Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست امور آب و فاضلاب گناباد گفت: با توجه به بحران خشکسالی و بحران آب در منطقه، باید هر چه سریع‌تر نسبت به اصلاح و بازسازی خط انتقال ۱۲۰ کیلومتری آب گناباد اقدام کرد. این امر نیازمند جذب اعتبارات از محل طرح‌های ملی و یا استانی است.

جواد سالاری عنوان کرد: با توجه به اینکه بیش از ۲۸ سال از شروع اجرا و ۱۹ سال از بهره‌برداری این خط انتقال می گذرد، لوله‌های خط انتقال فرسوده شده و اتفاقات زیادی در طول چند سال گذشته روی این خط حادث شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه اکثر منابع آبی گناباد به این خط انتقال متصل بوده، اظهار کرد: با هر بار ترکیدگی لوله در این خط بیش از ۷۰ درصد توان تولید آب از مدار بهره‌برداری خارج می شود که این مسئله باعث شده در هر اتفاق، تداوم جریان آب رسانی به گناباد مختل شده و بیش از ۱۲ ساعت، زمان نیاز است تا آب مجددا به مخازن ذخیره برسد.

سالاری ادامه داد: همین امر باعث می‌شود که مخازن ذخیره آب شهر در پایین ‌ترین سطح و در حالت بحرانی قرار بگیرد که بالطبع همکاران این امور مجبورند با مدیریت کنترل فشار شبکه از قطعی آب در سطح شهر جلوگیری کنند که این کار  نارضایتی همشهریان به دلیل کمبود فشار آب را در پی دارد.

سالاری گفت: در جهت حل این مشکل باید نسبت به اصلاح حداقل ۳۵ کیلومتر از خط انتقال موجود و یا طراحی و اجرای خط انتقال جدید اقدام شود که می‌طلبد مسئولان شهرستانی و استانی در جهت تأمین اعتبار اجرای این پروژه از محل طرح‌های ملی و یا استانی اقدام کنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی آبفای گناباد سرپرست امور آب و فاضلاب گناباد همچنین عنوان کرد: در سال گذشته ۲۹ مورد و از ابتدای سال جاری ۹ مورد اتفاق در خط انتقال آب ۱۲۰ کیلومتری گناباد توسط همکاران این امور رفع شده است.

گناباد از نظر طول مسیر، پس از شهر مقدس مشهد، در جایگاه دوم طولانی‌ترین خط انتقال آب استان خراسان رضوی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها انتقال آب گناباد خط انتقال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۲۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر حال خوب‌کُن، پس از بارش‌های اخیرِ تهران

سد لتیان در جنوب شهر لواسان، در فاصله ۳۵ کیلومتری از شمال شرقی تهران و ۵ کیلومتری از بخش جاجرود قرار گرفته است. تابستان گذشته، خشک‌ترین تابستان ۵۰ سال اخیر بود اما بسیاری از کارشناسان امیدوار بودند که با فرا رسیدن سال آبی جدید، وضعیت بارش‌ها بهتر شود و با مشکل کم‌آبی مواجه نشویم اما چنین نشد و میانگین بارش‌ها از حد نرمال، کمتر بود.

وضعیت سد لتیان پیش از بارش‌های اخیر

دیگر خبرها

  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند
  • به دنبال انتقال میدان میوه و تره بار و خشکبار قزوین هستیم
  • تحرک بین المللی دانشجویان انتقال فناوری به جهان را تسهیل می‌بخشد
  • ترافیک ۱۲ کیلومتری در محور رشت - قزوین
  • تصاویر حال خوب‌کُن، پس از بارش‌های اخیرِ تهران
  • سیلابی شدن رودخانه روستای کبوترکوه گناباد + فیلم
  • عزاداری شهادت صادق آل محمد در گناباد
  • انتقال زائران حج تمتع از مدینه به مکه با قطار سریع‌السیر
  • ادعای جنجالی تن‌هاخ: با نخریدن کین به مشکل خوردیم