Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، احمد حسین زادگان افزود که این مبلغ بابت محموله هایی پرداخت شده است که به مراکز خرید تضمینی اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران تحویل و اطلاعات آن در سامانه جامع خرید تضمینی بانک کشاورزی ثبت شده بود.

نماینده عالی دولت در مازندران میزان خرید تضمینی گندم در استان از آغاز عملیات خرید تاکنون را بیش از ۵۶ هزار تن اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه گندم تولیدی مازندران با کیفیت تر از سایر استان های کشور است و مازندران در تولید گندم مرغوب رتبه ممتاز کشور را دارد، یادآورشد : طبق بررسی های صورت گرفته همواره بخشی از گندم مرغوب و با کیفیت استان به خارج از استان حمل و نقل می شد که با مصوبه شورای آرد و نان و با هماهنگی نیروی انتظامی، خروج گندم از استان ممنوع و در واقع مدیریت شده است.

استاندار مازندران همچنین عملکرد اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران را طی یک سال گذشته مطلوب ارزیابی کرد و تلاش های این مجموعه مدیریتی در توسعه اقتصادی استان را قابل تقدیر دانست.

طبق اعلام جهاد کشاورزی مازندران، در سال زراعی جاری ۵۶ هزار هکتار از زمین های استان زیر کشت گندم قرار داشت که حدود پنج هزار هکتار بیشتر از سال زراعی گذشته بود.

طبق اعلام اداره کل غله مازندران که مباشر خرید تضمینی گندم است ، امسال ۳۰ مرکز برای خرید گندم و کلزای کشاورزان مازندران فعال شد.

دولت امسال با افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت هر کیلو گرم گندم با  افت چهار درصد مفید و یک درصد غیرمفید را پنج هزار تومان اعلام کرد . پارسال قیمت هر کیلو گرم گندم در طرح خرید تضمینی ۲هزار و ۵۰۰ تومان بود.

طبق آمار رسمی سال گذشته ۶۱هزار تن گندم توسط غله مازندران به صورت تضمینی خریداری شده بود.

کشت گندم در مازندران به دو صورت دیمی و آبی انجام می شود. میانگین عملکرد دیمزارها حدود ۲ تن و آبی هم حدود چهار تن است ولی پیش بینی امسال برداشت ۱.۷ تن در دیمزارها و ۳.۵ تن در کشت آبی است.

بیشترین سطح زیر کشت گندم مازندران در مناطق شرقی بویژه شهرستان های بهشهر، نکا و گلوگاه است. گندم در این شهرستان ها در سه منطقه جلگه‌ای، میان بند و کوهستانی کشت می‌شود.

مازندران ۴۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد که سالانه ۷۲ نوع محصول کشاورزی به میزان هفت میلیون و ۵۰۰هزار تن تولید و روانه بازار می شود.

برچسب‌ها گندم استانداری مازندران احمد حسین زادگان  مازندران خرید تضمینی پروندهٔ خبری خرید تضمینی گندم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم استانداری مازندران احمد حسین زادگان گندم استانداری مازندران احمد حسین زادگان مازندران خرید تضمینی خرید تضمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۲۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت

به گزارش خبرنگار مهر، «محمدعلی نیکبخت» وزیر جهاد کشاورزی، امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به رصد این وزارتخانه روی محصولات اظهار کرد: برنامه تولید و تنظیم را بررسی می‌کنیم و بر اساس پیش‌بینی‌هایی که صورت می‌گیرد، اگر مازاد بر نیاز داشته باشیم، بدون هیچ‌گونه محدودیت، صادرات محصولات کشاورزی را در دستور کار خود قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به خرید تضمینی محصولات کشاورزی اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که محصولات کشاورزی را با صنعت، بازرگانی و تجارت گره بزنیم؛ این موضوع در سال ۱۴۰۲ در دستور این وزارتخانه بود و امسال هم با جدیت دنبال می‌شود.

نیکبخت اضافه کرد: با توجه به تجربه‌ای که در سال ۱۴۰۲ به دست آوردیم، در آینده با حداقل خطا این پروژه را اجرا خواهیم کرد؛ صنایع غذایی هم به عنوان بخشی از زنجیره تولید که مسوولیت فرآوری خام محصولات کشاورزی را برعهده دارد، مورد توجه ما است و باید در خدمت تولیدکننده باشد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه گفت: با هماهنگی با صاحبان صنایع، به دنبال آن هستیم که آن‌ها به سمتی حرکت کنند که محصولات مازاد کشاورزان را خریداری کنند.

نیکبخت گفت: در مورد برخی محصولات کشاورزی از جمله برنج، چای و دانه‌های روغنی، سیاست ما این است که تا می‌توانیم دولت به عنوان خرید تضمینی، ورود پیدا نکند تا بازرگان‌هایی که کار واردات این محصولات را انجام می‌دهند یا کارخانجاتی که محصولات در این حوزه تولید می‌کنند، محصولات کشاورزان را خریداری و فرآوری کنند.

کد خبر 6094180

دیگر خبرها

  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد
  • آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • کشاورزان کماکان چشم انتظار اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید