Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@15:45:28 GMT

طراحی برج آسمانی معلق در چین + عکس

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۶۲۳۴۶

طراحی برج آسمانی معلق در چین + عکس

به گزارش از آی‌ای،"سو فوجیموتو" معمار برجسته ژاپنی پس از برگزاری مسابقه‌ای برای طراحی یک برج خاص در شنژن، منطقه‌ای از چین که اخیراً تحولات عظیم شهری و معماری را تجربه کرده است، یک برج شناور بزرگ طراحی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ هرچند که داوران این مسابقه جایزه نخست را به این طرح اعطا نکردند، اما در عوض این طراحی توانست مقام دوم کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف "فوجیموتو" از طراحی این برج، پاسخ به این سوال که برج‌ها در قرن ۲۱ به چه شکلی درخواهند آمد، است و اینکه چگونه یک برج می‌تواند مانند برج ایفل جلب توجه کند.

این برج ۲۶۸ متر طول دارد و از ۹۹ قطعه جداگانه تشکیل شده است که در قسمت بالایی با یک صفحه افقی به هم متصل می‌شوند و پایه‌های آن هرچه به سمت زمین می‌آیند، کم‌عرض می‌شوند و به تدریج محو می‌شوند و این تصور را ایجاد می‌کنند که صفحه افقی برج در هوا شناور است.

این برج به طور همزمان یک برج واحد و مجموعه‌ای از برج‌ها است که نماد "آینده جوامع در عصر تنوع" است.

این برج به گونه‌ای طراحی شده است که بیشتر از فولاد، الیاف کربن، طناب کولار و بتن ساخته شده و دارای یک سیستم خرپای فولادی در محیطی با کابل‌های کششی از جنس کولار است که تعادل هسته‌ها را حفظ می‌کند.

یک هسته متمرکز به عنوان پایه‌ای برای کل برج عمل می‌کند که با کابل‌های کششی دور خود که شبیه آب روان به پایین سرازیر شده‌اند، در کنار هم نگه داشته می‌شوند.

عرشه بالای این برج برای نمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و بازدیدکنندگان و مردم محلی به عنوان یک مرکز اجتماعی جذاب می‌توانند منظره‌های زیبایی از شهر و خلیج را از ارتفاع ۲۶۸ متری مشاهده کنند.

پربیننده ترین شیوه بازگشایی مدارس در مهر احتمال قرمز شدن تهران تزریق واکسن ایرانی کرونا به رهبر معظم انقلاب + عکس ایرادات لایحه رتبه‌ بندی معلمان واکنش روحانی به واکسن زدن رهبر معظم انقلاب

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: برج معلق یک برج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۲۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد

سفیر چین در کابل طی دیداری با معاون اداری نخست‌وزیر حکومت طالبان روابط پکن و کابل را تاریخی و در بهترین حالت خود عنوان کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ژائو شنگ» سفیر چین در کابل در دیدار با «عبدالسلام حنفی» معاون اداری نخست‌وزیر حکومت طالبان روابط پکن و کابل را به عنوان دو کشور دوست و همسایه، تاریخی توصیف کرد و گفت در حال حاضر این روابط در بهترین حالت قرار دارد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط «ارگ»، سفیر چین افزود: دولت چین خواهان ارتقا و گسترش هر چه بیشتر روابط کابل و پکن در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.

ژائو شنگ ادامه داد: این کشور به خاطر تحکیم هرچه بیشتر روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف، بورسیه‌های تحصیلی در مقاطع و رشته‌های مختلف را به دانشجویان افغان فراهم کرده و نیز دوره‌های آموزشی کوتاه مدت را برای ارتقای ظرفیت افغان‌ها در بخش‌های مختلف به از جمله در زمینه بهداشت و درمان برگزار می‌کند.

وی با اشاره به علاقمندی تاجران و شرکت‌های چینی جهت سرمایه‌گذاری در افغانستان گفت: روابط اقتصادی و تجاری دو کشور در وضعیت مناسب قرار دارد و تاجران و سرمایه‌گذاران چینی مایل‌ هستند در عرصه‌های مختلف در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

آغاز آزمایشی کریدور ریلی بین چین و افغانستانآغاز جلسه مشترک وزرای خارجه پاکستان، چین و افغانستان

این دیپلمات چینی ضمن ابراز همدردی با آسیب‌دیدگان سیلاب‌های اخیر در افغانستان، از کمک 100 هزار دلاری این کشور از طریق صلیب سرخ چین خبر داد و گفت این کمک به زودی به دسترس مسئولین مربوطه قرار خواهد گرفت.

حنفی نیز در این دیدار با قدردانی از مواضع چین در مجامع بین‌المللی درباره افغانستان، گفت: هیئت حاکمه از سیاست چین واحد و نیز پروژه‌های اقتصادی این کشور مانند «یک کمربند، یک راه» حمایت می‌کند.

وی همچنین تصریح کرد: امارت اسلامی خواستار روابط و تعامل نیک با همه کشورها به ویژه با چین است و به هیچکس اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه امنیت کشورهای همسایه‌، منطقه و فرامنطقه را نمی‌دهد و از سایر کشورها نیز توقع دارد تا بر اساس احترام متقابل با افغانستان رفتار کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • هیچ آسمانی زیر آتش توپچی‌ها امن نیست!
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • تدارک تمام زیرساخت های گردشگری سرعین تا آخر اردیبهشت ماه
  • پیام تبریک روز معلم + پوستر و عکس نوشته
  • چرا کابل otg وصل نمیشه؟
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • استقرار جوی پایدار در البرز تا چهارشنبه/ دمای هوا افزایش می‌یابد
  • ورزشکار نوجوان ایران آسمانی شد | سومین مرگ بعد از حادثه تلخ
  • پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد