیروگاه اتمی بوشهر به عنوان اولین تجربه استفاده از نیروگاه‌های هسته‌ای ۱۰۰۰ مگاواتی در کشور و منطقه، هم اکنون توسط نیرو‌های متخصص ایرانی بهره‌برداری می‌شود و تاکنون بیش از ۴۸۵۰۰ میلیون کیلووات ساعت برق تولید و به شبکه برق تحویل داده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سید ابراهیم رئیسی تصادف اتوبوس سرباز معلم ها واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست انتخابات 1400 نیروگاه اتمی بوشهر سازمان انرژی اتمی علی اکبر صالحی سید ابراهیم رئیسی تصادف اتوبوس سرباز معلم ها واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست انتخابات 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۲۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی

به گزارش خبرنگار مهر، چیپ یا همان تراشه ها، یک قطعه الکترونیکی حیاتی و کوچک اند که وظیفه پردازش اطلاعات را عهده دار است. تراشه ها در صنایع مختلف خودروسازی، پزشکی، انرژی و همچنین تولیدات مبتنی بر فناوری اطلاعات همانند کارت‌های هوشمند ملی، کارت‌های بانکی و یا در تولید قطعات خودرو و هواپیما، دستگاه‌های اینترنت اشیا و بسیاری از تجهیزات مخابراتی کاربرد دارند.

در یک دهه اخیر بسیاری از کشورها برای بومی سازی و تولید «ریزتراشه‌های خاص» ورود کرده اند و اصطلاحاً وارد یک «جنگ فناوری» در حوزه ساخت تراشه‌های پیشرفته شده اند.

کد خبر 6089735 ندا نظری

دیگر خبرها

  • شوآف «خودرو‌های برقی» در ایران
  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • واحد ۳ بخار نیروگاه نکا از مدار تولید خارج شد
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد