Web Analytics Made Easy - Statcounter

کلوندی وکیل دادگستری استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت : برای وصول وجه چک باید به بانک مراجعه کرد و اگر به هر دلیلی از جمله نداشتن کفایت دارایی مطابقت نداشتن امضا قلم خوردگی و... چک وصول نشود بانک به شما گواهی پرداخت نشدن می‌دهد و شما با در دست داشتن گواهی پرداخت نشدن برای مطالبه وجه چک به مراجع قضایی مراجعه می‌کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : چندین راه مختلف برای مطالبه وجود دارد که هر کدام از این راهکار‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند.

کلوندی افزود : روش اول شکایت کیفری است یعنی از صادرکننده چک به جرم صدور چک پرداخت نشدنی شکایت می‌کنید ویژگی منفی این راهکار این است که فقط علیه صادرکننده می‌توانید شکایت کنید نه علیه ضامن یا ظهر نویس و اینکه باید ظرف ۶ ماه از تاریخ گواهی پرداخت نشدن برای شکایت اقدام کرد.

او افزود : البته بعضی از چک‌ها هستند که وصف کیفری ندارند یعنی شما نمی‌توانید از صادرکننده چک شکایت کنید از جمله: چک سفید امضا و چک تضمینی و چک بدون تاریخ.

کلوندی گفت : روش دوم اجرای ثبت است در این روش شما باید به دایره اجرای ثبت مراجعه کنید و چک را اجرا کنید و اگر مدیون اموالی داشته باشد توقیف کنید، ویژگی منفی این راهکار این است که فقط اصل پول را می‌توانید مطالبه کنید؛ هزینه دادرسی و خسارت تاخیر و تادیه قابل مطالبه نیست .

او گفت : روش سوم از طریق حقوقی است در این روش به دفتر خدمات قضایی مراجعه می‌کنید و دادخواست مطالبه وجه چک را تنظیم می‌کنید. در این روش علاوه بر اصل پول هزینه دادرسی و خسارت تاخیر تادیه را می‌توانید مطالبه کنید و اینکه علیه ضامن و ظهرنویس می‌توانید طرح دعوی کنید.

کلوندی افزود : البته جدیدا با استناد به قانون صدور چک می‌توانید با درخواست صدور اجرائیه از دادگاه حقوقی و با در دست داشتن اصل چک و اجرائیه به اجرای احکام حقوقی مراجعه و درخواست استعلامات سه گانه را (حساب‌های بانکی_ پلیس راهور_ اداره ثبت) کنید.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه دادستان عمومی پرونده تخلف پرونده قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۳۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند

شماری از دانش‌آموزان دبیرستان «جکسون رید» در واشنگتن پایتخت آمریکا از مدیران مدرسه خود به دلیل جلوگیری از برگزاری مراسم حمایت از فلسطین و سانسور شکایت کردند.

این شکوائیه چهارشنبه ارائه شد و در آن آمده است که مدیران مدرسه با اعضای «انجمن دانش‌آموزان عرب» در این مدرسه رفتار متفاوتی دارند.

در این شکوائیه تاکید شده است: انجمن دانش‌آموزان عرب و اعضای آن در چهار ماه گذشته تلاش کردند تا فعالیت‌های معنی‌داری مانند نمایش فیلم مستند، نصب پوستر و برگزاری برنامه فرهنگی داشته باشند، اما مدیریت مدرسه همواره مانع از این اقدامات شده است.

این شکایت‌نامه توسط اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در دادگاه منطقه کلمبیا ارائه شده است و از دادگاه خواسته است که اجازه دهد تا پیش از پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان برنامه‌های مورد نظر خود را برگزار کنند.

در این شکایت آمده شده است: آزادی بیان سرکوب شده است، زیرا مدرسه اجازه نمی‌دهد که دیدگاه‌های دانش‌آموزان درباره جنگ جاری در غزه و تاثیرات آن بر مردم فلسطین شنیده شود.

این در حالی است که اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ اسرائیل به دانشگاه‌های هاروارد، تگزاس، براون و کالیفرنیای جنوبی رسیده و دانشگاه‌های تگزاس و کالیفرنیا صحنه درگیری پلیس با دانشجویان شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • یکی از مسائل مهم کشور و مردم ما، مقوله عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است
  • تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است
  • عینکی که می‌تواند به سؤالات شما پاسخ دهد
  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است
  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند