Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس اداره فرهتگی و هنری اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان از انتخاب این استان به عنوان میزبان دبیرخانه اوقات فراغت کشوری خبر داد و گفت: کلاس‌های اوقات فراغت دانش‌آموزی از ۱۲ تیر تا پایان مرداد در کل کشور برگزار خواهد شد. - اخبار استانها -

فرهاد قاسمپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان با اشاره افتتاح دبیرخانه شورای اوقات فراغت کشوری در استان اظهار داشت: فعالیت‌های تابستانی یکی از مهمترین فعالیت‌ها و ارکان حوزه آموزشی در آموزش و پرورش است، بر این اساس با توجه به اینکه این امر در راستای اهداف بنیادین قید شده در سند تحول بنیادین است، قرار است همه ساله برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در سال جاری دبیرخانه ستاد اجرایی فعالیت‌های تابستانی کل کشور برای نخستین بار به زنجان داده شده و شعار این دبیرخانه "هر دانش آموز یک مهارت، هر خانه یک پایگاه" انتخاب شده است. 

رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان و دبیر دبیرخانه شورای اوقات فراغت کشوری با اشاره به پنج محور اساسی فعالیت‌های این دبیرخانه افزود: فعالیت‌های تابستانی با محورهای هویتی و ارتباطی، علمی و حرفه‌ای، اقتصادی و کارآفرین، فرهنگی و هنری، تربیت و سلامت به شکل مجازی با زیرشاخه‌های خود در دستور کار قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه حدود 30 هزار پایگاه تابستانی در سطح کشور وجود دارد، عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی و تربیتی، مدارس منتخب، پژوهش‌سراها، دارالقرآن‌ها و تشکل‌های دانش‌آموزی اعم از بسیج دانش‌ آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی، جزء این پایگاه‌ها شمرده می‌شوند، با این حال حدود 580 پایگاه در استان زنجان قرار دارند و طبق برنامه‌ریزی نزدیک به 77 هزار دانش آموز به صورت نفر برنامه در این پایگاه‌ها شرکت خواهند کرد. 

معاون ‌وزیر آموزش و پرورش: مصمم به بازگشایی مدارس هستیمبازگشایی مدارس از مهر/ خدمات ارائه شده توسط آموزش و پرورش الکترونیک می‌شوداجرای نامتوازن سند تحول بنیادین بزرگترین چالش دولت جدید در بخش آموزش و پرورش اس"زخم کهنه‌ای" به نام تصمیم‌گیری‌ در آموزش و پرورش بدون معلمان!/ فقدان حضور معلمان حتی در تألیف کتاب درسی

قاسمپور با بیان اینکه کلیه‌ فعالیت‌های کشور از طریق دبیرخانه مستقر در استان رصد خواهد شد، خاطرنشان کرد: در این دبیرخانه 9 کمیته در نظر گرفته شده که مدیریت آن با استان زنجان است و روز یکشنبه ششم تیر ماه این دبیرخانه با حضور وزیر آموزش و پرورش و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شکل مجازی در استان زنجان افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به شروع به فعالیت پایگاه‌ها از 12 تیر ماه گفت: دانش‌آموزانی که از طریق سامانه "همگام" در پایگاه‌های تابستانی ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند تا پایان مرداد در کلاس‌ها شرکت کنند، اما باید قید کنیم که کلاس‌ها مجازی خواهند بود و اگر شرایط کرونایی اجازه دهد برخی کلاس‌ها به شکل حضوری برگزار خواهند شد.

رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: محل این دبیرخانه اداره‌کل آموزش و پرورش استان و ریاست آن با مدیر‌کل اداره آموزش و پرورش استان خواهد بود بر این اساس هرچه که لازم به انجام باشد از طریق استان زنجان به همه کشور ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت موجود در حوزه فرهنگی و هنری اداره آموزش و پرورش استان، وزارتخانه را مجاب به سپردن دبیرخانه برای اولین بار به استان زنجان کرده است، افزود: با عنایت به توانمندی نیروهای پرورشی استان، صفر تا صد امور در استان زنجان انجام خواهد شد.

معرفی مشاهیر زنجان

این مسئول در پایان عنوان کرد: در تلاش هستیم از این فرصت برای معرفی استان استفاده کنیم بر این اساس در غالب پوسترها و کلیپ‌هایی که آماده شده است مشاهیر و نمادهای استان برای عموم دانش‌آموزان کشور معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه زنجان قطب نجوم دانش‌آموزان کشور است، گفت: زنجان در دو زمینه به صورت تخصصی فعالیت خواهد کرد که یکی از آن‌ها فعالیت‌ها در زمینه نجوم خواهد بود.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد اداره کل آموزش و پرورش استان فرهنگی و هنری هنری اداره اوقات فراغت استان زنجان فعالیت ها پایگاه ها خواهد شد کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۲۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از جذب ۳۰۲ نفر در اداره کل آموزش و پرورش استات قزوین خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، نقی سیاهکلی مرادی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که به ریاست محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در محل سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که همواره مورد تاکید اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین  قرار داشته پیگیری توسعه هنرستان های جوار کارگاهی در شهر صنعتی البرز بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: با برنامه‌ریزی های صورت گرفته، 302 نفر جذب اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین خواهند شد.

سیاهکلی با اشاره به اعتبار لازم جهت کمک به هدایت تحصیلی دانش آموزان قزوینی، خاطرنشان کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در راستای اجرای طرح هدایت تحصیلی 200 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

وی تصریح کرد: با همکاری های صورت گرفته بناست کارگاه های مشاوره شغلی و تحصیلی جهت انتخاب صحیح رشته برای دانشجویان و دانش آموزان در سرای سعدالسلطنه برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ضمن اشاره به برنامه های گرامیداشت روز معلم در سطح استان قزوین، افزود: مراسم تقدیر از معلمان توسط اولیا و دانش آموزان در مدارس، حضور دبیران به همراه دانش آموزان در نماز جمعه های سطح استان، تجلیل از پیشکسوتان حوزه ی تعلیم و تربیت و خانواده معظم شهدا از جمله برنامه های گرامیداشت هفته معلم در سطح استان قزوین است.

سیاهکلی مرادی با اشاره به اینکه از بین دبیران قزوینی 951 نفر انتخاب )معلم نمونه ثبت نام کرده‌اند، تصریح کرد: از بین معلمان قزوینی 951 معلم جهت انتخاب (معلم نمونه) در سطح استان قزوین ثبت نام کرده اند، که از این میان 565 نفر به مرحله منطقه ای، 40 نفر در مرحله استانی و 3 نفر در مرحله کشوری راه خواهند یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان تاکید کرد: به مناسبت هفته معلم و در جهت تجلیل از معلمین نمونه، 100 میلیون تومان جایزه نقدی برای منتخبین سطح کشوری، 40 میلیون تومان برای منتخبین سطح استانی و 10 میلیون تومان جایزه نقدی برای منتخبین سطح منطقه ای پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری