Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:07:06 GMT

سیاست‌گذاری‌ها در موضوع حجاب و عفاف متمرکز شود

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۶۲۳۸۳

سیاست‌گذاری‌ها در موضوع حجاب و عفاف متمرکز شود

اقبال عباسی روز شنبه در نشست ستاد راهبردی حجاب و عفاف چهارمحال و بختیاری افزود: در ارزیابی‌های انجام‌شده در خصوص ترویج حجاب و عفاف لازم است موارد کیفی و کمی با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد چرا که باید توزیع امکانات و اعتبارات در این حوزه بر اساس اولویت‌بندی‌های مرتبط با شورای سیاست‌گذاری انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دین اسلام دین سازندگی است و آیات قرآن کریم برای ساختن انسان‌ها نازل شده است، تصریح کرد: انسان‌های ساخته شده، جامعه را می‌سازند اما اینکه چه کسانی مسوول اجرای سیاست‌ها و راهبردها در این زمینه هستند نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

عباسی به وجود مدیریت‌های مختلف در بخش‌های گوناگون مرتبط با حوزه فرهنگی و به ویژه حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: باید قدرت متمرکز و اختیارات به روز شود تا بتوان بر مبنای آن انتظارات را نیز تعریف کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری بر تمرکز سیاست‌گذاری‌ها، برنامه‌ریزی در شورای فرهنگی و ارزیابی دستگاه‌ها بر اساس برنامه‌های تدوین شده تاکید کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این نشست گفت: حجاب و عفاف جزئی از مسائل اجتماعی است که نمی‌توان آن را از دیگر ابعاد جامعه همچون سیاست و فرهنگ جدا دانست.

سید محمد موسوی با اشاره به اینکه به حجاب و عفاف باید به عنوان ۲ مقوله توأم با یکدیگر نگاه شود، افزود: لازم است که تمرکز و اولویت را بر عفت و درونی سازی این موضوع قرار داد، چرا که حجاب در بین جوانان به عنوان یک محدودیت شناخته می‌شود و باید از جنبه ظاهری و اقدامات معمول در این زمینه فاصله گرفت.

وی توجه مباحث گفتمان‌سازی جذب را ضروری دانست و تصریح کرد: شیوه‌های نوین انتقال ارزش‌ها در گفتمان‌ها باید پیگیری شود و اساس کار در این حوزه نیز تمرکز به جذب قلوب است تا اندیشه‌ها نیز در ادامه به‌درستی شکل بگیرد.

موسوی جایگزینی طرح آموزش‌محور برای جوانان و نوجوانان به جای مجازات آنان در بحث‌های بدحجابی و موارد مشابه را از جمله برنامه‌های موفق استان در راستای ترویج مبانی اعتقادی و سبک زندگی سالم دانست و گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده تنها سه درصد از افراد شرکت‌کننده در این برنامه‌های آموزشی برای بار دوم دچار خطا و جلب شده‌اند.

رییس دانشگاه شهرکرد نیز در ادامه گفت: در کنار آموزش همواره دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی در مورد مباحث فرهنگی و حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها وجود دارد.

سعید کریمی افزود: باید برای رفع دغدغه‌ها راهکارهای کاربردی‌تری ارائه شود زیرا جنس مخاطبان در دانشگاه‌ها متفاوت است و نیاز به اقدامات پژوهشی و کلیدی‌تری در این حوزه مشهود است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی دیگر از سخنرانان این نشست با اشاره به تدوین آیین‌نامه پوشاک مدارس در استان گفت: در این مورد تنها به مدارس دخترانه توجه نشده  بلکه برای رعایت مقوله حجاب و عفاف در مدارس پسرانه نیز برنامه‌ریزی‌های لازم در نظر گرفته شده است.

فرحناز قائدامینی به استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برای فرهنگ‌سازی در زمینه عفاف و حجاب نیز اشاره کرد و افزود: بیش از یک هزار و ۷۰۰ فیلم کوتاه و یک هزار و ۸۰۰ کلیپ آموزشی در این رابطه در چهارمحال و بختیاری تهیه شده است و در تمامی ۳۲ کانون فرهنگی تربیتی استان، انجمن‌های عفاف و حجاب فعالیت های خود را دنبال می‌کنند.

وی تعریف هفته حجاب و عفاف در تقویم آموزشی کشور، انسجام‌بخشی به برنامه‌ها با افزایش تعامل بین دستگاهی، ورود سازمان‌های غیررسمی برای نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف و آموزش خانواده‌ها را از جمله پیشنهادهای آموزش‌ و پرورش استان برای گسترش و عمق‌بخشی به مقوله حجاب و عفاف بیان کرد.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این نشست فرهنگی با بیان اینکه در حوزه حجاب و عفاف آسیب‌شناسی دقیقی صورت نگرفته است، گفت: این موضوع یکی از آسیب‌های جدی است که امکان دریافت نتیجه مطلوب از اقدامات عملی را از بین می‌برد.

حجت‌الاسلام ابوالفضل احمدی حجاب را یک مساله ظاهری و عفاف را یک موضوع درونی دانست و افزود:  لازم است برای ترویج و نهادینه کردن این ۲ مقوله برنامه‌ریزی‌های متفاوتی انجام شود.

وی بر ضرورت پرهیز از گزارش‌محوری تاکید و تصریح کرد: آمارهای ارائه‌شده بر مبنای این گزارش‌ها در بحث عفاف و حجاب نمی‌تواند اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد و بدون شک آسیب‌زا نیز خواهد بود.

احمدی با بیان اینکه بستر انحراف در فضای مجازی موجود است و این فضا بنا بر گفته مقام معظم رهبری دچار ولنگاری شده است، یادآور شد: تا زمانی که رویه‌ها در تبلیغ مباحث فرهنگی و اعتقادی یکسان نیست و  الگوسازی مناسبی برای عموم صورت نمی‌گیرد امکان نظم‌بخشی به فرهنگ‌سازی نیز روی نمی‌دهد.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون در موضوع تولید پوشاک اسلامی ایرانی با مشکل روبه‌رو هستیم و اگر بستر برای استفاده از حجاب فراهم نباشد نمی‌توان انتظار داشت با وضعیت معیشتی خانواده‌ها موضوع حجاب جدی گرفته شود.

دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری، آموزش فردی و جمعی برای بیان ثمرات حجاب، توجه به فرهنگ‌سازی عملی و خروجی محور در دستگاه‌های متولی، تعیین یک متولی واحد برای جلوگیری از پراکندگی اقدامات، بسترسازی برای تولید پوشاک اسلامی و حمایت از مراکز تولیدی و برپایی نمایشگاه‌های دائمی در این زمینه را از جمله برنامه‌های پیشنهادی برای ترویج مطلوب حجاب و عفاف برشمرد.

به گزارش ایرنا، نشست ستاد راهبردی حجاب و عفاف چهارمحال و بختیاری با حضور سردار مهدی رضاییان دبیر شورای سیاست‌گذاری عفاف و حجاب کشور برگزار شد.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰شهرستان با بیش از ۹۷۹ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها روز عفاف و حجاب مدارس شورای سیاستگذاری دانشگاه شهرکرد اقبال عباسی چهارمحال وبختیاری دانشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز عفاف و حجاب مدارس شورای سیاستگذاری روز عفاف و حجاب مدارس شورای سیاستگذاری دانشگاه شهرکرد اقبال عباسی چهارمحال وبختیاری دانشگاه چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه برنامه ریزی سیاست گذاری عفاف و حجاب حجاب و عفاف برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۲۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور، طرحی برای حفظ حجاب و عفاف

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ طرح عفاف و حجاب موسوم به «طرح نور» از ۲۵ فرورودین همزمان با سراسر کشور در گیلان آغاز شد.

خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای گیلان با نگاهی به روند اجرای این طرح در استان، نظر مردم را در این خصوص جویا شده است.

مردم مومن و معتقد گیلان حمایت خود را از این طرح ملی که حدود ۲ هفته از اجرای آن در کشور و استان می‌گذرد ابراز کردند.

مردم گیلان با تاکید بر لزوم حفظ حجاب برای بانوان، این امر را موجب امنیت و آرامش خاطر این قشر از جامعه دانستند.

دیگر خبرها

  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • طرح نور، طرحی برای حفظ حجاب و عفاف
  • پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد
  • نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری
  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری