Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان از تلاش برای راه‌اندازی مجدد شرکت قند و تصفیه شکر اهواز پس از حدود ۱۵ سال تعطیلی خبر داد.

نوراله حسن‌زاده در نشست ستاد تسهیل خوزستان که شنبه شب (۵ تیرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: شرکت قند و تصفیه شکر اهواز حدود ۱۵ سال تعطیل بود و اکنون بخش خصوصی آن را خریداری کرده است تا بتواند مجددا آغاز به کار کند اما مشکلاتی مانع فعالیت آن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: تلاش‌های بسیاری برای حل مشکلات برق و آب این واحد انجام شده است و پیگیر هستیم که مشکلات این شرکت پس از سال‌ها به طور کامل حل شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: تولید شکر از چغندر و تصفیه شکر خام‌، از جمله فعالیت‌های تولیدی این شرکت هستند. این شرکت پس از واگذاری به بخش خصوصی با حدود ۸۰ درصد پیشرفت در آستانه راه‌اندازی مجدد در مهر ماه امسال است.

حسن‎زاده تصریح کرد: در تلاش هستیم که این واحد صنعتی پس از ۱۵ سال مجددا راه‌اندازی و وارد چرخه تولید شود تا بتواند اشتغال‌زایی داشته باشد.

وی با اشاره به عملکرد بانک‌ها در راستای اجرای مصوبات ستاد تسهیل گفت: در مواردی که بانک‌ها مصوبات ستاد تسهیل را اجرایی نکرده‌اند، موضوع را از طریق دادگاه پیگیری کرده‌ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه مصوبات ستاد تسهیل لازم‌الاجرا است، خاطرنشان کرد: اگر بانکی مصوبات ستاد تسهیل را اجرا نکند، مساله در کارگروه خبرگان بانکی پیگیری می‌شود و پس از آن در صورت عدم تمکین بانک از مصوبات، نسبت به شکایت از بانک عامل مورد نظر اقدام خواهد شد.

حسن‌زاده افزود: عملکرد بانک‌های خوزستان در اجرای مصوبات ستاد بد نیست اما انتظار ما بیش از این است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان ستاد تسهیل رفع موانع تولید استانداری خوزستان مصوبات ستاد تسهیل تصفیه شکر ۱۵ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۲۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس

علی جان صادق‌پور با اشاره به عملکرد این شرکت در توسعه طرح‌های فاضلاب طی دو سال اخیر گفت: بالغ بر ۲۸ هزار متر مکعب در شبانه‌روز به ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها و بیش از ۸۰ هزارمتر به خطوط انتقال و شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب اضافه شده است.

او با بیان اینکه وزارت نیرو برنامه‌های خود در بخش فاضلاب را مبتنی بر افزایش سرانه بهره‌مندی از سامانه‌های جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب شهری و روستایی تدوین کرده است، افزود: بر همین اساس در دو سال گذشته گام‌های بسیار بلندی در حوزه بهره‌مندی مردم استان از خدمات زیست محیطی فاضلاب برداشته شده است.

صادق‌پور تصریح کرد: یکی از سیاست‌های کلان شرکت آبفا استان فارس، افزایش سرانه بهره‌مندی جوامع شهری و روستایی استان از خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب بود که در این راستا اقدامات مطلوبی نیز صورت پذیرفت.

مدیرعامل شرکت آبفا فارس علاوه بر اجرای طرح‌های توسعه‌ای، مرمت و نگهداری تأسیسات و همچنین ارتقای بهره‌وری آنها را از دیگر اهداف شرکت آبفا فارس در دو سال گذشته عنوان کرد و افزود: با کار کارشناسی مداوم در تأسیسات فاضلاب، بهره‌وری در بخش‌های مختلف ارتقا داده شد.

او ادامه داد: علاوه بر ارتقای کیفیت تصفیه‌خانه‌های موجود، تسریع در عملیات اجرا و بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های ناتمام فاضلاب از مهم‌ترین اولویت‌های شرکت طی دو سال گذشته بوده است. همچنین جذب سرمایه گذار و انعقاد تفاهم نامه همکاری با بخش خصوصی و صنایع محلی در شهرستان‌های فارس به منظور اجرای طرح‌های جدید فاضلاب و همینطور فروش پساب تصفیه خانه‌های فاضلاب را نیز می‌توان به عنوان گام‌های قابل توجهی در راستای گسترش سطح بهره‌مندی مردم فارس از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب و ارتقای بهداشت عمومی شهر‌ها و روستا‌های منتفع نام برد.

صادق‌پور اضافه کرد: طی دوسال گذشته تعداد ۵ تصفیه‌خانه فاضلاب، شامل تصفیه‌خانه فاضلاب شهر‌های کازرون و آباده و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب روستا‌های امیر آباد کافتر و شهر میان در شهرستان اقلید و همچنین پکیج تصفیه فاضلاب روستای شهیدآباد شهرستان خرم‌بید در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آبفا استان فارس اضافه کرد: با گشایش این تصفیه‌خانه‌ها ۲۷هزار و ۱۰۰ متر مکعب به ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری و ۹۱۰ متر مکعب در شبانه‌روز به ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب روستایی اضافه شده است.

او با بیان اینکه در همین بازه زمانی افزون بر ۸۰ هزار متر خطوط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب نیز در شهر‌ها و روستا‌های استان اجرا شده است، افزود: تصفیه‌خانه، خطوط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر داراب نیز در آینده‌ای نزدیک گشایش خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی
  • ماجراهای کنسرت «سیروان خسروی» در اهواز تکرار نمی‌شود
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • رقابت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • نشست هم‌اندیشی تربیت تسهیل‌گر جوانی جمعیت