Web Analytics Made Easy - Statcounter

 مجتبی ورمقانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این بازدیدها تذکرهای لازم در خصوص رفع نواقص بهداشتی همچون داشتن سردخانه ۸تا ۱۲درجه سانتیگراد و رعایت زنجیره سرد در انتقال محموله های تخم مرغ، لزوم عرضه تخم‌مرغهای هویت دار و حمل محموله های تخم مرغ با داشتن گواهی حمل بهداشتی قرنطینه ای برای نوبت آخر تذکر به متصدیان به صورت کتبی اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح تشدید نظارت بر عرضه تخم مرغ در واحدهای خرده فروشی از اول تیر ماه سال جاری همزمان در سراسر استان و با حضور اکیپ های نظارتی شبکه های دامپزشکی شهرستان های استان به مرحله اجرا درآمده است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان اضافه کرد: بر اساس  هماهنگی بین دامپزشکی و دستگاه قضایی، چنانچه ظرف مدت مشخص از تاریخ اجرا، نواقص توزیع کنندگان و عمده فروشان تخم مرغ رفع نشود، اداره کل دامپزشکی بر اساس حفظ منافع و سلامت شهروندان و در چارچوب قانون، از فعالیت این مراکز جلوگیری خواهد کرد.

ورمقانی از شهروندان خواست در این طرح مهم اداره کل دامپزشکی استان را همراهی کنند تا در مدت زمان کوتاهی نسبت به ساماندهی وضعیت عرضه تخم مرغ در راستای سند ملی ارتقا کیفیت و تضمین سلامت تخم مرغ اقدامات عملی و اجرایی به انجام برسد.

وی درباره سند برنامه ملی ارتقای کیفیت تخم‌مرغ گفت: این سند با هدف بهبود و تقویت سیستم کنترل و نظارت دقیق برروند تولید تا عرضه تخم ماکیان سالم و بهداشتی، رعایت زنجیره سرد و امکان ردیابی تخم ماکیان در تمام مسیر زنجیره تولید تا مصرف، هویت‌دار شدن تخم ماکیان ( دارای مشخصات تاریخ تولید، تاریخ انقضا، محل تولید و بسته بندی)، انتقال پیام های آموزشی، ترویجی و بهداشتی است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان یادآور شد: این سند موجب جلوگیری از عرضه تخم ماکیان کثیف، کودی، ترک‌خورده، شکسته یا فاسد در چرخه مستقیم مصرف و عرضه تخم‌مرغ ماکیان خارج از ضوابط بهداشتی ( درفضای باز و در معرض گرما  و تابش نور) می شود و همچنین ساماندهی بهداشتی جمع آوری و عرضه تخم ماکیان تولیدی در سطح روستاها، جلوگیری از آلودگی ثانویه در اثر تماس با دست فروشندگان، خریداران، شانه و کارتن آلوده، حفظ  و تامین بهداشت عمومی با افزایش کیفیت محصولات و جلب اعتماد و اطمینان مصرف کنندگان، حفظ کیفیت بهداشتی محصول و بسته بندی در برابر عوامل فاسد کننده شیمیایی، فیزیکی و میکروبی در طول مدت نگهداری و حمل و نقل مورد توجه است.

ورمقانی ادامه داد: سند برنامه ملی ارتقای کیفیت تخم‌مرغ جهت کاهش ضایعات با هدایت تخم مرغ‌های معیوب و قابل مصرف به کارخانجات فرآوری و کنترل بهداشتی واحدهای صنایع غذایی مصرف کننده تخم‌مرغ، جلوگیری از توزیع  تخم‌مرغ‌های مایع شده در محل واحد پرورش مرغ تخمگذار و یا مراکز غیربهداشتی و غیرمجاز به مقصد قنادی ها و کارخانجات و مراکز غذایی مصرف کنندگان تخم مرغ، کنترل و مبارزه با عرضه انواع تخم ماکیان ناسالم، کهنه، فاقد مجوز بهداشتی و ردیابی موارد متخلف در کمترین زمان ممکن در دستور کار دارد.

وی درباره اهداف این سند هم افزود: اشاعه فرهنگ استفاده از محصولات بسته بندی و رتبه بندی شده با ایجاد رقابت سالم در سطح واحد پرورش ماکیان، افزایش نقش مردم در کمک به اقدامات اجرایی نظارت بهداشتی بر تخم ماکیان مصرفی،کمک به تنظیم بازار و حذف واسطه ها از مرحله توزیع تخم ماکیان بدون شناسنامه، پایش و شناسایی مخاطرات، ارزیابی و مدیریت خطر رخدادهای نامطلوب بهداشتی تخم ماکیان د رواحدهای پرورش و مراکز بسته بندی و پیشگیری از تولید، توزیع ، عرضه و مصرف فراورده های ناسالم و غیربهداشتی تخم ماکیان، از دیگر اهداف این سند ملی است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان اضافه کرد: شماره تلفن ۱۵۱۲ (سامانه پاسخگویی رایگان دامپزشکی ) آماده دریافت شکایات، نظرات و پیشنهادات شهروندان در خصوص عرضه فرآورده‌های خام دامی است و مردم می‌توانند شکایات خود را به این سامانه ارائه دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

ورمقانی از شهروندان  خواست مواد خام تهیه شده را از مراکز مجاز خریداری و در هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای آن و همچنین آرم دامپزشکی توجه کنند.

هم اکنون حدود ۵۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد ۲۹ هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می‌شوند.

برچسب‌ها کردستان سازمان دامپزشکی کشور تخم مرغ بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سازمان دامپزشکی کشور تخم مرغ کردستان سازمان دامپزشکی کشور تخم مرغ بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۲۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز

بهروز حقیقی رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز گفت: پیرو گزارش واصله به واحد نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان در خصوص حمل ۳ لاشه دام سبک با ماشین شخصی از کشتارگاه دام شهرداری به محل قصابی، واحد متخلف با دستور دادستانی و حضور کارشناسان دامپزشکی و پلیس اماکن پلمب گردید.

بهروز حقیقی با اشاره به اینکه هر گونه کشتار دام خارج از ضوابط بهداشتی دامپزشکی کشتار غیر بهداشتی تلقی می‌گردد گفت: حمل و نقل دام کشتار شده در کشتارگاه می‌بایست با ماشین سردخانه دار دارای مجوز دامپزشکی انجام شود است و در غیر اینصورت تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی می‌گردد و بازرسان بهداشتی دامپزشکی با واحد‌های متخلف از طریق مراجع قانونی برخورد می‌نمایند.

حقیقی می گوید: شهروندان محترم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی، فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و با نشان دامپزشکی درج شده بر روی محصولات خریداری و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص سریعا به اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز اطلاع رسانی کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز در پایان به عرضه کنندگان متخلف فرآورده‌های خام دامی هشدار داد در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی دامپزشکی که سلامت و بهداشت عمومی مصرف کنندگان را به خطر بیندازند با قاطعیت برخورد خواهد شد

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • تضمین حیات شهری با افزایش درختان
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد